Om det här är kopplat till bakteriell vaginos, så kan du stärka kroppens egen pH på den platsen genom att köpa en menskopp, fylla den med 1/4 omskakad äppelcidervinäger och fylla med 2/4 vatten, och föra in kroppen över natten. Både vaginan och äppelcidervinäger är sura, och om du istället skulle lösa upp en nypa bikarbonat i vatten i menskoppen, så skulle bara neutralitet uppstå. Då skulle hemmakuren ha blivit verkningslös och inte dödat bakterier. Gör allt detta vid behov (när det inte luktar så bra), och kuren är olika lång för alla. Man kan avbryta och påbörja igen hur ofta man vill (det är inte som med riktiga läkemedel).
Jag skulle se upp med antibiotika och penicillin p.g.a. risken för antibiotika resistens. Hur gör man sen när man är ÄNNU mer sjuk än vad du är nu, och din kropp är redan för van vid antibiotika, och denna är verkningslös?? www.ted.com/talks/maryn_mckenna_what_do_we_do_when_antibiotics_don_t_work_any_more
Som några redan sagt till dig, satsa på tranbärsjuice, men stärk dig även med andra antioxidanter. Antagligen är inte kosten tillräckligt nyttig. Ät anti-inflammatorisk mat varje dag, så att kroppen inte lider brist på elektroner, för då börjar atomerna i kroppen att slita elektroner från varandra istället och sjukdomar uppstår. Här är mat som boostar med elektroner/antioxidanter (obs, animalier har inte detta, och inte vete och socker (de två sista ger mycket inflammation i kroppen, och jag undviker dem till varje pris)); "frukt, grönsaker, bär, nötter och te", se till att äta olika färger och variera. Se livsmedelsverkets rekommendationer:

Så vad kan man äta istället som är anti-inflammatoriskt? Jag ska ge exempel för 2 dagar (obs, vegetarianer äter större volymer mat, för att det är mindre fett i maten generellt, så man måste äta mer för att komma upp i samma kalori-mängder). T.ex. måndag: 1) Havregröt, salt, kokosolja och bär-mix 2) potatis, kikärtor, olivolja, salt och spenat 3) ris, mandel och tomat 4) knäckebröd 100% råg och hummus. tisdag: 1) Havregröt, banan, salt, kokosolja och drick morotsjuice. 2) Vegetarisk pizza med botten gjord på rågmjöl och potatismjöl. Toppa med tomat, vegetarisk ost och broccoli 3) Hirs, falafel och apelsinjuice med fruktkött 4) knäckebröd 100% råg och vita bönor i tomatsås. Det var lite exempel, finns många många fler.