Delad familj!
Tror knappast det ger ett trauma, se det som att storebror är på semester med pappa istället - inte sjutton skulle det ge ett trauma? Det är bara dina hormoner.
Tror knappast det ger ett trauma, se det som att storebror är på semester med pappa istället - inte sjutton skulle det ge ett trauma? Det är bara dina hormoner.
Tack för svar!
Ett problem i detta är att min mamma blev själv bortskickar när hon fick syskon. Hon var avundsjuk och hennes Föräldrar valde att skicka henne till sina farföräldrar i en annan stad. Jag gör ju inte detta för att jag vill. Hans pappa bor med honom och jag är också orolig för vår relation men känner att riskerna är för stora.
Min pappa var också på mig om hur storebror mår och att han måste vara viktig. Så min oro bara ökar och jag tänker ifall vi har gjort rätt. Även om sjukvården stödjer oss så kan min papp säga att det säger dom säkert bara ifall att något skulle hända.
Men storebror är ju viktig. Han får ju pappa 100%. Lillebror får pappa 0%.
Jag har fö liknande sits. Pga kejsarsnitt får jag inte lyfta storebror. Risk att slita sönder operationssåret. Ska jag ha skuldkänslor att jag bär lillebror men inte storebror en månad då, tänker du? När storebror ber mig lyfta och gråter när jag bara kan sätta mig med honom? Eller tänka att det är en begränsad tid, storebror får leka med pappa mkt mer än lillebror får, och att vi sen kommer kunna vara som vanligt igen? Och att det är för att minska risken att saker blir värre.