• elmadumle

Ifrågasätta beslut, barn

Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 13:21:22 följande:
    Har du ett annat ord för varierad kombination av genom så varsågod och berätta om det ordet :D 
    Försök att ha två tankar i huvudet samtidigt :)
    Jag ifrågasätter inte barnet. Jag ifrågasätter min sambos val att ge barnet en urusel far. Inget jag tänkte på speciellt mycket i starten men när man ser hur ledsen barnet blir när kompisar berättar om sina pappor, ja då blir det mer och mer tydligt att det mer va ett egoistiskt val av barnets mor.

Alla gör misstag, jag dömer inte henne som person för det, men jag kan inte tycka att det va ett bra val av henne. Helt enkelt för att ett barn förtjänar en bra, trygg familj.
    Har du sagt till din sambo att hennes barn är "en utvecklingsstörd unge"? annars gör det eller varför inte visa henne vad du har skrivit här så kanske hon förhoppningsvis slänger ut dig ur sitt och sitt barns liv. Hon har varit sitt barns trygga familj, likaså min dotter har varit sin sons trygga familj utan en närvarande pappa. 
  • elmadumle
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 13:34:17 följande:
    Och du skulle inte önska att din dotter haft lite bättre omdöme när hon valde far till sitt barn?
    Hur skulle hon kunna veta att han skulle skaffa ny brud och dra 30 mil bort? det var inget som tydde på det från början. Men vissa är ju som de är och det är inget att göra åt det i efterhand. 
  • elmadumle
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 13:48:09 följande:
    Självklart är det resonemanget jag ifrågasätter! Trodde det va tydligt från starten.
    Hennes barn är utvecklingsstört. Inte så illa som man hade kunnat förvänta med en sådan far, men det är helt enkelt fakta.
    Jag som person har varit med henne i flera år och stöttat henne.
    Älskar henne för den underbara varma person hon är. För den hon är idag.
    Hon vet att jag inte hade gjort samma val som henne, nu eller då, men vi har lämnat det där.
    Hon har dock själv sagt att hon ångrar djupt att det är just den personen som är far till hennes barn.
    Du vet väl att en ung mamma har större  risk att få barn med utvecklingsstörning precis som en äldre mamma? jag tvivlar på att det är pappans "fel", inte enbart iallafall. 
Svar på tråden Ifrågasätta beslut, barn