• Anonym (Anonym)

Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig

Ja, som rubriken lyder. Jag är en vanlig medel-Svensson. Mid-30s. Pluggar Kemi på Universitetet,och kommer plocka ut Master-examen till sommar (yay, äntligen!!). Så inget speciellt med mig. Förutom en sak: Yes, you guessed it!

Utseendemässigt ser jag ok ut. Inte värsta Brad Pitt, men har haft ett flertal tjejer som har sagt att jag är söt. Jag är social och snäll. Och som sagt, gedigen utbildning. Ändå har något gått snett, känns det som

Hade extremt dåligt självflrtroende redan som barn, och det har ju inte helt gått över. Tanken på att jag skulle någonsin få en tjej har alltid varit nattsvart. Kan inte förklara varför. Jag har Tourettes syndrom, vilket innebär att jag har en del tics. Det har väl säkert haft en påverkan. Men Jag har aldrig liksom förslökt att få någon tjej iom att det har känts 100% hopplöst. Fick min första kyss fick jag när jag var 24, vilket är senare än de flesta. 

Har fler detaljer att berätta, men ingen vill läsa en hel uppsats om mitt liv xD Men jag skulle vilka ställa 2 frågor: Ett, är det helt och hållet försent för mig att överhuvudtaget kunna få någon flickvän? Två, om ni treäffade en medel-Svensson i 35-års ålder som var oskuld, skulle ni tycka det var frånstötande?

• Svar på tråden Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (Malin) skrev 2023-09-12 14:26:21 följande:
    Det hade jag också gjort. Men många kvinnor här tycks inte ha varken den förmågan eller den empatin.
    Jag förstår att vissa kvinnor inte finner det upphetsande att någon håller på "att göra på sig" på samma sätt som att jag förstår att vissa tycker sånt är upphetsande. Det du skriver är empatilöst däremot. Ska någon ha sex med en annan på grund av empati? Känns inte rättvist mot någon.
  • Anonym (L)
    Anonym (Chiffong) skrev 2023-09-12 14:40:15 följande:
    Jag förstår att vissa kvinnor inte finner det upphetsande att någon håller på "att göra på sig" på samma sätt som att jag förstår att vissa tycker sånt är upphetsande. Det du skriver är empatilöst däremot. Ska någon ha sex med en annan på grund av empati? Känns inte rättvist mot någon.
    Det verkar som du tagit detta med nära ?att göra på sig? lite för bokstavligen. Om någon tömmer tarmen eller pissar på sig så är inte det så sexig, det skriver jag under på. Men tjejen kunde omöjligt veta om jag var nära en olycka eller inte. Däremot märkte hon förstås att jag var väldigt nervös och osäker.
    Och som sagt, hade en tjej, i synnerhet en tjej jag fattat tycke för reagerat likadant så hade jag inte haft några som helst problem att hantera det.
    Hade det varit fråga om ett ONS hade jag haft större förståelse för hennes reaktion men det var det inte frågan om. Men hon klarade inte att hantera det och uppenbarligen hade du inte gjort det heller.
    Får hoppas på att jag träffar på någon som anonym(Malin) nån gång.
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 16:38:32 följande:
    Det verkar som du tagit detta med nära ?att göra på sig? lite för bokstavligen. Om någon tömmer tarmen eller pissar på sig så är inte det så sexig, det skriver jag under på. Men tjejen kunde omöjligt veta om jag var nära en olycka eller inte. Däremot märkte hon förstås att jag var väldigt nervös och osäker.
    Och som sagt, hade en tjej, i synnerhet en tjej jag fattat tycke för reagerat likadant så hade jag inte haft några som helst problem att hantera det.
    Hade det varit fråga om ett ONS hade jag haft större förståelse för hennes reaktion men det var det inte frågan om. Men hon klarade inte att hantera det och uppenbarligen hade du inte gjort det heller.
    Får hoppas på att jag träffar på någon som anonym(Malin) nån gång.
    Det jag anmärker är att du är nedlåtande och dömande mot de som finner det avtändande. Har du inte förstått det? 
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Chiffong) skrev 2023-09-12 14:40:15 följande:
    Det handlar inte om att ha sex mot sin vilja, det är okej. Men det jag reagerar på är din och andras nedlåtande attityd, som om en manlig oskuld vore en paria som man inte vill ha något med att göra. Oskulden är helt avgörande för vad han är för människa och hur han ska behandlas. DET är empatilöst! 
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (Malin) skrev 2023-09-12 18:36:29 följande:
    Det handlar inte om att ha sex mot sin vilja, det är okej. Men det jag reagerar på är din och andras nedlåtande attityd, som om en manlig oskuld vore en paria som man inte vill ha något med att göra. Oskulden är helt avgörande för vad han är för människa och hur han ska behandlas. DET är empatilöst! 
    Det är inte min åsikt. Varför hittar du på saker? Så elak du är. Inte sinnebilden av en empatisk person i alla fall.
  • Anonym (L)
    Anonym (Chiffong) skrev 2023-09-12 16:43:34 följande:
    Det jag anmärker är att du är nedlåtande och dömande mot de som finner det avtändande. Har du inte förstått det? 
    Ta och läs dina inlägg till mig och fundera på vem av oss som är dömande.
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 19:01:56 följande:
    Ta och läs dina inlägg till mig och fundera på vem av oss som är dömande.
    Om du tycker jag är dömande så får du citera det. Jag håller inte med dina nedlåtande kommentarer och det är inte samma sak som dömande. Du dömer däremot.
  • Anonym (L)
    Anonym (Chiffong) skrev 2023-09-12 19:08:17 följande:
    Om du tycker jag är dömande så får du citera det. Jag håller inte med dina nedlåtande kommentarer och det är inte samma sak som dömande. Du dömer däremot.
    Du har varit dömande mot mig från början till slut mot mina inlägg. Jag har uttryckt förvåning över att bli avfärdad på det sättet jag beskrev av en tjej som fattat tycke för mig då det skulle varit helt främmande för mig att agera på samma sätt. Dessutom utgår du felaktigt ifrån att det var nervositeten som hon blev avtänd av. Det märkte hon långt tidigare. Det var när jag förklarade att jag var nervös för att det var första gången som topplocket gick. 
  • Eurydike
    Anonym (L) skrev 2023-09-12 09:08:50 följande:
    Därför att man håller på att göra på sig av nervositet när det hettar till och man känner att man inte vet vad man ska göra, bara känner en massa prestationsångest. Då berättar man för att hon ska förstå varför man håller på att flippa ur.
    Just den där nervositeten är så sjukt sexig. Jag tycker verkligen det. Osäkerheten också. Men det beror nog på att jag aldrig har känt mig nervös eller osäker kring sex, inte ens första gången, så det blir spännande och främmande för mig att man ens kan reagera så. Och jag dras till saker som är annorlunda. Det blir en extra krydda 🌶
  • Anonym (Chiffong)
    Anonym (L) skrev 2023-09-13 20:49:29 följande:
    Du har varit dömande mot mig från början till slut mot mina inlägg. Jag har uttryckt förvåning över att bli avfärdad på det sättet jag beskrev av en tjej som fattat tycke för mig då det skulle varit helt främmande för mig att agera på samma sätt. Dessutom utgår du felaktigt ifrån att det var nervositeten som hon blev avtänd av. Det märkte hon långt tidigare. Det var när jag förklarade att jag var nervös för att det var första gången som topplocket gick. 

Nej, det har jag inte. Jag kan däremot förstå att en person inte tycker att nervositet eller att någon är oskuld är sexigt. Jag förstår också de som tycker det är sexigt.

Du blev nobbad, hon tyckte inte det var sexigt. Hur kan mina inlägg vara dömande? Du tycker att alla människor ska vara som dig, det är dömande.

Svar på tråden Vuxen oskuld - Skam? För sent? Skulle du som kvinna döma mig