• Anonym (Min flickvän)

Min flickvän

Jag behöver råd, är helt förstörd. Igår kom jag på min flickvän med att ha lagt upp en nakenbild på sig själv på reddit, det var en bild bakifrån när hon stod på alla 4. Hon hade glömt att stänga ner sidan när hon låste upp telefonen framför mig. Hon påstår att det inte är hennes syfte att försöka vara otrogen, att hon inte har chattat med någon utan bara ville ha bekräftelse i form av kommentarer. Varför duger inte den bekräftelse hon får av mig? Vet inte om jag ska göra slut eller inte, har bett henne att inte kontakta mig förrän jag har bestämt mig. Jag har verkligen sett en framtid med den här tjejen. 

• Svar på tråden Min flickvän
  • Anonym (P)
    Anonym (Min flickvän) skrev 2023-09-16 19:27:23 följande:
    Min flickvän

Jag behöver råd, är helt förstörd. Igår kom jag på min flickvän med att ha lagt upp en nakenbild på sig själv på reddit, det var en bild bakifrån när hon stod på alla 4. Hon hade glömt att stänga ner sidan när hon låste upp telefonen framför mig. Hon påstår att det inte är hennes syfte att försöka vara otrogen, att hon inte har chattat med någon utan bara ville ha bekräftelse i form av kommentarer. Varför duger inte den bekräftelse hon får av mig? Vet inte om jag ska göra slut eller inte, har bett henne att inte kontakta mig förrän jag har bestämt mig. Jag har verkligen sett en framtid med den här tjejen. 

Skicka länk? 
  • Anonym (Yes)

Det gör kvinnorna här på FL med. Lägger upp i helkroppstråden tex. Även de som säger sig vara så emot otrohet och allt. De vill nog bara ha lite bekräftelse och kul. 

• Anonym (Min flickvän)
    Anonym (Yes) skrev 2023-09-16 20:18:40 följande:

Det gör kvinnorna här på FL med. Lägger upp i helkroppstråden tex. Även de som säger sig vara så emot otrohet och allt. De vill nog bara ha lite bekräftelse och kul. 

Men räknas Det som otrohet eller inte? 
  • Anonym (jury)
    Anonym (Min flickvän) skrev 2023-09-16 19:27:23 följande:
     Hon påstår att det inte är hennes syfte att försöka vara otrogen, att hon inte har chattat med någon utan bara ville ha bekräftelse i form av kommentarer.
    All sexuell aktivitet som innefattar interaktion med andra människor, även om det så bara är envägskommunikation i form av kommentarer från anonyma personer till bilder man postat på internet, faller in under min definition av otrohet. 
  • Anonym (Girlfriend)
    Anonym (Min flickvän) skrev 2023-09-16 20:23:13 följande:
    Nej, men det är tydligt att hon inte är flickvänsmaterial direkt.
  • Anonym (E)
    Vad säger du? Varför skulle någon annan än din åsikt vara viktig i frågan?
  • Anonym (Yes)
    Var har ni satt gränsen för otrohet i er relation?
  • Anonym (P)
    Det är två delat.. 

Om du tänker att du är osäker så som kille, så har kvinnor 10 gånger mer problem med självbilden. Om hon känner sig lite osexig eller inte får den smörj i förhållanden hon behöver, så kan det enkelt bli att hon söker bekräftelse igenom att lägga ut en bild. 

Åå andra sidan! Är det samma sak dom gör när dom börjar leta någon ny.. 

Nu i den här situationen har du agerat helt rätt. Du har tagit avstånd och begärt lite mera tänketid.. Det kan vara tillräckligt för att hon ska ångra sig och att det inte händer någonsin igen. Du har visat att det accepteras inte att hon skickar bilder till någon som ej är du. 

Och det räcker. 

Då är det upp till henne att bevisa att det inte kommer hända igen.

Är det otrohet eller inte? Beror på vad hon ville med det. Gjorde hon det för att hon var osäker på om hon var sexig, men inte hade några planer att skriva vidare. Eller gjorde hon det för att leta efter nån som ville sex. 
  • Anonym (Min flickvän)
    Anonym (P) skrev 2023-09-16 20:46:31 följande:
    Det är två delat.. 

Om du tänker att du är osäker så som kille, så har kvinnor 10 gånger mer problem med självbilden. Om hon känner sig lite osexig eller inte får den smörj i förhållanden hon behöver, så kan det enkelt bli att hon söker bekräftelse igenom att lägga ut en bild. 

Åå andra sidan! Är det samma sak dom gör när dom börjar leta någon ny.. 

Nu i den här situationen har du agerat helt rätt. Du har tagit avstånd och begärt lite mera tänketid.. Det kan vara tillräckligt för att hon ska ångra sig och att det inte händer någonsin igen. Du har visat att det accepteras inte att hon skickar bilder till någon som ej är du. 

Och det räcker. 

Då är det upp till henne att bevisa att det inte kommer hända igen.

Är det otrohet eller inte? Beror på vad hon ville med det. Gjorde hon det för att hon var osäker på om hon var sexig, men inte hade några planer att skriva vidare. Eller gjorde hon det för att leta efter nån som ville sex. 
    Jag ger henne bekräftelse hela tiden, säger att hon är sexig, snygg. Hon lät mig kolla igenom mobilen och jag hittade inga sexchattar, det var "bara" den bilden men det känns ändå som ett stort svek. 
  • Anonym (Girlfriend)
    Anonym (Min flickvän) skrev 2023-09-16 22:21:32 följande:
    Jag ger henne bekräftelse hela tiden, säger att hon är sexig, snygg. Hon lät mig kolla igenom mobilen och jag hittade inga sexchattar, det var "bara" den bilden men det känns ändå som ett stort svek. 
    Men får du inte lite äckelkänsla av att hon laddade upp en bild på nätet där hon fläker ut sig? Du säger att du ser en framtid med tjejen, men tänker du att det beteendet är lämpligt av mamman till dina framtida barn? Jag hade nog omvärderat ett och annat om jag vore dig.
Svar på tråden Min flickvän