• Nandez

Robinson 2023 Höst

I kväll är det dags för Robinson, här pratar vi om vad som händer i programmet i vänlig och respektfull andaGlad

Väl möttGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-24 19:10
    OBS
    Inga spoilers

• Svar på tråden Robinson 2023 Höst
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-11-20 20:03:46 följande:

Tråkigt om Wilmer blir sjuk också.

Hoppas att det inte var något allvarligt
  • Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-11-21 16:43:40 följande:

Vad tycker ni om Els-Marie? Glad

Jag har inga problem med henne förutom att hon pratar massor, men jag är likadan själv Skrattande
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-21 17:12:06 följande:
    Hoppas att det inte var något allvarligt
    Jag hoppas också att Wilmer kan komma tillbaka.
  • Nandez
    monstretmonster skrev 2023-11-20 20:36:00 följande:

Förjävligt att det tillåts att deltagare är fysiska mot andra utan att behöva få någon konsekvens. Både Karro och Tove beter sig som barnungar dock. 

Vad är det med Karros språk dock?! Hon pratar som att hon inte är född i Sverige fast hon är det.
    tuckte det var fult av henne att ljuga också och överdriva det Tove hade sagt. Men jag hade nog ärligt talat kokat om någon dragit in någon annans barn i ett bråk också. 

Fysiska, Karolina slog inte Tove

Dom kanske pratar så i Vällingby där Karolina bor
  • Jhannis

Kan vara att jag inte är inne när Robinson börjar för jag har en tid att passa som jag hade glömt tills jag fick meddelande. Men jag kommer in senare för att diskutera både Robinson och Kockarnas kamp.

• Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-21 17:14:56 följande:
    Fysiska, Karolina slog inte Tove

Dom kanske pratar så i Vällingby där Karolina bor
    Håller med dig Karolina slog INTE Tove 
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-11-21 00:59:37 följande:
    Oj vad hon klagar i all media att hon blivit slagen av Karro (vilket aldrig hände) och att hon efteråt mobbats av det andra deltagarna. Båda hade kunnats diskas och skickas hem så hade alla som fortfarande är på Gränslandet kunna komma in och tävla . Tror att all bråk skulle sluta om Tove och Karro skulle få åka hem. I alla fall Tove hem då hon söker bråk hela tiden.
    Patetiskt att sitta i media och gnälla. Nej Karro slog inte Tove. Ja, Tove är den som söker bråk hela tiden
  • Nandez
    Bis mis skrev 2023-11-21 11:16:35 följande:
    Fast det är omöjligt för oss att veta som ser programmet. Pelle har erkänt efteråt att han ljög på örådet och skrattat bort det. Jag vet inte...det är ju ett tv-program men jag tycker ändå att man får ha mer gränser än så. Som jag ser det är Pelle en shit stirrer av rang som skapat situationen orten-Karro och Tove som inte ger sig. I senaste avsnitten kan man se en dämpad Pelle som säger att han tagit sin retorik för långt. Spel för gallerierna eller äkta, omöjligt att veta. Men att pressa folk så långt...obehagligt att se imo.

Jag brukar se Robinson med lite motstånd, mobbing-tv ibland vilket är obehagligt. Om alla bara tävlade och var ok mot varandra hade det varit betydligt bättre för mig och andra nära jag diskuterar programmet med.
    Du motsäger dig själv.

Tove är den som söker bråk, tar varje tillfälle att ställa till tjafs och bråk. Det är inte bara en person som hon har bråkat med. Det är inte Pelle som skapat situationen mellan Karro och Tove

Du verkar ha något emot Pelle bara för att han är en äldre man 

Varför skriver du ortenKarro, vad menar du?

Är Vällingby orten?
  • Nandez
    monstretmonster skrev 2023-11-21 15:06:43 följande:

Håller helt med. 

Tycker ärligt talat Karro är obehaglig. Att bli fysisk på det där sättet säger mycket om henne. Om jag var henne i den stunden när Tove lade handen på henne hade jag backat ett steg bakåt och hållt uppe händerna och sagt ?rör mig inte?. Istället valde hon att slå till Tove. Tycker det var onödigt av Tove att lägga sin hand på Karro men hon förtjänade inte att bli slagen, till och med Petra röt ju i där.

Karro slog inte Tove

Tove är obehaglig och manipulativ som hamnar i bråk efter bråk med flera olika personer 
  • Nandez
    Bis mis skrev 2023-11-21 15:42:33 följande:
    Ja. Karro har varit inblandad i mobbing tidigare, tror alla tydliga tillfällen i Robinson. Ken är ju ingen kanonperson heller vad gäller det.

Jag hade ju inte lagt handen på Karro i det läget men reaktionen är upptrissad. Tycker det är bra att Petra är programledare som kan få ner konflikter på bra sätt.

Vissa i programmet är ju unga som Tove. När hon är äldre så kommer hon inte att låta sig triggas igång sådär som Pelle lyckas med. Det är det jag tycker illa om med Pelle, att använda den förmåga man skaffar sig med ålder till att manipulera folk såhär. Man såg på honom i örådet att det är en rolig stund för honom, ett spel.
    Det är Tove som trissar upp situationen. Tove är nästan 30 år, inget barn.

Det är ju Tove som manipulerar folk. Tove hamnar på kollisionskurs med var och varann så fort det inte passar henne. Det verkar som om hon alltid fått sin vilja fram

Har Pelle bråkat med flera andra?
Svar på tråden Robinson 2023 Höst