Inlägg från: Anonym (Fanny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fanny)

Levt för länge

Börja träna. Det är alltid mitt svar. Man ser resultat på 1 vecka och ännu mer efter 1 månad. 3 mån senare kan du ha en helt ny, stark fysik. 

• Anonym (Fanny)

Jag glömde det viktigaste. Det gör susen för välmåendet. 

Mår du så dåligt så ring vården. De kan ge psykologsamtal och vid behov antidepp. Men regelbunden träning slår det mesta. Har själv erfarenhet av långvarig depression och antidepp hjälpte inte. Prova 3 olika. När jag började träna började jag må bättre. Går igenom en kris just nu och träningen är min livlina.

• Anonym (Fanny)
    Anonym (Zombie) skrev 2023-09-22 20:47:55 följande:
    Brukar gå en promenad varje dag.
    Bör jag börja styrketräna alltså?
    Ja, och man behöver inte gym. 

Är du man eller kvinna? Otränad? Beroende på då köp hem hantlar, band mm. Eller köp gymkort så tvingar du dig ut och får nya intryck.

Jag tränar hemma. Har hantelset som man kan byta vikterna, yogaband mm. Finns ju massor av tutorials på youtube. Gör till vana att följa 3-7 per vecka?
  • Anonym (Fanny)
    Anonym (Zombie) skrev 2023-09-22 21:56:42 följande:
    Jag är kvinna.
    Har yogamatta hemma, så jag borde kunna få in lite styrkeövningar egentligen..
    Men jag har inte så bra ekonomi och ogillar gym för att miljön känns så hård.

Men jag kanske får fortsätta träna hemma.
    Gör det. Kroppens egna motstånd duger bra. 
    Armhävningar, utfallssteg, plankan. Utmana dig att bli bättre med tiden. 

Människan behöver projekt för att må bra. Och man behöver ha det lite fysiskt kämpigt för att kunna må bra. 
Svar på tråden Levt för länge