Min flickvän
Jag har inte läst alla svar i tråden.
Men jag känner med dig, förstår hur du känner det.
Jag blev fruktansvärt ledsen och besviken på min kille när jag upptäckte att han tittade på porr ibland. Så sänkt att det varade i flera år.
Känslan var ju som om han varit otrogen, men förnuftet sa att han inte varit det. En orsak var nog att han sa att han inte tittade på porr. Hade han sagt det från början eller vi inte pratat om det, så hade det kanske varit annorlunda.
Men jag tycker att du gjort helt rätt som begärt en paus och vill fundera. Vill hon verkligen ha dig, så är det här en erfarenhet och hon kommer aldrig göra om det.
Din känsla om det är otrohet eller inte, är det som avgör och hur ni har pratat/ agerat. Men min åsikt är att det inte är otrohet.
Jag är numera gift med min kille sen många år tillbaka och han har aldrig varit otrogen, jag är så säker som man kan vara på det. Så den lilla synden att han tittat på porr har idag bleknat. Jag blundar för om det händer nu, vill inte veta.
Någon skrev i början frågan om hennes kropp är din ägandes, och så klart att den inte är det. Men har man ett förhållande, så ingår det oftast att man inte visar upp sin kropp på det sättet för andra än sin partner. Om inte partnern är med på det eller införstådd med det från början förstås. Annars förlorar man nog lätt den partnern. Det är ju ett val man gör.
Jag tycker att det var bra att hon visade hela sin mobil för dig. Tycker att du kan ge henne en chans igen, om du känner så och vill. Lycka till verkligen.