• Anonym (Sara)

    Vet inte hur man pratar med tjejer (25år)

    Det är svårt att säga hur någon ska vara för att lyckas få kontakt med en tjej.

    I vilka forum har du försökt få kontakt med tjejer? På jobbet? Krogen? Tinder?

    Det underlättar ofta om man har självförtroende. Försök jobba på det! Sedan tror jag på att vara den du är. Om du vill hitta en tjej att bygga en relation med så är det ju en fördel att hon gillar just dig.

    Det är lätt att tro att man ska vara på ett visst sätt för att bli omtyckt, men sedan visar det sig att det är just konstigheterna som gör att någon annan gillar en. Så inom vettiga gränser så tror jag inte att man ska anpassa sig för mycket.


    Vet inte hur jag ska förklara utan att det låter galet. Men det är nog också en fördel att söka sig till personer i samma liga? Det finns tjejer som känner precis som du, att de inte vågar och inte vet hur de ska  göra för att ta kontakt. Där har du guldläge.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (lost) skrev 2023-09-18 22:22:03 följande:
    När jag säger att jag inte vet hur man gör så är jag inte helt ärlig kanske. Jag vet kanske hur man gör men jag känner inte att det är värt besväret för det är ingen utom dom mest desperata tjejerna som skulle visa intresse för mig. Det är det jag menar med att jag inte vet hur man pratar med tjejer, initialt så skulle säkert en del tjejer vara intresserade av mig men dom skulle garantera tappa intresset efter 10-15 minuters konversation.

    Fattar nu att du har en bit att jobba med dig själv. Du behöver förstå att allting sitter i ditt huvud. Bara för att du känner dig blyg, konstig eller vad det än kan vara så betyder inte det att den andra uppfattar dig så.


    Ta allting i små steg. Utmana dig själv att prata med någon av motsatt kön, välj ut någon som verkar snäll och vänlig. Börja med att säga hej första gången, nästa gång kanske du ställer en fråga också. 


    Man behöver inte vara den mest sociala människan för att vara intressant. Man är absolut inte misslyckad för att man inte har ett rikt socialt liv. Och det är inte hela världen att pinsam tystnad uppstår vid ett samtal. Det händer de flesta..och till slut lär man sig att det kanske till och med är okej.

    Om du har något särskilt intresse så kanske det vore en idé att hitta en mötespunkt där andra delar det intresset. Då är det ju också enklare att hitta samtalsämnen. 

    Och någon av de desperata tjejerna, som du benämner det, kanske visar sig vara en toppentjej (men som verkar desperat pga. sin egen osäkerhet). Om inte annat så en ingång för dig att öva på att ta kontakt med personer av motsatt kön. 

    Om du skippar tanken på att syftet är att du vill träffa någon..så kan du ju försöka samtala med någon tjej..utan att ha något att förlora. 

Svar på tråden Vet inte hur man pratar med tjejer (25år)