• Anonym (Angelica)

Övertänker

Hej
    jag och min kille träffads rätt ofta i början sen april mot maj, vi har känt varandra sedan februari månad. Men började träffas i slutet av april. Jag och han umgicks i princip hela tiden, den 13 maj erkände jag mina känslor och han var ej redo för förhållande, men var ledsen han sårat mig. Han ringde mig och vi såg på kvällen och jag sov hos honom. eftee denna händelse har jag inte direkt träffat någon men jag regaerade på en killes story och han skrev till mig. Jag träffade Fortfarande min kille då, men tänkte inte mer på att jag svarat den andra killen då jag och han ej var tillsammans vid den tidpunkten. vi blev tillsammans  19  maj. han vet inte själv och jag e rätt säker vi blev de så ?då han sa Due min flickvän vet du de. Jag har nu 5 månader senare jätte grovt övertänkande. har jag gjort fel? Jag mår jätte dåligt och vill erkänna Allt detta. liskom laddar ner gamla konversationer och hittar ingen konversation mellan mig och den andra killen. Försöker se vilket datum detta var osv; mår piss?.

• Svar på tråden Övertänker
  • Anonym (ldo)

Det låter som att han är svartsjuk enligt mig. Av det du skrev får jag uppfattningen av att han sa att du var HANS flickvän efter att han märkt att du har en chans med en annan kille.

Du har inte gjort något fel, de är lätt hänt när känslor är involverade. Väldigt vanligt också. Jag själv hade inte velat gå vidare med någon som "bara ser värde i mig när jag riskerar att försvinna" om du fattar vad jag menar. Det är inte en fullständigt genuin kärlek som alla är värda att ha. 

Mitt råd är att stå på dig att du inte gjorde något fel och om han fortsätter att tjata om detta, vänd ryggen till denna killen innan han drar in dig för långt. 

• Anonym (Angelica)
    Anonym (ldo) skrev 2023-09-15 17:46:53 följande:

Det låter som att han är svartsjuk enligt mig. Av det du skrev får jag uppfattningen av att han sa att du var HANS flickvän efter att han märkt att du har en chans med en annan kille.

Du har inte gjort något fel, de är lätt hänt när känslor är involverade. Väldigt vanligt också. Jag själv hade inte velat gå vidare med någon som "bara ser värde i mig när jag riskerar att försvinna" om du fattar vad jag menar. Det är inte en fullständigt genuin kärlek som alla är värda att ha. 

Mitt råd är att stå på dig att du inte gjorde något fel och om han fortsätter att tjata om detta, vänd ryggen till denna killen innan han drar in dig för långt. 

Du har en poäng, men jag förstår liksom inte varför jag har ångest. Känns som jag gjort fel, under dejtandet har den andra killen ff skrivit till mig om jag vill ses har sagt att jag antingen varit bortrest eller upptagen. Men jag träffade min nuvarande kille och var kär i honom. är detta ff fel?
  • Anonym (Hm)

Håller med
  • Anonym (Oklart)

Jag fattar inte, när har killen uttryckt svartsjuka? Jag fattar det som att alltihop bara är i TS huvud?

Please, TS - kan du förtydliga lite? Är det DU som övertänker och har dåligt samvete, utan att din kille har visat några tecken på att vara misstänksam eller svartsjuk, eller är det din KILLE som har sagt saker som gör att du nu mår dåligt?

Oavsett vilket håller jag med övriga om att du, TS, inte har gjort något som du behöver skämmas över/ha dåligt samvete för! Tyvärr är vissa av oss bara skapta så att vi alltid tar på oss skulden för precis allting, och får dåligt samvete över saker som ingen annan ens skulle reflektera över... väldigt jobbigt, men inte nåt som är förankrat i verkligheten. Så försök vara lite snäll mot dig själv och var trygg i att du inte har gjort nåt fel alls. 
  • Anonym (Angelica)
    Anonym (Oklart) skrev 2023-09-15 21:42:21 följande:
    Jag fattar inte, när har killen uttryckt svartsjuka? Jag fattar det som att alltihop bara är i TS huvud?

Please, TS - kan du förtydliga lite? Är det DU som övertänker och har dåligt samvete, utan att din kille har visat några tecken på att vara misstänksam eller svartsjuk, eller är det din KILLE som har sagt saker som gör att du nu mår dåligt?

Oavsett vilket håller jag med övriga om att du, TS, inte har gjort något som du behöver skämmas över/ha dåligt samvete för! Tyvärr är vissa av oss bara skapta så att vi alltid tar på oss skulden för precis allting, och får dåligt samvete över saker som ingen annan ens skulle reflektera över... väldigt jobbigt, men inte nåt som är förankrat i verkligheten. Så försök vara lite snäll mot dig själv och var trygg i att du inte har gjort nåt fel alls. 
    Killen har uttryckt svartsjuka när jag berättat detta, han tycker att de respektlöst av mig att berätta vilket de nog är? Jag har inte velat göra något mot honom. älskar honom och vill han väl
  • Anonym (Oklart)
    Anonym (Angelica) skrev 2023-09-15 21:57:20 följande:
    Killen har uttryckt svartsjuka när jag berättat detta, han tycker att de respektlöst av mig att berätta vilket de nog är? Jag har inte velat göra något mot honom. älskar honom och vill han väl
    Ah, ok - då håller jag med tidigare svar till 100 %! Det är varningsklockor på en sån kille...
  • Anonym (Angelica)
    Anonym (Oklart) skrev 2023-09-15 23:10:18 följande:
    Ah, ok - då håller jag med tidigare svar till 100 %! Det är varningsklockor på en sån kille...
    varför, kan du utveckla?
  • Anonym (ldo)
    Anonym (Angelica) skrev 2023-09-15 18:09:49 följande:
    Du har en poäng, men jag förstår liksom inte varför jag har ångest. Känns som jag gjort fel, under dejtandet har den andra killen ff skrivit till mig om jag vill ses har sagt att jag antingen varit bortrest eller upptagen. Men jag träffade min nuvarande kille och var kär i honom. är detta ff fel?
    DU har inte gjort något fel men jag kan förstå att du känner så. Om det nu är så att din nuvarande kille stör sig att du har kontakt med den andra killen (om du har det) så förstår jag att han kan känna svartsjuka.

Blocka den andra killen om han skriver till dig eller säg rent av att du har någon annan till honom. Vet ju bara hur situationen ser ut utifrån det du skriver. Men som någon annan skrev här så är det varningsklockor när en kille beter sig på det sättet ifall du nu inte skulle skriva med någon annan aktivt. 

Jag förstår att du förmodligen är relativt ung?? Det är så viktigt att du inte håller på att begränsa dig själv i en relation, ifall din kille får för sig att du inte ska ha några killvänner etc, UTAN att du då faktiskt skulle ha bevisat för honom att du inte går att lita på med andra killar, DÅ är det verkligen ingenting du ska satsa på.

Communication is key, annars är det lika bra att skita i dom båda och jobba på din självkänsla så att du inte hamnar i toxic relationer.
Svar på tråden Övertänker