Inlägg från: Anonym (Pfft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pfft)

Ifrågasätta beslut, barn

Att hon förtjänar en bättre pojkvän, någon som har en gnutta empati.

• Anonym (Pfft)

Och ja, självklart idiotbeslut av henne, men det finns många som gör som hon, dvs skaffar barn med någon helt olämplig.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 11:00:46 följande:

Nu är själva frågan att jag inte förstår varför någon kan välja att inte göra abort när personen vet att blivande pappan kommer va en frånvarande far och väldigt dålig förebild.
    Är själv av uppfattningen att ett barn förtjänar två bra föräldrar.
    Den diskussionen jag är ute efter. Är det rimligt att behålla ett barn när man vet med sig att ungen inte kommer få en far som är värd namnet.
    När hon "gnäller" om barnets far så kan jag inte låta bli att tänka att det, åtminstone delvis, är självförvållat. Visst är det barnets fars fel, men hon visste redan innan att han är en idiot.

Börja med att fråga henne hur hon tänkte! Men det finns gott om liknande kvinnor på FL så du borde kunna få massor med svar på den frågan. Ett vanligt svar är att de var för veka känslomässigt för att göra abort.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Pfft) skrev 2023-09-20 11:27:46 följande:
    Börja med att fråga henne hur hon tänkte! Men det finns gott om liknande kvinnor på FL så du borde kunna få massor med svar på den frågan. Ett vanligt svar är att de var för veka känslomässigt för att göra abort.
    Eller av helt egoistiska skäl! Att de såååå gärna ville ha ett barn att de valde att behålla, trots pappan.
Svar på tråden Ifrågasätta beslut, barn