• Anonym (Kär och dum)

Hjälp mig stå emot denna player

Lång historia kort: Jah kvinna 40 år träffade en några år äldre kille gör ca 1,5 år sedan via Tinder. Från början var jag skeptisk och inte så intresserad, men han charmade skiten ur mig. Han var inte sån som ville träffas direkt utan vi chattade och chattade. Och chattade lite till. Snappade med bilder, ringde på telefon, smsade osv i två månade innan vi sågs. Då var jag redan tokförälskad, för jag kände vi hade sån fin personkemi. Det var som att jag träffat min soulmate.
    Vi hade sex, och sen vet jag inte vad som hände. Under ett års tid har vi setts sporadiskt, jag har försökt träffats oftare. Vi bägge har barn sen innan och jag har försökt pussla med mina tider så vi skulle hinna ses. Han har aldrig velat planera våra träffar utan det har ner varit ?vi får se när vi ses? . ibland har vi löst snackat om att ses till helgen men sen har helge kommit och gått utan ett ljud från honom. 

När vi väl ses så är det typ efter 22 som han kan och Max 1-2 h sen måste jag gå. Och det betyder att jag aldrig hinner koppla  av under sexet utan det blir mest att jag tillfredsställer honom, sen måste jag gå.

Han har ghosta mig säkert 20 gånger under året. Helt sonika bara slutat att svara på sms eller snap. I flera veckor. En gång i 3 månader. Sen kommer det ett sms från honom som om inget hänt. Out of the blue.  Ingen förklaring, ingenting utan han bara fortsätter skriva som om han aldrig varit borta så länge. och jag blir överlycklig varje gång för som jag längtat att höra från honom igen. Jag vet jag är en idiot, men känslor är inte rationella.

sådär håller det på. Som i cirklar eller cykler, tät kontakt ett möte planeras, sex, sen lite mer kontakt och sen gjostning i en månad innan han hör av sig igen Och allt börjar om.

Ni behöver inte säga det. Jag vet att det är sjukt, fel och att jag är en naiv idiot och att han utnyttjar mig Och att han inte bryr sig om mig. Det vet jag redan, och att jag måste bryta. Vet jag också. Men det är som att jag hamnat i nån form av psykos eller jävulskt beroende, hela min kropp skriker efter honom. Jag brinner upp snart om jag inte får träffa honom. Så känns det. 

Så min fråga är egentligen inte om han gillar mig, eller huruvida jag ska bryta. Jag vet redan, tro mig. Min önskan är att jag behöver stöttning och hjälp att stå emot nästa gång han hör av sig. Hjälp mig med denna hemska detox. Jag är besatt. Snälla ni medmänniskor på familjeliv, jag behöver verkligen er stöttning att säga Nej nästa gång.

För det är ett som är 100%. Att han kommer höra av sig igen. Han är inne i en ghosting period nu. 

Snälla vad ska jag göra? Lobotomering?

• Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player
  • Anonym (...)

Men blocka fanskapet! Har du inte ens gjort det? 

• Anonym (bättre)

Om du har en svag karaktär så kommer ju ingen här kunna hjälpa dig, vore det inte bättre om du jobbar med dig själv så du blir stark och kan stå emot idioter utan andras hjälp?

• Anonym (fabulous)

Ta bort Snap. Helt.

Blocka honom överallt. Det är det enda sättet. Han dejtar andra och du är ett nödknull när det passar honom. Du kan hitta bättre än så, det hoppas jag du förstår?

Gå på yoga, massage, simnning. Gå på bastu/kallbad och hitta annat som lugnar din kropp. 

Om du slutar mata detta så går det till sist över.

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (fabulous) skrev 2023-09-18 18:02:53 följande:

Ta bort Snap. Helt.

Blocka honom överallt. Det är det enda sättet. Han dejtar andra och du är ett nödknull när det passar honom. Du kan hitta bättre än så, det hoppas jag du förstår?

Gå på yoga, massage, simnning. Gå på bastu/kallbad och hitta annat som lugnar din kropp. 

Om du slutar mata detta så går det till sist över.

Jag vet att jag bör blocka och ta bort snap. Men jag förmår mig inte för jag vill ju så hemskt gärna att han ska få tag i mig när han bestämmer sig för att höra av sig igen.

jag är en svag svag människa jag vet redan det.
  • Anonym (Offerkoftor)
    Anonym (bättre) skrev 2023-09-18 18:01:21 följande:

Om du har en svag karaktär så kommer ju ingen här kunna hjälpa dig, vore det inte bättre om du jobbar med dig själv så du blir stark och kan stå emot idioter utan andras hjälp?

På tal om offerkoftor.

• Anonym (...)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-09-18 18:07:02 följande:
    Jag vet att jag bör blocka och ta bort snap. Men jag förmår mig inte för jag vill ju så hemskt gärna att han ska få tag i mig när han bestämmer sig för att höra av sig igen.

jag är en svag svag människa jag vet redan det.
    Så vad kan vi ge dig för råd då, om du inte inte tänker följa dem? 
  • Fjäril kär

Mitt bästa tips är att sluta mata trollet .

Om du verkligen verkligen verkligen vill avsluta detta då måste du göra det som krävs av dig oavsett hur ont det än gör. 

Ta bort snap , blocka honom överallt där han kan leta upp dig och få kontakt.  Inga ursäkter, inga undantag,  inga undanflykter och inga bortförklaringar.  Blocka. PUNKT.  

Sen börjar du aktivera dig . Ut med kompisar,  käka middag hos mamma. Boka biljetter till olika evenemang med kompisar.  Haka på after work med jobbet, börja gymma,  ta en kvällskurs i något. Ut och dejta igen - inte för att leta nytt utan för att rensa systemet och börja uppskatta uppmärksamhet och uppvaktning från andra. Ligg med nån om du vill men ha inte det som desperat syfte...  ha kul helt enkelt och få perspektiv på din situation.  

• Anonym (Kär och dum)
    Fjäril kär skrev 2023-09-18 18:12:02 följande:

Mitt bästa tips är att sluta mata trollet .

Om du verkligen verkligen verkligen vill avsluta detta då måste du göra det som krävs av dig oavsett hur ont det än gör. 

Ta bort snap , blocka honom överallt där han kan leta upp dig och få kontakt.  Inga ursäkter, inga undantag,  inga undanflykter och inga bortförklaringar.  Blocka. PUNKT.  

Sen börjar du aktivera dig . Ut med kompisar,  käka middag hos mamma. Boka biljetter till olika evenemang med kompisar.  Haka på after work med jobbet, börja gymma,  ta en kvällskurs i något. Ut och dejta igen - inte för att leta nytt utan för att rensa systemet och börja uppskatta uppmärksamhet och uppvaktning från andra. Ligg med nån om du vill men ha inte det som desperat syfte...  ha kul helt enkelt och få perspektiv på din situation.  

Tack för dina råd.

Jag ska ta bort snap jag vet. Ut med kompisar försöker jag verkligen, men jag är nog inget roligt sällskap just nu. Jag vill liksom inte dra ner stämningen när vi är ute genom att komma med mina problem och äkta. Jag är nästan deprimerad, är så nere och ångestfylld under dessa ghosting perioder. Så jag hänger med ut, men sitter mest tyst och grubblar.

ligga med någon annan eller dejta någon annan har jag tänkt på. Men det vore inte rätt mot den personen att vara med mig som bara tänker på någon annan. Sex vill jag överhuvudtaget inte ha med någon annan än han, blir nästan äcklad av tanken ens. Jag vill bara ha honom.

• Anonym (Kimchi)

Det är bara du som kan bestämma hur länge du ska låta honom trampa på dig. Vill du vara ett trevligt och alltid tillgängligt hål att tömma sig i när det kliar i hans kallingar? Tycker du att det är värt det? Vad skulle du säga till din väninna om hon höll på som du? 

Sök professionell hjälp som kan gjuta mod i dig och ge dig insikter och verktyg för att klippa av all kontakt. Vill han pippa igen så säg bara nej om du inte lyckats blocka. Du har fastnat i någon fantasi om att han är fantastisk. Det är han inte. Han är ett anus. Lovar att det finns andra män som du kan ha fantastiskt sex med. 

• Anonym (Kär och dum)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-18 18:42:28 följande:

Det är bara du som kan bestämma hur länge du ska låta honom trampa på dig. Vill du vara ett trevligt och alltid tillgängligt hål att tömma sig i när det kliar i hans kallingar? Tycker du att det är värt det? Vad skulle du säga till din väninna om hon höll på som du? 

Sök professionell hjälp som kan gjuta mod i dig och ge dig insikter och verktyg för att klippa av all kontakt. Vill han pippa igen så säg bara nej om du inte lyckats blocka. Du har fastnat i någon fantasi om att han är fantastisk. Det är han inte. Han är ett anus. Lovar att det finns andra män som du kan ha fantastiskt sex med. 

Jag vet, du har så rätt. Han är ett anus verkligen .
    Om min kompis var i denna situation hade jag sagt, ?dumpa? såklart. Jag hade tyckt hon var helt dum i huvudet naturligtvis. Har haft kompisar med liknande problem och då har jag ju sagt med självklart dumpa. Men det är ju så lätt när det handlar om andra och inte en själv.

Nej det är inte värt denna plåga, de korta stunderna vi har tillsammans, och för dessutom det bara är han som går ut nåt av det. Fattar inte varför jag håller på såhär?

Börjar undra om man kan gå på nån hypnos, strukturerad avprogrammerande, hjärntvätt, lobotomering eller elchocker liksom. Är helt desperat.

Fattar att det är svårt för utomstående att förstå, men detta är nog ingen vanlig förälskelse, detta är besatthet. Ren och skär plåga. Förälskelse känns ju härligt. Detta känns inte härligt nånstans. 

Tack snälla för ditt svar och råd. Ja jag kommer nog söka psykolog hjälp snart om inte detta går över. Kanske de har nån väl beprövad teknik.

Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player