• Anonym (Anonym)

Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig

Ja, som rubriken lyder. Jag är en vanlig medel-Svensson. Mid-30s. Pluggar Kemi på Universitetet,och kommer plocka ut Master-examen till sommar (yay, äntligen!!). Så inget speciellt med mig. Förutom en sak: Yes, you guessed it!

Utseendemässigt ser jag ok ut. Inte värsta Brad Pitt, men har haft ett flertal tjejer som har sagt att jag är söt. Jag är social och snäll. Och som sagt, gedigen utbildning. Ändå har något gått snett, känns det som

Hade extremt dåligt självflrtroende redan som barn, och det har ju inte helt gått över. Tanken på att jag skulle någonsin få en tjej har alltid varit nattsvart. Kan inte förklara varför. Jag har Tourettes syndrom, vilket innebär att jag har en del tics. Det har väl säkert haft en påverkan. Men Jag har aldrig liksom förslökt att få någon tjej iom att det har känts 100% hopplöst. Fick min första kyss fick jag när jag var 24, vilket är senare än de flesta. 

Har fler detaljer att berätta, men ingen vill läsa en hel uppsats om mitt liv xD Men jag skulle vilka ställa 2 frågor: Ett, är det helt och hållet försent för mig att överhuvudtaget kunna få någon flickvän? Två, om ni treäffade en medel-Svensson i 35-års ålder som var oskuld, skulle ni tycka det var frånstötande?

• Svar på tråden Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig
  • Anonym (Tröttsamt)
    Eurydike skrev 2023-09-11 18:28:30 följande:
    De skulle få mig att skrika 😅🤫🔥
    Mycket snack och liten verkstad, vad det verkar.
  • Eurydike
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2023-09-11 18:33:41 följande:
    Mycket snack och liten verkstad, vad det verkar.
    Det kan också vara stor verkstad och lite snack. Eller har du en filmkamera riggad i min bottenlösa damm? 🤔
  • Sceffli

Hej
    Ärs, skaffa tinder, eller vad folk har och se vad som händer.  Vissa tycker nog det är konstigt, andra tycker det är positivt. Kanske träffar du någon som inte heller har haft sex.
    Du skulle kunna göra en grej av att du är oskuld. Såg någon som skrev att den tyckte det var sexigt. Trots allt är sex första gången något du bara kan göra en gång, så du kan ju lika gärna prova.  Alternativt kan du strunta i att säga något till den du ska ha sex med. Du kanske kan säga det efteråt om du vill. 

• Anonym (....)

32 årig kvinna. Om jag va singel och dejtade och träffade en man jag blev förälskad i så hade jag inte brytt mig om personen va oskuld. Kanske hade blivit lite förvånad, men om någon tjej verkligen skulle bli kär i dig tror jag inte det är ett hinder att du är oskuld direkt. I det sexuella i början kanske man hade varit på lite olika plan, men sen tänker jag att du hade lärt dig och "kommit ikapp". Herregud, dömda seriemördare får ju beundrarebrev av kvinnor och gifter sig, det är nog lugnt att du har oskulden kvar! 

• Anonym (Matilda)

Att han inte haft sex förut skulle kanske inte vara ett problem i sig. Däremot skulle jag undra vad det kan finnas för "fel" bakom att man inte lyckats ligga när man är 35.

• Anonym (Malin)
    Anonym (C) skrev 2023-09-11 18:10:42 följande:
    Har erfarenhet av att ta en äldre oskuld och det var det sämsta sexet någonsin. Aldrig mera. Och han var inte så gammal som TS. Man kan inte lära gamla hundar sitta. Man lär sig sex snabbt när man är ung. Inte senare.
    Tror jag inte ett dugg på! Det handlar om personen, inte åldern.
  • Anonym (Nk)

Det är inte så lätt som 35 årig student kanske att få till det men när du väl börjat jobba tror jag dina möjligheter blir betydligt högre! 

Din Tourettes skulle jag nog säga är en bidragande orsak om den är väldigt framträdande, men det kan bara du svara på. 

Du skriver att du är trevlig och social, ta med dig det in på dejtingapparna och kör! 

Jag hade blivit förvånad om jag träffat någon som var 35 år och oskuld men jag hade nog inte brytt mig så mycket. Skulle råda dig att inte berätta det iaf i stunden det börjar hetta till. Lite av en stämningsdödare då tjejen inte kommer riktigt veta vad hon ska göra med informationen. 

• Hellishen

För mig hade andra saker, som kan hänga ihop med att vara oskuld, varit större problem...

Har du bott själv eller bor du kanske kvar hemma hos dina föräldrar?
    Har du ett liv med vänner och sociala sammanhang?
    Som 35årig oskuld har man ju aldrig levt i en längre kärleksrelation och liksom vant sig att anpassa sig och kompromissa utan kanske blivit väldigt van vid att ha allting på sitt eget sätt.

Så liksom oskulden är inte det stora problemet i min bok. Utan mer, hur redo är du för en relation i övrigt?

• Anonym (Ep)

Många idioter här, försök och släpp eventuell ångest /prestationsångest och börja på olika sätt röra dig där chansen att träffa någon är stor. Det finns många som haft oändligt antal sexpartners men ser ut som paddor O kassa i sängen, så känn ingen oro att du inte skulle duga.

Nu är det som det är , se till att bli av med oskulden och fokusera sen i så fall på att ?bli bra i sängen?. om nu ngn tjej skulle klaga på dig efteråt för att du inte var tillräckligt bra i sängen så be om ursäkt och gå vidare :) 

• Anonym (L)
    Anonym (Elsa) skrev 2023-09-11 17:37:52 följande:

Varifrån kommer detta behov av att berätta att man är oskuld när man dejtar? Ser många trådar om just den frågan. Det finns ingen anledning att berätta för potentiella dejter att du är oskuld. Är du orolig så går det väl alltid bra med en vit lögn om att "det var ett tag sedan" och att du kanske därför kommer vara lite tafatt. 

Därför att man håller på att göra på sig av nervositet när det hettar till och man känner att man inte vet vad man ska göra, bara känner en massa prestationsångest. Då berättar man för att hon ska förstå varför man håller på att flippa ur.
Svar på tråden Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig