Inlägg från: Anonym (ldo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ldo)

Övertänker

Det låter som att han är svartsjuk enligt mig. Av det du skrev får jag uppfattningen av att han sa att du var HANS flickvän efter att han märkt att du har en chans med en annan kille.

Du har inte gjort något fel, de är lätt hänt när känslor är involverade. Väldigt vanligt också. Jag själv hade inte velat gå vidare med någon som "bara ser värde i mig när jag riskerar att försvinna" om du fattar vad jag menar. Det är inte en fullständigt genuin kärlek som alla är värda att ha. 

Mitt råd är att stå på dig att du inte gjorde något fel och om han fortsätter att tjata om detta, vänd ryggen till denna killen innan han drar in dig för långt. 

• Anonym (ldo)
    Anonym (Angelica) skrev 2023-09-15 18:09:49 följande:
    Du har en poäng, men jag förstår liksom inte varför jag har ångest. Känns som jag gjort fel, under dejtandet har den andra killen ff skrivit till mig om jag vill ses har sagt att jag antingen varit bortrest eller upptagen. Men jag träffade min nuvarande kille och var kär i honom. är detta ff fel?
    DU har inte gjort något fel men jag kan förstå att du känner så. Om det nu är så att din nuvarande kille stör sig att du har kontakt med den andra killen (om du har det) så förstår jag att han kan känna svartsjuka.

Blocka den andra killen om han skriver till dig eller säg rent av att du har någon annan till honom. Vet ju bara hur situationen ser ut utifrån det du skriver. Men som någon annan skrev här så är det varningsklockor när en kille beter sig på det sättet ifall du nu inte skulle skriva med någon annan aktivt. 

Jag förstår att du förmodligen är relativt ung?? Det är så viktigt att du inte håller på att begränsa dig själv i en relation, ifall din kille får för sig att du inte ska ha några killvänner etc, UTAN att du då faktiskt skulle ha bevisat för honom att du inte går att lita på med andra killar, DÅ är det verkligen ingenting du ska satsa på.

Communication is key, annars är det lika bra att skita i dom båda och jobba på din självkänsla så att du inte hamnar i toxic relationer.
Svar på tråden Övertänker