Saknar arbetsmoral!
Nu är det ju stor skillnad på att stanna hemma från jobbet för att man är extremt trött eller har väldigt ont t ex, och att stanna hemma från jobbet för att man hellre vill göra något annat.
Jag har sjukanmält mig pga utmattning / akut sömnbrist eller värk. Det händer inte ofta, men det händer. Det är inte bara att släpa sig till jobbet, man måste klara av att jobba också. Visst får man bita ihop, men till en viss gräns.
Händer det ofta bör man förstås se över sin livssituation. Då kanske man helt enkelt bör vara sjukskriven? På heltid eller deltid. (Ja, jag vet att det inte är lätt att bli det idag).
Men händer det bara ibland, har jag inga problem med det. Att stanna hemma för att man behöver storstäda eller hellre vill slappa, är givetvis något helt annat.
Min man är också en sån som går till jobbet oavsett. Extrem arbetsmoral. Före pandemin krävdes det 40 graders feber och lunginflammation för att han skulle stanna hemma. Pandemin var ?bra? för honom på det sättet. Han tvingades tagga ner och inte utsätta andra för smitta.