• Anonym (Orättvis?)

Ifrågasätta beslut, barn

Hej!
    Till att börja med så vet jag att detta är ett känsligt ämne.
    Är så iaf att min sambo har ett barn sedan tidigare.
    Ett misstag pga att prevention inte fungerade vid ett tillfälle i sluten på tonåren.
    Fadern till hennes barn är 10 år äldre, hade redan vid det tillfället varit in och ut ur fängelse flera gånger, skuldsatt, missbrukade narkotika, allmänt riktigt dålig person.
    Min nuvarande sambo valde att behålla barnet trots att det inte va planerat.
    Resultatet blev ungefär som man kan förvänta.
    Utvecklingsstörd unge och en far som är frånvarande och inte betalar något.

Jag förstår inte varför hon valde att behålla barnet istället för att ta abort.
    Hon viste redan då att kommande barnets far va en dålig person som skulle bli en katastrofalt dålig far och förebild.

Självklart har jag inte sagt detta till henne, men vad hade ni tänkt om situationen?

• Svar på tråden Ifrågasätta beslut, barn
  • Anonym (litesent)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 10:34:31 följande:
    Ifrågasätta beslut, barn

Hej!
    Till att börja med så vet jag att detta är ett känsligt ämne.
    Är så iaf att min sambo har ett barn sedan tidigare.
    Ett misstag pga att prevention inte fungerade vid ett tillfälle i sluten på tonåren.
    Fadern till hennes barn är 10 år äldre, hade redan vid det tillfället varit in och ut ur fängelse flera gånger, skuldsatt, missbrukade narkotika, allmänt riktigt dålig person.
    Min nuvarande sambo valde att behålla barnet trots att det inte va planerat.
    Resultatet blev ungefär som man kan förvänta.
    Utvecklingsstörd unge och en far som är frånvarande och inte betalar något.

Jag förstår inte varför hon valde att behålla barnet istället för att ta abort.
    Hon viste redan då att kommande barnets far va en dålig person som skulle bli en katastrofalt dålig far och förebild.

Självklart har jag inte sagt detta till henne, men vad hade ni tänkt om situationen?

Jag antar att barnet nu alltså finns redan? Då är det väl lite sent att ifrågasätta även om det var ett dåligt beslut.

Sen skulle jag inte vara  relation med någon som kallar mitt barn för utvecklingsstörd unge, men det kanske din sambo inte vet att du tänker och skriver.

På vilket sätt tänker du att du nu kan komma och ifrågasätta beslutet? Ska hon sätta ungen på hem så att du slipper det? Eller vad är det du vill uppnå?
  • Anonym (Pfft)

Att hon förtjänar en bättre pojkvän, någon som har en gnutta empati.

• Anonym (??)

Jaha? Du är liksom för sent ute om barnet redan finns? 

Den här tråden kan bara finnas för att skapa diskussion. Det finns inget att lösa. Vad spelar det för roll vad random läsare på ett forum tänker? 

• Anonym (Pfft)

Och ja, självklart idiotbeslut av henne, men det finns många som gör som hon, dvs skaffar barn med någon helt olämplig.

• Anonym (Mannen)

Gjort är gjort. Det finns inget att gnälla på. Acceptera situationen eller gå vidare. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (??) skrev 2023-09-20 10:44:21 följande:

Jaha? Du är liksom för sent ute om barnet redan finns? 

Den här tråden kan bara finnas för att skapa diskussion. Det finns inget att lösa. Vad spelar det för roll vad random läsare på ett forum tänker? 

En del känner sig svikna för att någon fattade beslut tidigare i livet och tror att de kan komma någonstans genom att gnälla på denna person. Men så fungerar inte livet.
  • Anonym (Casanova)

Läget är ju vad det är. Ungen finns, då är det ju så. Ungen har rätt till ett bra liv, så gott det går.

Men jag hade gått vidare. Orkar helt ärligt inte med en utvecklingsstörd unge. Tyvärr.

• Anonym (Ngng)

Men vad är det du sitter och skriver?!! Fy vad tragiskt, är nog mer du som har problem 

• Anonym (Ngng)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-09-20 10:55:10 följande:

Läget är ju vad det är. Ungen finns, då är det ju så. Ungen har rätt till ett bra liv, så gott det går.

Men jag hade gått vidare. Orkar helt ärligt inte med en utvecklingsstörd unge. Tyvärr.

Det kan bli så för precis vem som helst. Även vuxna kan bli sådana. Glöm inte det.
  • Anonym (Ngng)

Alltså, skadade på något vis. 

Svar på tråden Ifrågasätta beslut, barn