Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Saknar arbetsmoral!

Jag har haft den där känslan du beskriver att jag vill göra annat istället för att jobba. I början av min karriär kände jag efter lite för mycket hur jag kände och om jag verkligen ville jobba. Dock sjukskrev jag mig inte för att jag hade dålig arbetsmoral. Men dessa tankar fick mig att känna att det ibland var väldigt tungt att gå till jobbet. Så jag kände att jag behövde en förändring. Jag ändrade mitt sätt att tänka. Istället för att tänka jag vill inte/orkar inte så tänkte jag att jag vet vad som behöver göras och gör det istället för att tänka på hur jobbigt det är. Idag har jag hög arbetsmoral, prestrerar bra på jobbet och chefer har vart väldigt nöjd med mig och säger "det är aldrig några problem med dig, du gör det du ska" 

Så mitt tips till dig är att istället för att känna efter tänk istället "jag vet att jag behöver göra detta" Så tryck bort den där tanken som säger att du inte vill jobba och låt fokus på arbetsuppgiften ta över. :) Det underlättar tro mig. Lycka till! 

Svar på tråden Saknar arbetsmoral!