Inlägg från: Anonym (skevt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skevt)

Ifrågasätta beslut, barn

Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 13:21:22 följande:
    Har du ett annat ord för varierad kombination av genom så varsågod och berätta om det ordet :D 
    Försök att ha två tankar i huvudet samtidigt :)
    Jag ifrågasätter inte barnet. Jag ifrågasätter min sambos val att ge barnet en urusel far. Inget jag tänkte på speciellt mycket i starten men när man ser hur ledsen barnet blir när kompisar berättar om sina pappor, ja då blir det mer och mer tydligt att det mer va ett egoistiskt val av barnets mor.

Alla gör misstag, jag dömer inte henne som person för det, men jag kan inte tycka att det va ett bra val av henne. Helt enkelt för att ett barn förtjänar en bra, trygg familj.
    vilket skevt sätt du resonerar på.

men om du på riktigt känner empati för barnet kan väl du försöka bli en fadersgestalt i dennes liv, istället för att sitta i kulisserna och älta din nuvarande partners beslut?
  • Anonym (skevt)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 14:03:15 följande:
    Hennes föräldrar va för "upptagna" och frånvarande under hennes ungdomstid.
    Vilket säkert starkt bidrog till att hon hamnade i den situationen från första början.
    Sen fick de inte veta något om graviditeten innan det va för sent att göra något åt det.
    att du dömer din sambos val som hon gjorde när hon var i tonåren tycker jag tyder på att du själv inte utvecklat full empati. här framkommer det ju att hon haft en tuff uppväxt. 

att du som utomstående kan resonera rationellt i att pappan till barnet ej är bra betyder inte att det känslomässigt kändes annorlunda för de inblandade i situationen.

resonerar jag rationellt över din situation så tänker jag att du ska göra slut och gå vidare. men du hävdar ändå att du vill stanna kvar för du älskar din partner. 
Svar på tråden Ifrågasätta beslut, barn