Inlägg från: Anonym (Kär och dum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kär och dum)

Hjälp mig stå emot denna player

Lång historia kort: Jah kvinna 40 år träffade en några år äldre kille gör ca 1,5 år sedan via Tinder. Från början var jag skeptisk och inte så intresserad, men han charmade skiten ur mig. Han var inte sån som ville träffas direkt utan vi chattade och chattade. Och chattade lite till. Snappade med bilder, ringde på telefon, smsade osv i två månade innan vi sågs. Då var jag redan tokförälskad, för jag kände vi hade sån fin personkemi. Det var som att jag träffat min soulmate.
    Vi hade sex, och sen vet jag inte vad som hände. Under ett års tid har vi setts sporadiskt, jag har försökt träffats oftare. Vi bägge har barn sen innan och jag har försökt pussla med mina tider så vi skulle hinna ses. Han har aldrig velat planera våra träffar utan det har ner varit ?vi får se när vi ses? . ibland har vi löst snackat om att ses till helgen men sen har helge kommit och gått utan ett ljud från honom. 

När vi väl ses så är det typ efter 22 som han kan och Max 1-2 h sen måste jag gå. Och det betyder att jag aldrig hinner koppla  av under sexet utan det blir mest att jag tillfredsställer honom, sen måste jag gå.

Han har ghosta mig säkert 20 gånger under året. Helt sonika bara slutat att svara på sms eller snap. I flera veckor. En gång i 3 månader. Sen kommer det ett sms från honom som om inget hänt. Out of the blue.  Ingen förklaring, ingenting utan han bara fortsätter skriva som om han aldrig varit borta så länge. och jag blir överlycklig varje gång för som jag längtat att höra från honom igen. Jag vet jag är en idiot, men känslor är inte rationella.

sådär håller det på. Som i cirklar eller cykler, tät kontakt ett möte planeras, sex, sen lite mer kontakt och sen gjostning i en månad innan han hör av sig igen Och allt börjar om.

Ni behöver inte säga det. Jag vet att det är sjukt, fel och att jag är en naiv idiot och att han utnyttjar mig Och att han inte bryr sig om mig. Det vet jag redan, och att jag måste bryta. Vet jag också. Men det är som att jag hamnat i nån form av psykos eller jävulskt beroende, hela min kropp skriker efter honom. Jag brinner upp snart om jag inte får träffa honom. Så känns det. 

Så min fråga är egentligen inte om han gillar mig, eller huruvida jag ska bryta. Jag vet redan, tro mig. Min önskan är att jag behöver stöttning och hjälp att stå emot nästa gång han hör av sig. Hjälp mig med denna hemska detox. Jag är besatt. Snälla ni medmänniskor på familjeliv, jag behöver verkligen er stöttning att säga Nej nästa gång.

För det är ett som är 100%. Att han kommer höra av sig igen. Han är inne i en ghosting period nu. 

Snälla vad ska jag göra? Lobotomering?

• Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (fabulous) skrev 2023-09-18 18:02:53 följande:

Ta bort Snap. Helt.

Blocka honom överallt. Det är det enda sättet. Han dejtar andra och du är ett nödknull när det passar honom. Du kan hitta bättre än så, det hoppas jag du förstår?

Gå på yoga, massage, simnning. Gå på bastu/kallbad och hitta annat som lugnar din kropp. 

Om du slutar mata detta så går det till sist över.

Jag vet att jag bör blocka och ta bort snap. Men jag förmår mig inte för jag vill ju så hemskt gärna att han ska få tag i mig när han bestämmer sig för att höra av sig igen.

jag är en svag svag människa jag vet redan det.
  • Anonym (Kär och dum)
    Fjäril kär skrev 2023-09-18 18:12:02 följande:

Mitt bästa tips är att sluta mata trollet .

Om du verkligen verkligen verkligen vill avsluta detta då måste du göra det som krävs av dig oavsett hur ont det än gör. 

Ta bort snap , blocka honom överallt där han kan leta upp dig och få kontakt.  Inga ursäkter, inga undantag,  inga undanflykter och inga bortförklaringar.  Blocka. PUNKT.  

Sen börjar du aktivera dig . Ut med kompisar,  käka middag hos mamma. Boka biljetter till olika evenemang med kompisar.  Haka på after work med jobbet, börja gymma,  ta en kvällskurs i något. Ut och dejta igen - inte för att leta nytt utan för att rensa systemet och börja uppskatta uppmärksamhet och uppvaktning från andra. Ligg med nån om du vill men ha inte det som desperat syfte...  ha kul helt enkelt och få perspektiv på din situation.  

Tack för dina råd.

Jag ska ta bort snap jag vet. Ut med kompisar försöker jag verkligen, men jag är nog inget roligt sällskap just nu. Jag vill liksom inte dra ner stämningen när vi är ute genom att komma med mina problem och äkta. Jag är nästan deprimerad, är så nere och ångestfylld under dessa ghosting perioder. Så jag hänger med ut, men sitter mest tyst och grubblar.

ligga med någon annan eller dejta någon annan har jag tänkt på. Men det vore inte rätt mot den personen att vara med mig som bara tänker på någon annan. Sex vill jag överhuvudtaget inte ha med någon annan än han, blir nästan äcklad av tanken ens. Jag vill bara ha honom.

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-18 18:42:28 följande:

Det är bara du som kan bestämma hur länge du ska låta honom trampa på dig. Vill du vara ett trevligt och alltid tillgängligt hål att tömma sig i när det kliar i hans kallingar? Tycker du att det är värt det? Vad skulle du säga till din väninna om hon höll på som du? 

Sök professionell hjälp som kan gjuta mod i dig och ge dig insikter och verktyg för att klippa av all kontakt. Vill han pippa igen så säg bara nej om du inte lyckats blocka. Du har fastnat i någon fantasi om att han är fantastisk. Det är han inte. Han är ett anus. Lovar att det finns andra män som du kan ha fantastiskt sex med. 

Jag vet, du har så rätt. Han är ett anus verkligen .
    Om min kompis var i denna situation hade jag sagt, ?dumpa? såklart. Jag hade tyckt hon var helt dum i huvudet naturligtvis. Har haft kompisar med liknande problem och då har jag ju sagt med självklart dumpa. Men det är ju så lätt när det handlar om andra och inte en själv.

Nej det är inte värt denna plåga, de korta stunderna vi har tillsammans, och för dessutom det bara är han som går ut nåt av det. Fattar inte varför jag håller på såhär?

Börjar undra om man kan gå på nån hypnos, strukturerad avprogrammerande, hjärntvätt, lobotomering eller elchocker liksom. Är helt desperat.

Fattar att det är svårt för utomstående att förstå, men detta är nog ingen vanlig förälskelse, detta är besatthet. Ren och skär plåga. Förälskelse känns ju härligt. Detta känns inte härligt nånstans. 

Tack snälla för ditt svar och råd. Ja jag kommer nog söka psykolog hjälp snart om inte detta går över. Kanske de har nån väl beprövad teknik.

• Anonym (Kär och dum)

Jo förresten. Jag aktiverade nyss mitt gamla tinder konto. Tänkte jag ändå skulle försöka komma på andra tankar och se att det finns fina män som är sjyssta också.

Får se om jag får några matchningar 😀

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (bättre) skrev 2023-09-18 19:12:12 följande:
    Så länge du fortsätter vara så svag kommer du bara falla för den ena efter den andra skithögen. Så jag tror faktiskt att ditt första förslag var bättre
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-18 18:58:08 följande:

Tack snälla för ditt svar och råd. Ja jag kommer nog söka psykolog hjälp snart om inte detta går över. Kanske de har nån väl beprövad teknik.

Det är nog ett klart mer "beprövad teknik" än att leta nya anusar med andra konton för även om du använder olika konton så är ju du fortfarande du.
    Tro mig, jag är 40 år gammal och har endast haft normala relationer tidigare. Schyssta män och längre relationer, den sista varade i 12 år med barnens pappa.

jag har ingen historik av att falla för dueche bags. 
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (bättre) skrev 2023-09-18 19:24:15 följande:
    Och ändå har du så svårt för att släppa denna anus?

Träning ger färdighet sägs det ju och om du inte haft med anusar att göra tidigare så är det kanske naturligt att du inte vet hur du ska hantera situationen. Man vet ju inte hur man kommer reagera på en situation förrän man är där. Men nu vet du ju att du HAR svårt att släppa anusar och då är det väl kanske bra att du får hjälp med att lära dig hantera såna situationer / personer.

Om du struntar i det och förlitar dig på slumpen istället och hoppas på att nästa snubbe inte är ett anus så kommer ju du förmodligen vara lika dåligt rustad att hantera det nya anuset som du var med den gamla.

Jag tror de flesta män inte är anusar dom du kallar dem. Väldigt få. Tycker du verkar ha en trist syn på män. Kanske det är du som träffat på många anusar i ditt liv och är bitter? Jag har inte det. Bara denna enda som jag nu skriver om.

Och dr Flesta män på tinder är sjyssta faktiskt. Jag har ändå förnuft nog att sålla bort sexgalningarna direkt  och inte ens matcha med dem. Men just denna man slank igenom för han var gullig trevlig (läs manipulativ). Det tog 2 månader innan vi ens träffades första gången.

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Granbarr) skrev 2023-09-18 19:56:34 följande:
    Problemet nu är att du är så manipulerad och trasig att ditt omdöme inte kommer att fungera som innan. Om denna man kunde manipulera dig så kan flera göra det och det är dessutom ännu enklare att leta upp dina svaga knppar att trycka på just nu när du är sårad och omedvetet signalerar trasigt hjärta.  
    Säkert är det så.
    Men jag är så pass besatt och fastlåst liksom i mina känslor för denne man att alla andra män är helt ointressanta. Svin eller inte, spelar ingen roll. Jag vill inte ha nån just nu. Tappat intresset för dejting men tänkte man kanske kunde testa och snacka med några killar på tinder ändå? Behöver ju inte träffa dem än liksom. Bara för att få se att det finns bra och rediga män som är pålitliga och skriver när de sagt de ska skriva och inte ghostar.

Men visst har du rätt i att jag är skör nu och ska inte kasta mig inni en ny relation det första jag gör. Tro mig det är det sista jag vill.

Men min självkänsla är just nu i botten man känner sig helt svag oduglig och värdelös. Behöver lite egoboost och nån som tycker man är fin och faktiskt vill träffa en liksom. Är det dumt och egoistist?
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Granbarr) skrev 2023-09-18 20:27:09 följande:
    Nej det är inte dumt att som Fjärilen tipsade om gå ut på dejt. Men var bara uppmärksam på att ditt omdöme förmodligen inte riktigt funkat som du är van med och att du kan ha lätt att hamna i fler utstta situationer. 

Absolut det ska jag ha i bakhuvudet om jag skulle dejta i framtiden, känns så avlägset bara att ens tänka sig det.
    Men såna manipulativa personer kan nog spota en skör mottaglig person på mils avstånd tänker jag.
    Personligen behöver jag vara kär för att inleda en relation med någon och det kommer jag ju inte bli förrän detta lagt sig tänker jag. Och det känns långt tills dess.

Under ghosting perioderna hinner jag gå igenom de flesta kris bearbetningsfaserna. Varje gång. Förnekelse, ilska, depression, och ofta hinner jag även hamna i den sista, acceptans och läkningsfasen. Jag håller på att gå vidare . 

DÅ hör han av sig. Och allt börjar om från början igen. 

Det är fan tortyr.

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-18 21:23:42 följande:
    Ditt problem är delvis att du inte har någon erfarenhet av destruktiva relationer. Då är man nästan lika naiv som en fjortis och faller lätt för manipulativa människor som vet hur de ska få en att bli besatt. 

Mitt tips är att ta bort honom överallt. Blockera honom överallt. Du har haft din stund med honom men han leker bara med dig och du kommer bara brytas ner på sikt. 

Så sant så sant. Jag hade garden nere när vi träffades just för jag är van med att män beter sig sjysst och inte utnyttjar ens svagheter.

Nu vet jag bättre. Det kommer ta lååååång tid innan jag vågar lite på en man igen.

Jag hade helst sluppit denna upplevelsen.

Men också för att jag haft goda erfarenheter av män tidigare så har jag ju ändå hopp om att träffa en sån i framtiden.

Japp. Nu har jag tagit bort honom på Snapchat. 

Denna gången har jag verkligen fått nog. Nu är det bra, jag har bestämt mig. Det är därför jag skapade denna tråd.
    Jag är nämligen helt slutkörd. Experter säger att en förälskelse som längst kan vara i ett år ca, eftersom det tar då mycket kraft och energi av den drabbade att kropp och själ inte orkar längre. För mig har det gått 1,5 år nu just därför att han vägrar släppa taget och jag förmår inte.
    Mitt psyke är helt kaos jag är så trött själsligt liksom. 

Så nu får det vara stopp, jag pallar inte mer. Tagit bort honom även på telefon och blockat numret. 

Det ör inne på fjärde vecka av ghosting nu, jag vet av historien att inom en vecka nu kommer han höra av sig med ett?tja läget med dig? 

Men no more!!!!!!

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-18 22:18:29 följande:

TS, jag tycker att du ska rannsaka dig själv varför det har blivit så här. Det du beskriver är inte sund förälskelse, det är ett slags missbruk. Den här mannen har blivit din drog, din fix. Utan den mår du dåligt. Du känner inte igen dig själv, du är svag och osäker. Det är inte kärlek.

Något har orsakat detta. Någon slags sårbarhet måste ha funnits innan, annars skulle han inte ha dig fullständigt i sitt grepp under så lång tid. Du skulle inte ha så svårt att bryta.

Alla kan känna som du. Man blir kär och besviken och kan ha svårt att se saker och ting klart. Det har nog hänt alla någon gång. Men det du skriver är på en annan nivå.

Jag tror att du behöver prata med någon professionell för att reda ut detta. Varför du har blivit beroende av denne man. Varför du inte förmår bryta och blocka. För det är vad du måste göra, annars får du tyvärr ha det som du har det.

Tack, du satte precis fingret på vad jag känner. Detta är verkligen inte sunt. Någon slags sårbarhet måste ha funnits trots att jag hade en bra barndom och bra föräldrar och tidigare goda relationserfarenheter.

Kanske dålig självkänsla på något sätt? Han väckte nåt i mig som ingen annan gjort. Det var som att möta sig själv i en mans skepnad. En soulmate.
    Men det var bara en förklädnad förstår jag nu. En ulv i fårakläder.
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-18 22:48:56 följande:
    Att han använder snapchat är för övrigt en varningsflagga. Jag säger inte att alla som använder det är oseriösa men vill man ha flera bollar i luften eller vara otrogen så är snapchat ett bra alternativ då spåren rensas upp automatiskt och det finns andra funktioner som är bra för den som vill vara oärlig. Ett tips för framtiden är att kommunicera genom tjänster som lämnar mer spår. 

Att du har känslor kvar i mer än ett år efteråt är inte konstigt. Det finns sätt att manipulera som gör att det kan fortsätta i över 10 år. Jag levde själv ett liv som jag inte är stolt över där jag höll på längre än så mot några personer. 
    Mest har vi dock kommunicerat via sms och telefonsamtal så det är nog inte det.

Har du gjort såhär mot någon? Jag förstår inte hur man kan. Har du träffat någon av personerna efteråt eller har du ställts till svars någon gång?

Jag har länge velat skälla ut honom rejält för att bli av med min ilska mot honom men har inte vågat för varje gång jag har yttrat nåt som kan tolkas som krav eller kritik har han backat och slutat svara. Eftersom jag inte ville det, jag var livrädd för att han skulle försvinna igen så har jag inte vågat konfrontera.

Någon pratade om kärlek. Det är inte och har aldrig varit kärlek jag känner för honom. Känner jag efter då ör känslan nog närmare hat. Jag tycker hemskt illa om honom liksom. Sjukt eller hur att man vill vara nära någon men inte ens gillar. Jag tror det mer kan kallas passion. Kärlek har jag aldrig känt för honom.

Hur kände du för dina offer? Empati? Kunde du tycka synd om dem eller brydde du dig inte alls? Jag har så svårt att förstå varför man gör såhär. Har du bett nån om ursäkt?
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2023-09-18 23:24:49 följande:

Jag träffade en sån här man. Visade sig att han hade redan ett förhållande. Därav sena träffar o helt tyst på helgerna.

Tja allt är ju möjligt. Men vi har var hemma hos honom många gånger, han vill bara ses hemma hos sig.  Och inget spår av någon annan kvinna där.
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Fd player) skrev 2023-09-18 23:59:58 följande:
    Jag har inte betett mig riktigt så som han har gjort. Jag har inte ghostat eller varit jättesvår att få tag på. Jag försökte alltid hålla någon kontakt med alla varje dag. Fick ångest om jag missade någon en dag. Men det hände ju och min ovilja att binda mig med någon gjorde att de alla kände hopp och en vilja att jaga mer. Och jag tog ofta med dem var och en på olika äventyr. Och att tillfredsställa dem sexuellt var ett stort nöje.

Jag brydde mig väldigt mycket om alla på ett sätt. Jag ville inte att någon skulle vara ledsen. Jag ville ge dem upplevelser. Jag blev förälskad i alla under olika perioder. Men samtidigt brydde jag mig inte helt eftersom jag bedrog alla. 

För mig handlade det nog delvis om min egna separationsångest men också att det blev så passionerat varje gång jag träffade någon jag inte sett på ett tag. Så pågick det i över 10 år. 

Jag har haft kontakt med några efteråt. Hon som tog det hårdast valde att flytta till andra änden av landet. Hon friade till och med till mig kort innan hon bröt ihop totalt. Jag bad henne om ursäkt för allt.

Hon som det pågick längst med är jag fortfarande vän med. Hon gillar det väl inte men hamnade i värre problem efteråt med en man som försökte sälja henne och sökte därför stöd hos mig. Jag har gått i terapi och beter mig inte illa längre.

En av kvinnorna har jag idag familj med. Hon vet dock om allt i stora drag. 

Men det jag gjort är hemskt. Jag har slösat bort mycket tid av livet för dessa kvinnor och mig själv. Och orsakat stora trauman som även drabbar mig nu.
    Men då verkar du ändå haft någon form av empati, bara att du varit rädd att binda dig.

Denna här som jag träffat verkar helt känslokall. Han bryr sig verkligen inte i hur man mår. Han ger blanka fan i det och jag vet det. Ändå fortsatte jag träffa honom. Sjukt. Men som sagt det är nog nu. Jag måste ta mig ur hans grepp.
  • Anonym (Kär och dum)
    Anonym (feminin energi) skrev 2023-09-19 07:51:28 följande:

träffa en Kvinna

Haha ja man funderar ju nästan på det, men det finns nog säkert lika många kvinnliga players, så det är nog ingen garanti 😀
  • Anonym (Kär och dum)
    Goneril skrev 2023-09-19 17:45:54 följande:

TS är det smärtsamt medveten om situationen men är så hjärntvättad att hon inte förmår bryta. Det som händer på sikt är att hennes självförtroende tar skada; hon blir urgröpt mentalt av den här spelaren. Han agerar ungefär som gångna tiders casanovor; utan omtanke, helt enkelt för att han KAN. Säkert har han ett helt harem som han kontaktar; i bokstavsordning kanske? Allt detta vet TS, hon dansar efter hans pipa, allt sker på hans villkor.                                        Jag skulle angripa problemet på lite andra sätt.
    För det första skulle jag börja betrakta älskaren som lite löjlig med sin Don Juan-stil, han bestämmer alltså när TS får audiens! Två timmar får besöket ta -  eller den tid som erfordras för älskarens tillfredsställelse, detta är ungefär som män agerade förr i världen med sina hålldamer.       Det jag även skulle göra för att kunna betrakta älskaren med andra ögon så att han inte framstår som så attraktiv, är att jag skulle förbättra min egen utbildning, halvfart på något universitet, kanske läsa historia eller ett språk. Då tvingas man att koncentrera sig och personligen tror jag att detta är mer värdefullt än yoga och att hänga på kompisarna stup i kvarten. Om TS känner att hon växer lite tack vare ökat kunskapsinnehav kommer hon förhoppningsvis att kunna betrakta älskaren "von oben" och se honom som han är. "En lort" hade Astrid Lindgren sagt.

Mycket träffsäkert skrivet. Han har säkert flera och man kände sig verkligen som en hålldam som begär audiens hos kungen typ och får vara tacksam för att man får en timme av hans dyrbara tid. Som du säger, det är väldigt troligt att han har flera dessutom.

Jag ska bryta detta nu, det har jag bestämt. Idag känns det genast lite bättre. Jag har sysselsatt mig hårt på jobbet och inte hunnit tänka så mycket. 

Och så fick jag några matchningar på tinder som jag snackar med. Ingen jätteintressant än, men kan bli. De verkar trevliga i alla fall. Men numera är jag ju på min vakt. Jag ska bli mer observant på handlingar snarare än ord har jag bestämt. Det är där jag gjort fel tror jag.

Att jag tog vad han sa på allvar och därför ignorerade handlingar som avslöjade hans player personlighet.  Nu ska jag gå mer på hur de agerar snarare än på vad de säger.

• Anonym (Kär och dum)

Uppdatering. Det tog längre tid än jag trodde, men som jag sa så har han nu hört av sig igen. Första gången i fredags, men då var jag duktig och raderade meddelandet utan att svara. ?Länge sen vi hördes hur är allt?? Skrev han. Jag var så stolt över mig själv, raderade direkt och sen drog jag till jobbet och lämnade mobilen hemma med flit då jag inte skulle frestas att skriva nåt ändå. 

Jag har också börjat dejta en ny kille sedan några veckor som är jättego och pålitlig, och jag börjar faktiskt få lite känslor för honom nu. Då känns det surt om detta ex skulle komma i och rasera allt. Vilket han ör fullt kapabel att göra eftersom jag är så svag för honom. Men den sista tiden börjar mina känslor blekna alltmer för exet och det har till och med gått dagar utan att jag tänkt på honom alls. Och i takt med det har känslorna för den nye växt sig starkare.

Fan han får inte förstöra detta nu. Han skickade idag ett nytt meddelande. ?Lever du, jag sitter här och minns den kvällen på xxxx? skrev han idag.. det var en mysig kväll vi hade på ett ställe och det är fan taskigt att påminna mig om det. Det kliar så i fingrarna att få svara, jag behöver verkligen lite stöttning av förnuftiga människor som er på FL just nu.

Shit hjälp mig att motstå att svara det aset. 

• Anonym (Kär och dum)

Uppdatering 10 månader senare. 

Jag lyckades tyvärr inte stå mot förra gången så vi tog upp kontakten igen. Det var för att mina känslor inte hade hunnit svalna tillräckligt innan han hörde av sig. 

Men självklart visste jag redan då hur det skulle gå. Han var ruskigt förutsägbar i sin oförutsägbarhet kan man säga.

Men vet ni.., Nu är känslorna borta helt. Hux flux bara och nu kan jag inte ens fatta vad jag ens såg i honom.

Det som krävdes var en längre tid av no contact. Tidigare har han Max Ghostat i 3 månader som längst innan han hört av sig. det var för lite tid. Vi träffade av och till fram tills mars detta året. Sen Ghostad han igen och gick under jorden. Då tog jag fram mitt Tinder konto och fick kontakt med en jättegullig kille. Som är stabil och förutsägbar. Han hör av sig när han säger han ska göra det och vi hörs varje dag. Och det gamla exet gjorde tabben att ghosta mig för länge. Det var den tid som krävdes. Nu har det gått 4 månader och jag är tokkör i den nya killen och han i mig. Inte på det där besatta otrygga viset längre med ångest när vi inte hörs utan en trygg förälskelse eller vad man ska säga. Helt annorlunda än den förra. Den gamla killen. har jag glömt helt. 

Och idag efter 4 månader ghosting hörde exet av sig igen. Utan förklaring, bara hur är läget det var länge sen, typ. Och då kände jag att men gud har knappt tänkt på honom på många veckor utan varit helt uppfylld av min nya kille. Haha.

Nu ska här Ghostas tillbaka. Och när jag ghostar ör det förevigt. 

Trevlig sommar på er alla.

Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player