• Anonym (Shamead för min lust)

Moralkakor och kink-shame

Lever med min sambo sedan 10 år tillbaka. Båda i 40-års åldern. Vi har barn och lever helt vanligt familjeliv. Sexet slutade fungera efter vårt första barn och det är 8 år sedan. Sedan dess har vårt sexliv varit ett sluttande plan. Räknade ut att vi haft sex totalt 20 gånger de tre senaste åren. Om jag tar upp ämnet sex för samtal börjar hon moralisera precis som min gamla lärarinna i högstadiet gjorde när jag blev påkommen i skogen med att läsa en porrtidning med några kompisar när min lärarinna på sin fritid gick en promenad med sin hund. Vi har försökt allt, gått i terapi, testat att bara mysa nakna i sängen men hennes lust uteblir. Jag har frågat allt, om hon slutat tända på mig, om jag är äcklig på något vis, luktar illa, är ful, gör fel, om hon träffat någon annan men Nej, det är inte det.   Hon har bara ingen lust och det finns inget jag kan göra. Det går inte att kompromissa för då kommer moralkakorna. Då är jag oförstående, tänker bara på sex osv.. Föreslog att hon kunde kissa på mig i duschen bara för att få igång lite humor och lätta upp stämningen men det var otrevligt tyckte hon och det blev awkward. Kände mig smått desperat och fick för mig att hon kanske hade massa förtrycka Kinks eftersom hon alltid kissar i duschen när vi duschar tillsammans. Men så fel jag hade. Nu har jag nått min gräns för vad jag klarar av. Pallar inte att gå en vecka, månad, år utan sex och intim närhet. Jag måste söka det här hos någon annan kvinna. Åren går och jag vill inte bli bitter. Någon mer som känner igen sig i min situation?

• Svar på tråden Moralkakor och kink-shame
  • Anonym (Dualcore)
    Tecum skrev 2023-09-30 14:49:34 följande:
    Det tolkar jag som att hon accepterar det bara du sköter det snyggt och hon inte får veta något.

Men det bästa är ändå att lämna, du behöver en kvinna som älskar dig på riktigt, inte som ett syskon.
    Jag vet att jag är ovanlig men jag är faktiskt en kvinna med hög drift.
  • Anonym

Du kan pröva att lyssna på vad hon säger istället för att kalla hennes tankar och åsikter för moralkakor och kinkshame

• Anonym (Therealme)
    Anonym (Shamead för min lust) skrev 2023-09-30 10:16:13 följande:
    Sedan dess har vårt sexliv varit ett sluttande plan. Räknade ut att vi haft sex totalt 20 gånger de tre senaste åren. 
    Så du har haft sex varannan månad de senaste tre åren?

Grattis får man ändå säga. Själv lever jag i ett förhållande där vi har haft sex en (1) gång de senaste tre åren. 
  • Kaede

Dags att ställa krav men då måste du stå för dem och  hålla ut. Dags för dig att meddela henne att en kärlekslös relation är inte en relation för dig. Hon måste ta sig en funderar. Ge henne en månad. Väljer hon 
    1. skilsmässa. Alternativet vänner som driver familjen AB är inte ett alternativ för dig så vill hon inte hitta lust och kan hon inte hitta lust så är det dags att separera. Detta kan du dock inte säga utan att stå för det. Låt henne inte skamma dig. Meddela att hon får tycka precis som hon vill men att du tycker så här och ibdort liv måste ju du göra det som blir bäst för sin familj och du ser att din familj och dina barn kommer att må dåligt av två vuxna som inte älskar varandra. Vill hon inte skiljas men inte ha sex så blir det.
    2. Öppet förhållande från din sida. Du kommer att ligga med andra kvinnor om tillfälle ges och lusten faller på. Detta är ingen diskussion. Det kommer att bli så. men då måste du tillåta henne samma samt vara beredd att göra det. Inga tomma hot. Lika med hon tappar respekten för dig ännu mer. 

Ytterligare ett alternativ är ju att du meddelar henne att du vill skilja dig. Ert förhållande som man och kvinna är ju över. Det är sorgligt men sånt händer. Ni har ju verkligen försökt! Hon vill inte ha sex. Du vill inte vara utan. Finns inget rätt eller fel. Men eftersom hon väljer utan så vill du inte leva med henne längre. Inga tomma hot. Då försvinner respekten. 

Det ska inte vara hot eller utpressning. Du måste fatta ett beslut om hur du vill leva och sedan stå fast vid det. Du väljer ju att leva i den här kärlekslösa relationen och du tycker det är okej för du stannar ju kvar. Du säger en sak men gör en annan. Du väntar och lyssnar och tillmötesgår. Ingenting händer. Det är ditt val. Ändra på dig och ditt liv eller acceptera hennes sätt. 

• Kaede
    Anonym (Shamead för min lust) skrev 2023-09-30 10:16:13 följande:
    Moralkakor och kink-shame

Lever med min sambo sedan 10 år tillbaka. Båda i 40-års åldern. Vi har barn och lever helt vanligt familjeliv. Sexet slutade fungera efter vårt första barn och det är 8 år sedan. Sedan dess har vårt sexliv varit ett sluttande plan. Räknade ut att vi haft sex totalt 20 gånger de tre senaste åren. Om jag tar upp ämnet sex för samtal börjar hon moralisera precis som min gamla lärarinna i högstadiet gjorde när jag blev påkommen i skogen med att läsa en porrtidning med några kompisar när min lärarinna på sin fritid gick en promenad med sin hund. Vi har försökt allt, gått i terapi, testat att bara mysa nakna i sängen men hennes lust uteblir. Jag har frågat allt, om hon slutat tända på mig, om jag är äcklig på något vis, luktar illa, är ful, gör fel, om hon träffat någon annan men Nej, det är inte det.   Hon har bara ingen lust och det finns inget jag kan göra. Det går inte att kompromissa för då kommer moralkakorna. Då är jag oförstående, tänker bara på sex osv.. Föreslog att hon kunde kissa på mig i duschen bara för att få igång lite humor och lätta upp stämningen men det var otrevligt tyckte hon och det blev awkward. Kände mig smått desperat och fick för mig att hon kanske hade massa förtrycka Kinks eftersom hon alltid kissar i duschen när vi duschar tillsammans. Men så fel jag hade. Nu har jag nått min gräns för vad jag klarar av. Pallar inte att gå en vecka, månad, år utan sex och intim närhet. Jag måste söka det här hos någon annan kvinna. Åren går och jag vill inte bli bitter. Någon mer som känner igen sig i min situation?

Och så alternativet att ni får igång det givetvis.
  • Anonym (till ts)

Förstår dig! Är typ i samma sits fast jag är kvinna.  Det är totalt dött på den fronten sex (för mig) :(
    Ni verkar ha försökt med allt men det funkar inte. Ni kanske behövert ta en paus ifrån varandra?

• Anonym (Shamead för min lust)
    Anonym (till ts) skrev 2023-10-15 22:29:21 följande:

Förstår dig! Är typ i samma sits fast jag är kvinna.  Det är totalt dött på den fronten sex (för mig) :(
    Ni verkar ha försökt med allt men det funkar inte. Ni kanske behövert ta en paus ifrån varandra?

Jag lider med dig. Trodde inte det fanns män som inte ville ha sex. Har du frågar honom om det är OK att du har sex med andra? En paus är nog lika med att göra slut. Jag kommer aldrig kunna gå tillbaks till en moraltant efter att ha fått uppleva njutning med Kinks utan att bli talad till nedlåtande av henne. Hon vet bäst, kan allt och har aldrig fel. Jag har funderat på att bli medlem i swingersklubb men har ingen att gå med men så fort jag lär känna någon som är sex-positiv blir jag medlem direkt. Vad har du för alternativ och vad tänker du? 
  • Anonym (Therealme)
    Anonym (Therealme) skrev 2023-09-30 21:16:53 följande:
    Så du har haft sex varannan månad de senaste tre åren?

Grattis får man ändå säga. Själv lever jag i ett förhållande där vi har haft sex en (1) gång de senaste tre åren. 
    Anonym (Shamead för min lust) skrev 2023-11-05 19:49:42 följande:
    Jag lider med dig. Trodde inte det fanns män som inte ville ha sex. 

Jag är också kvinna som lever ihop med en man. Jag tror du får omvärdera din syn på män och kvinnor när det gäller sex. 
  • New  Dawn

Vad sa terapeuten om erat sexliv? Vad svarade din sambo när terapeuten ställde frågor om det? 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Snowihite)

Det kanske kommer som en nyhet för några men alla har inte hög sexdrift konstant under livet. De flesta pikar under förälskelse fasen för att därefter ligga på en relativt låg nivå tills lusten helt avtar efter ett antal år. 

Om personen i fråga åter igen blir förälskad så ökar driften igen.

Detta borde vara ett välkänt faktum eftersom det finns otaliga undersökningar om detta fenomen. 

Svar på tråden Moralkakor och kink-shame