• Anonym (??)

Ifrågasätta beslut, barn

Jaha? Du är liksom för sent ute om barnet redan finns? 

Den här tråden kan bara finnas för att skapa diskussion. Det finns inget att lösa. Vad spelar det för roll vad random läsare på ett forum tänker? 

• Anonym (??)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 11:00:46 följande:

Nu är själva frågan att jag inte förstår varför någon kan välja att inte göra abort när personen vet att blivande pappan kommer va en frånvarande far och väldigt dålig förebild.
    Är själv av uppfattningen att ett barn förtjänar två bra föräldrar.
    Den diskussionen jag är ute efter. Är det rimligt att behålla ett barn när man vet med sig att ungen inte kommer få en far som är värd namnet.
    När hon "gnäller" om barnets far så kan jag inte låta bli att tänka att det, åtminstone delvis, är självförvållat. Visst är det barnets fars fel, men hon visste redan innan att han är en idiot.

Men det blir ingen "diskussion" eftersom du redan bestämt dig i frågan. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-20 13:33:04 följande:
    Hon har, trots förutsättningar, gjort det väldigt bra.
    Gnäller inte på henne, heller inte på hennes barn.
    Rättfärdigar mitt val med att hon är en stark & omtänksam person. Att hon tagit något/några dåliga beslut är inget jag dömer henne för som person.
    Vi har det bra, haft det bra tillsammans i flera år.
    Om jag/vi väljer att försöka få barn så vet jag att hon är en bra person och kommer bli en bra mor för mina barn.
    Där är skillnaden. Jag vet att jag skulle ge mina barn en bra andra förälder.
    Inte en pank, kriminell fängelsekund med narkotikamissbruk.
    Det här inlägget går emot det jag nyss kommenterade på. 
    Här gnäller du inte på henne, i det andra inlägget förstår du inte hennes beslut eftersom du tycker barn förtjänar två bra föräldrar. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Orättvis?) skrev 2023-09-26 07:21:21 följande:
    Bra för dig att ditt barn inte har IF, det gör allt mycket lättare.
    Försörjningsstöd innebär inte att den då vuxna personen måste bo hemma 🤦?♂️ 
    Jag har son som är 22 som har diagnos och som bor hemma. Han har försörjningsstöd. 
    Det är inte bara att flytta, bara för att man fått lite ekonomi (betoning på lite). När man bor hemma får man den lägsta summan man kan få från försörjningsstöd eftersom de inte räknar in hyra då. 

Vår plan är att han kommer flytta framöver (nästa år hoppas vi), han vill det själv också, men vi måste lita på att det bär både ekonomiskt och i praktiken. 
Svar på tråden Ifrågasätta beslut, barn