• Anonym (N)

Ifrågasätta beslut, barn

Goneril skrev 2023-09-21 21:15:30 följande:

Lite fakta beträffande tonårsgraviditeter: Läkartidningen har presenterat en undersökning där det kunde konstateras att de är relativt få i Sverige och Frankrike, dubbelt så många i Kanada och Storbritannien och fyra gånger så många i USA. Att det är så många i dessa länder beror på sämre tillgång till preventivmedel. Det ska ju enligt rådande synsätt i dessa länder inte vara lika nödvändigt eftersom avhållsamhet rekommenderas för unga.                                                                                                                                      I Sverige och Frankrike tycks man ha en liberalare syn på tonåringars sexualitet och litar på att ungdomar klarar att sköta den nödvändiga preventionen.                        

I utvecklingsländer är tonårsgraviditeter ett stort problem; unga kvinnor hindras från utbildning. En förlust för individen såväl som för nationerna, tidigt moderskap innebär en förlorad ungdom.                                                                                                  Ett klart samband finns mellan en individs sociala villkor och benägenheten att föda barn som tonåring. Jag vidhåller min tidigare uppfattning; tonårsgraviditeter måste undvikas till varje pris. Tonåren är ju den mest omvälvande tiden i en människas liv och då ska man inte ha ansvar för en annan individ oavsett vad barnälskande FL-medlemmar anser i denna fråga.                                                                                                                      Till TS fråga: Flickvännen hade ingen nära kontakt med föräldrarna och kunde inte berätta hur det låg till förrän det var för sent med abort. Hade det varit en normal relation med föräldrar som hade följt dottern i vått och torrt hade denna graviditet aldrig fullföljts. TS är beredd att ta ett stort ansvar för det funktionsstörda barnet, det är hedervärt, men ingen skulle klandra honom om han backade ur.

Det är inte en fråga om åsikter utan man utför inte tvångsaborter i Sverige.

Hur skulle detta lösas i praktiken ? Gömmer föräldrarna sömnmedel i tjejens mat och sen tar hem en illegal abortör ? 
  • Anonym (N)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-22 08:23:52 följande:
    Ska säga att visst är jag oförstående/kritisk till hennes val, men efter det har hon gjort det väldigt bra med de förutsättningarna!
    Utbildat sig, fixat egen bostad (bostadsrätt), jobbat till sig en bra ekonomi.
    Allt hon gjort efter det valet är jag väldigt imponerad av! Hon har slitit och kämpat stenhårt för att hennes barn ska ha det så bra som möjligt!
    Hon är en underbar, omtänksam, stark person och om jag själv ska ha barn någon gång så är det med henne!

Folk i allmänhet här på FL verkar ha väldigt svårt att ha två tankar i huvudet samtidigt (du och några andra undantaget). Att jag inte förstår/håller med om ett val hon gjort betyder inte att jag kritiserar henne som person. Väldigt ömma tår man trampar på här på FL 🤷?♂️
    Varför vill du skaffa barn? Du verkar inte leva som du lär i alla fall.
    Bara andras barn behöver ha bra föräldrar nu? 
  • Anonym (N)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-22 12:33:08 följande:
    Mest för att det är skönt att knulla utan gummi 🤷?♂️
    Dumma frågor får dumma svar 👍
    Varför har du inte steriliserat dig? 
    Då slipper du båda gummi och din partner får inte ett till barn med olämplig pappa. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-22 15:06:07 följande:
    Vad av det jag skrivit är det som fått dig så upphetsad? 😊♥️
    OT och trams .
  • Anonym (N)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-22 15:06:07 följande:
    Vad av det jag skrivit är det som fått dig så upphetsad? 😊♥️
    Du har avslöjat dig i alla fall nu. 
Svar på tråden Ifrågasätta beslut, barn