• Nandez

Robinson 2023 Höst

I kväll är det dags för Robinson, här pratar vi om vad som händer i programmet i vänlig och respektfull andaGlad

Väl möttGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-24 19:10
    OBS
    Inga spoilers

• Svar på tråden Robinson 2023 Höst
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-12-06 22:54:55 följande:
    När deltagarna stod på plankan så sa Emilio att han tappade fokus när han började kolla i vattnet för det var massor av fisk där. Man kan inte fiska precis där lägret är utan man måste gå längre bort för att se var fiskarna finns.

Minns ett år med Robinson där en kille fångade med sina bara händer en vildsvin. Vilken festmåltid dem fick då.....Fisk finns och rötter, kasava och annat har djungeln att hitta om man orkar leta. Det som är fastboende på öarna lever mest på fisk, bläckfisk och annat från havet.
    Ja,jag skriver bara vad deltagarna har berättat.
    Hur de sen gjorde vet inte jag.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-12-06 23:07:01 följande:
    Ja,jag skriver bara vad deltagarna har berättat.
    Hur de sen gjorde vet inte jag.
    Jag har ingen instagram så jag kan inte läsa allt dem skriver.....Inte varit nåt vad jag tycker läsvärt på FB
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-12-06 23:22:58 följande:
    Jag har ingen instagram så jag kan inte läsa allt dem skriver.....Inte varit nåt vad jag tycker läsvärt på FB
    Ok. 
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-06 19:59:55 följande:

Jag hoppas verkligen att Franz åker ut på Örådet men det måste vara två som åker ut eftersom det bara brukar vara 3 i final. Eller nä för Magnus åkte ut i dag.

Glad
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-12-06 20:01:00 följande:
    Fast det är nog mycket jobb för produktionen med att göra det också.
    Nandez skrev 2023-12-06 19:00:17 följande:
    Frans första pussel var upp och ner, galet fel
    Det reagerade jag också på.
    det blir lite trist at titta på när det är samma hela tiden

Han verkade inte förstå att det var upp och ner
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-06 20:17:11 följande:
    Om Robinson Finland och Robinson Australiens producenter klarar av och göra bättre tävlingsbanor så borde väl även den svenska produktionen klara av det,,,eller dem kanske är lika latsa som deltagarna som inte orkar eller kan fiska eller söka mat i området. Det enda deltagarna gör är att klaga på hunger och att dem inte kan sova.
    Ja, det borde ju den svenska produktionen kunna göra
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-12-06 22:32:50 följande:
    Ja,jag vet inte. Det var bara en gissning.

Enligt vad deltagarna själva har berättat i Robinsongrupper och på Robinsonsodan på instagram så fanns det ingen fisk inne vis stranden då det var för grunt.
    Därav att de inte fick någon.
    Ok
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-06 23:22:58 följande:
    Ok
  • molly50
    Nandez skrev 2023-12-06 23:30:17 följande:
    det blir lite trist at titta på när det är samma hela tiden

Han verkade inte förstå att det var upp och ner
    Ja,det blir lätt lite uttjatat.

Nej,precis. Men ändå så fick han rätt för det. 
    Nåja,det räknades kanske bara att sifforna låg i rätt ordning. 
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-06 22:54:55 följande:
    När deltagarna stod på plankan så sa Emilio att han tappade fokus när han började kolla i vattnet för det var massor av fisk där. Man kan inte fiska precis där lägret är utan man måste gå längre bort för att se var fiskarna finns.

Minns ett år med Robinson där en kille fångade med sina bara händer en vildsvin. Vilken festmåltid dem fick då.....Fisk finns och rötter, kasava och annat har djungeln att hitta om man orkar leta. Det som är fastboende på öarna lever mest på fisk, bläckfisk och annat från havet.
    Tänkte också på att det simmade fiskar när de stod på plankan

Intressant
Svar på tråden Robinson 2023 Höst