Inlägg från: Anonym (Äpplet faller inte långt...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äpplet faller inte långt...)

När blev det normalt att vara lättkränkt?

Det är din dotter och du som har uppfostrat henne så lättkränktheten och hennes personlighetsdrag som du ogillar är något hon har fått och lärt sig av dig. Så en självrannsakan kanske vore på sin plats?

• Anonym (Äpplet faller inte långt...)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-09-15 23:57:29 följande:
    Om man vill vara seriöst miljömedveten så ska man inte tjata efter senaste tekniken för runt 15-20 tkr (som man absolut inte pröjsar själv för man vägrar jobba ihop egna pengar) eller beställa en massa skit som ska flygas till Sverige och tycka att man har kompenserat för det för att man är vegetarian. Hon ska även "försvara" folk som inte vill vara ett specifikt kön (jisses) samt trashtalkar gärna typ alla män (för dom är alla våldtäktsmän) samtidigt som hon är totalt beroende av att ha en pojkvän. Och jag har egentligen ingenting emot en suverän debatt/diskussion förutsatt att man kan backa upp den med lite härliga fakta dvs rapporter och liknande men hennes "info" kommer från typ tiktok och innehåller noll fakta och bara en massa känslor vilket är så grymt pinsamt. 

Jag skrattar åt min sons provokationer för i mitt tycke är dom på så låg nivå så dom blir komiska. Hade jag skrattat åt det dotterns säger om ex.vis män så känner hon sig kränkt och blir superupprörd.
    Ju mer jag läser av det du skriver så tror jag att du är man och att du hittar på alltihop för att provocera. Du tror att du ska komma lindrigare undan om du använder dig av signaturen Mamma. 

Ingen vettig förälder skulle sitta och skriva nedlåtande om sitt eget barn och skratta åt hur det ena barnet provocerar det andra. Nej, det här går jag inte på. 
Svar på tråden När blev det normalt att vara lättkränkt?