• Anonym (Carolina)

Saknar arbetsmoral!

Min man går till jobbet oavsett hur han känner/mår.   Han går upp kl 6 varje morgon och går till jobbet, så är det bara.
    Själv händer det att jag sjukanmäler mig för att jag är trött/känner att jag måste storstäda hemma istället/ vill slappa och sola i trädgården osv.
    Jag VET att det är förkastligt att göra så, men jag gör det ändå.
    Jag vantrivs inte med mitt jobb, men ibland känner jag att andra saker på hemmaplan är viktigare att göra.  Och sjukanmäler mig/vabbar.
    Det har inte alltid varit så,  på min tidigare arbetsplats där vi bara var två, en kollega som blev en nära vän, där skulle jag aldrig sjukanmält mig om det inte var absolut nödvändigt.

• Svar på tråden Saknar arbetsmoral!
  • Anonym (Jaha)

Okej. Vad ville du säga med det?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Carolina)

Syftet med tråden är att få lite input/igenkänning/lösning på problemet etc.    
    Min man går inte till jobbet när han är sjuk.  Men han går trots att han är extremt trött eller har ont någonstans tex. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (c)
    Anonym (Carolina) skrev 2023-09-13 23:00:06 följande:

Syftet med tråden är att få lite input/igenkänning/lösning på problemet etc.    

Lösning på att du vill sola och storstäda?Oskyldig
  • Anonym (S)

Jag har haft den där känslan du beskriver att jag vill göra annat istället för att jobba. I början av min karriär kände jag efter lite för mycket hur jag kände och om jag verkligen ville jobba. Dock sjukskrev jag mig inte för att jag hade dålig arbetsmoral. Men dessa tankar fick mig att känna att det ibland var väldigt tungt att gå till jobbet. Så jag kände att jag behövde en förändring. Jag ändrade mitt sätt att tänka. Istället för att tänka jag vill inte/orkar inte så tänkte jag att jag vet vad som behöver göras och gör det istället för att tänka på hur jobbigt det är. Idag har jag hög arbetsmoral, prestrerar bra på jobbet och chefer har vart väldigt nöjd med mig och säger "det är aldrig några problem med dig, du gör det du ska" 

Så mitt tips till dig är att istället för att känna efter tänk istället "jag vet att jag behöver göra detta" Så tryck bort den där tanken som säger att du inte vill jobba och låt fokus på arbetsuppgiften ta över. :) Det underlättar tro mig. Lycka till! 

• Anonym (A)

Igenkänning noll. Har aldrig gjort så, inte ens i mina unga dagar när jag kunde vakna bakis stannade jag hemma.
    Förkastligt. Lösning ser jag ingen annan än att du tar och kammar dig och går till jobbet. 
    Din man har inga synpunkter på detta beteende?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Sandra)

Det finns semesterdagar till sånt tänker jag. Eller inarbetad Flex om man har det 

Svar på tråden Saknar arbetsmoral!