Inlägg från: monstretmonster |Visa alla inlägg
  • monstretmonster

Robinson 2023 Höst

molly50 skrev 2023-11-19 22:32:40 följande:
    Har du sett hennes soviala medier?
    Framförallt Instagram och Tictoc,
    Där sitter hon och smutskastar Pelle och Charlie dag ut och dag in.
    Och det är alltså ett halvår efter inspelningarna.
    Hon verkar inte kunna släppa taget om det här.
    Ja, det kan inte vara sunt att vara så upphängd i det förflutna så lång tid efter men samtidigt är det ju så många gör när de varit med i realitytv. Hoppas hon kan släppa det när det slutas sändas på tv.
  • monstretmonster

Förjävligt att det tillåts att deltagare är fysiska mot andra utan att behöva få någon konsekvens. Både Karro och Tove beter sig som barnungar dock. 

Vad är det med Karros språk dock?! Hon pratar som att hon inte är född i Sverige fast hon är det.
    tuckte det var fult av henne att ljuga också och överdriva det Tove hade sagt. Men jag hade nog ärligt talat kokat om någon dragit in någon annans barn i ett bråk också. 

• monstretmonster
    molly50 skrev 2023-11-20 20:04:47 följande:

Skönt att Oliver vann tävlingen. Blir spännande att se vad som finns i lådan. Hoppas det är en immunitet. 

Ja :) tycker han verkar så genuint snäll och klok. 
  • monstretmonster
    Bis mis skrev 2023-11-21 11:16:35 följande:
    Fast det är omöjligt för oss att veta som ser programmet. Pelle har erkänt efteråt att han ljög på örådet och skrattat bort det. Jag vet inte...det är ju ett tv-program men jag tycker ändå att man får ha mer gränser än så. Som jag ser det är Pelle en shit stirrer av rang som skapat situationen orten-Karro och Tove som inte ger sig. I senaste avsnitten kan man se en dämpad Pelle som säger att han tagit sin retorik för långt. Spel för gallerierna eller äkta, omöjligt att veta. Men att pressa folk så långt...obehagligt att se imo.

Jag brukar se Robinson med lite motstånd, mobbing-tv ibland vilket är obehagligt. Om alla bara tävlade och var ok mot varandra hade det varit betydligt bättre för mig och andra nära jag diskuterar programmet med.

Håller helt med. 

Tycker ärligt talat Karro är obehaglig. Att bli fysisk på det där sättet säger mycket om henne. Om jag var henne i den stunden när Tove lade handen på henne hade jag backat ett steg bakåt och hållt uppe händerna och sagt ?rör mig inte?. Istället valde hon att slå till Tove. Tycker det var onödigt av Tove att lägga sin hand på Karro men hon förtjänade inte att bli slagen, till och med Petra röt ju i där.

• monstretmonster
    Jhannis skrev 2023-11-21 15:51:52 följande:
    Vi ser nog olika på vad personerna gör i programmet. Jag såg det som att Tove som var väldigt frustrerad skulle smälla till Karro och helt klart förstår jag att Karro i sin tur ville skydda sig. Jag har inte sett att Karro skulle slagit Tove....Men som sagt vi ser på olika sätt.
    Ja, tur att vi alla är olika :) ingens åsikt är ju fel här i tråden, tycker det är intressant att läsa allas synvinklar. Blir nyfiken på hur du kunde se det som att Tove skulle slå till karro dock? Hon lade ju handen på hennes arm och även om jag tycker det var sjukt onödigt och barnsligt av henne så var det ju inte aggressivt. Petra var bra som sa till båda två. 
  • monstretmonster
    Bis mis skrev 2023-11-21 15:42:33 följande:
    Ja. Karro har varit inblandad i mobbing tidigare, tror alla tydliga tillfällen i Robinson. Ken är ju ingen kanonperson heller vad gäller det.

Jag hade ju inte lagt handen på Karro i det läget men reaktionen är upptrissad. Tycker det är bra att Petra är programledare som kan få ner konflikter på bra sätt.

Vissa i programmet är ju unga som Tove. När hon är äldre så kommer hon inte att låta sig triggas igång sådär som Pelle lyckas med. Det är det jag tycker illa om med Pelle, att använda den förmåga man skaffar sig med ålder till att manipulera folk såhär. Man såg på honom i örådet att det är en rolig stund för honom, ett spel.

Ja usch, Ken störde jag mig otroligt mycket på. Taskig och feg person. 

Ja petra är grym! 

Håller med om Pelle, är besviken på honom för tyckte han verkade snäll och vettig i gränslandet.

• monstretmonster
    Jhannis skrev 2023-11-21 17:11:28 följande:
    Enligt mig så var Tove redan då så hetsig så tyckte jag att hon skulle ge en smäll, men nä hon slog inte och det gjorde inte heller Karro. Ja det var onödigt, men när jag tänker efter så har Tove varit arrogant redan från start, hon kommer in i en aftonklänning och det enda hon hade i tankarna var att ta immunitets halsbandet istället för att hjälpa sina lagkamrater...Hon tänker bara på sig själv.
    Hahaha ja, aftonklänningen skrattade jag faktiskt åt i början. den blev smutsig direkt och tror hon rev av en bit av längden för det blev så opraktiskt.
    okej förstår hur du menar, tolkar det helt annorlunda dock. Jag gillar inte Tove alls och håller med om att hon är självisk och bitter men ingen förtjänar att bli slagen. kaos-karro borde ha förlorat sin rösträtt åtminstone, Tove också. 
  • monstretmonster
    Nandez skrev 2023-11-21 17:56:12 följande:
    Vad tycker du själv?
    Vet inte riktigt. Tycker hon har både bra och lite sämre sidor. Har svårt att sätta fingret på henne.
    Nandez skrev 2023-11-21 17:54:10 följande:
    Tänk om Pelle hade lagt handen på Toves axel, vilket liv det hade blivit
    Av att lägga handen på någons arm? Varför skulle det bli liv av det?
  • monstretmonster
    molly50 skrev 2023-11-23 21:27:56 följande:
    Ja,precis.
    Carro skriver ju också en hel del smörja och pratar skit om andra deltagare på sina sociala medier.
    Och jag försvarar inte henne. Hon har betett sig som en barnrumpa hon också.
    Men det ger ju inte Tove rätten att bete sig lika illa.
    Vill hon vara den bättre människan så borde hon sluta med sitt ältande och skitsnack på sociala medier.
    Samma sak med Carro.
    Ingen av dem är bättre än den andra på det sättet. 
    Håller med. Kanske blir lite lugnare med dramat nu när Tove åkt.
Svar på tråden Robinson 2023 Höst