• Anonym (Anonym)

Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig

Ja, som rubriken lyder. Jag är en vanlig medel-Svensson. Mid-30s. Pluggar Kemi på Universitetet,och kommer plocka ut Master-examen till sommar (yay, äntligen!!). Så inget speciellt med mig. Förutom en sak: Yes, you guessed it!

Utseendemässigt ser jag ok ut. Inte värsta Brad Pitt, men har haft ett flertal tjejer som har sagt att jag är söt. Jag är social och snäll. Och som sagt, gedigen utbildning. Ändå har något gått snett, känns det som

Hade extremt dåligt självflrtroende redan som barn, och det har ju inte helt gått över. Tanken på att jag skulle någonsin få en tjej har alltid varit nattsvart. Kan inte förklara varför. Jag har Tourettes syndrom, vilket innebär att jag har en del tics. Det har väl säkert haft en påverkan. Men Jag har aldrig liksom förslökt att få någon tjej iom att det har känts 100% hopplöst. Fick min första kyss fick jag när jag var 24, vilket är senare än de flesta. 

Har fler detaljer att berätta, men ingen vill läsa en hel uppsats om mitt liv xD Men jag skulle vilka ställa 2 frågor: Ett, är det helt och hållet försent för mig att överhuvudtaget kunna få någon flickvän? Två, om ni treäffade en medel-Svensson i 35-års ålder som var oskuld, skulle ni tycka det var frånstötande?

• Svar på tråden Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig
  • Anonym (Chiffong)

Du kommer antagligen att få diverserade svar. Du kan inte sätta en mall på hur kvinnor tycker och tänker. Utgå i stället för hur du skulle ställa dig till din kvinnliga motsvarighet.

• Anonym (Malin)

Nej det är inte försent och nej det är inte frånstötande! Allt beror på hur du är som person och hur du uppträder när du träffar kvinnor.

• Anonym (Chiffong)

Fö din ts kommer säkert att locka till sig diverse män som "vet" hur kvinnor är. Mitt råd är att försöka filtrera bort dessa och inte låta dom dra ned dig.

• Anonym (C)

Ska jag vara brutalt ärlig så är dina chanser inte särskilt stora. Visst finns det kvinnor som kan tänka sig oskulder i den åldern men de är nog ganska lätt räknade. Varför vaknar du till först nu? Detta skulle du gjort något åt för typ 10 år sedan.

• Anonym (Anonym)
    @Anonym (C)

Har tänkt på det med! Och har velat gå bak i tiden så så mkt!! Grejen är att mitt liv var väldigt stort frågetecken just då. Jag stack i USA i två år, kom hem döpank och skaffade mig snabbt ett jobb för att kunna komma i balans med ekonomin. Men long story short; jag visste inte vad jag ville med mitt liv, samtidigt som det kändes nattsvart vad gällande mig och tjejer. Det är först nu jag har lite lyckats hitta mig sjäkv. Hittat min grej vad jag vill göra etc. Och detta visste jag inte för 10 år sedan
  • Anonym (?)

Det är inte att du är oskuld som är problemet, det är allt annat.  Tourettes, dåligt självförtroende, många år på universitetet, eventuellt bristandr social kompetens mm

• Anonym (C)
    Anonym (?) skrev 2023-09-11 17:17:24 följande:

Det är inte att du är oskuld som är problemet, det är allt annat.  Tourettes, dåligt självförtroende, många år på universitetet, eventuellt bristandr social kompetens mm

Allt det du nämner är också viktigt men även om dessa övriga saker var uppfyllda skulle att vara oskuld i den åldern vara ett big no-no för de flesta kvinnor.
  • Anonym (Nyfiken)

Du behöver inte svara, men varför blev det inte mer med den du kysste?

• Anonym (Malin)
    Anonym (C) skrev 2023-09-11 17:19:18 följande:
    Allt det du nämner är också viktigt men även om dessa övriga saker var uppfyllda skulle att vara oskuld i den åldern vara ett big no-no för de flesta kvinnor.
    Nej det är allt annat som eventuellt är problemet, inte oskulden i sig. Och utan "det andra" hade han antagligen inte varit oskuld.
    Varför är du så rädd för oskulder? Jag tycker det vore super att bli ihop med en kille som inte haft en massa andra kvinnor, som är "ren" och som jag kan lära upp utan att han fått ovanor av sex med andra.

Att ha sex och få en kvinna att njuta är ingen raketvetenskap, det kan en normalt funtad man lära sig på några dagar. Den sämsta älskare jag haft var en supersnygg "häradsbetäckare", han var totalt värdelös i sängen. Vissa män är hopplösa och det beror på helt andra saker än oskuld.
  • Anonym (Elsa)

Varifrån kommer detta behov av att berätta att man är oskuld när man dejtar? Ser många trådar om just den frågan. Det finns ingen anledning att berätta för potentiella dejter att du är oskuld. Är du orolig så går det väl alltid bra med en vit lögn om att "det var ett tag sedan" och att du kanske därför kommer vara lite tafatt. 

Svar på tråden Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig