Inlägg från: Anonym (Oklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oklart)

Övertänker

Anonym (ldo) skrev 2023-09-15 17:46:53 följande:

Det låter som att han är svartsjuk enligt mig. Av det du skrev får jag uppfattningen av att han sa att du var HANS flickvän efter att han märkt att du har en chans med en annan kille.

Du har inte gjort något fel, de är lätt hänt när känslor är involverade. Väldigt vanligt också. Jag själv hade inte velat gå vidare med någon som "bara ser värde i mig när jag riskerar att försvinna" om du fattar vad jag menar. Det är inte en fullständigt genuin kärlek som alla är värda att ha. 

Mitt råd är att stå på dig att du inte gjorde något fel och om han fortsätter att tjata om detta, vänd ryggen till denna killen innan han drar in dig för långt. 

Jag fattar inte, när har killen uttryckt svartsjuka? Jag fattar det som att alltihop bara är i TS huvud?

Please, TS - kan du förtydliga lite? Är det DU som övertänker och har dåligt samvete, utan att din kille har visat några tecken på att vara misstänksam eller svartsjuk, eller är det din KILLE som har sagt saker som gör att du nu mår dåligt?

Oavsett vilket håller jag med övriga om att du, TS, inte har gjort något som du behöver skämmas över/ha dåligt samvete för! Tyvärr är vissa av oss bara skapta så att vi alltid tar på oss skulden för precis allting, och får dåligt samvete över saker som ingen annan ens skulle reflektera över... väldigt jobbigt, men inte nåt som är förankrat i verkligheten. Så försök vara lite snäll mot dig själv och var trygg i att du inte har gjort nåt fel alls. 
  • Anonym (Oklart)
    Anonym (Angelica) skrev 2023-09-15 21:57:20 följande:
    Killen har uttryckt svartsjuka när jag berättat detta, han tycker att de respektlöst av mig att berätta vilket de nog är? Jag har inte velat göra något mot honom. älskar honom och vill han väl
    Ah, ok - då håller jag med tidigare svar till 100 %! Det är varningsklockor på en sån kille...
Svar på tråden Övertänker