• Anonym (Afrodite)

    Mobbning på FL?

    Har en bekant som hängde här mycket för ett tag sedan men som tagit bort sitt konto nu som anser att det är väldigt mycket mobbning härinne. Därav att vännen lämnade FL då hen kände sig väldigt utsatt. Stämmer verkligen detta? Vad är er upplevelse? Både vad ni ser och egna upplevelser 

  • Svar på tråden Mobbning på FL?
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 18:26:19 följande:
    Tja, på FL - spelar det så stor roll? Man kan väl få lov att hata allt möjligt. Bara det inte ger sig uttryck till personliga påhopp, förföljelser med trakasserier, eller relaterat till verkliga livet. Man kan väl få hata kvinnor, hata män, hata barn, hata kristna, hata köttätare. (Men inte invandrare, HBTQXYZ eller muslimer som grupper naturligtvis.;)
    Varför tycker du att sprida kvinnohat på familjeliv inte spelar någon roll? 
  • Tow2Mater
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 18:47:47 följande:
    Varför tycker du att sprida kvinnohat på familjeliv inte spelar någon roll? 
    Vad anser du specifikt sprids?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 18:47:47 följande:
    Varför tycker du att sprida kvinnohat på familjeliv inte spelar någon roll? 
    Att ha en åsikt om något, även om det är av generaliserande slag, är inte att direkt klassa som hat. Med den dramatiska ådran kan alla åsikter uppfattas som hat.
  • Anonym (Flippen)
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 19:35:37 följande:
    Vad anser du specifikt sprids?
    Har du ens läst min citeringar som jag hänvisar till? Eller du kanske inte tycker det är kvinnohat att hänvisa till Adam och Eva för att berätta hur dumma kvinnor är samt berätta att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män? Och det är bara i den här tråden. Läste nyligen en tråd där någon har ett dåligt förhållande med en kvinna och då väljer att sprida förakt över alla kvinnor exempelvis. Extremt vanligt, något nytt skrivs varje dag. berättar väl om samhällets generella åsikter om kvinnor då personer såsom du inte ens tittar en eller två gånger. Eller ens reflekterar.
  • Anonym (Flippen)
    Anonym (Mx) skrev 2023-10-05 19:40:41 följande:
    Att ha en åsikt om något, även om det är av generaliserande slag, är inte att direkt klassa som hat. Med den dramatiska ådran kan alla åsikter uppfattas som hat.
    Vad skulle någon skriva för att du skulle uppfatta det som kvinnohat i så fall? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 03:03:58 följande:
    Gnällspik javisst, men det ena utesluter inte det andr. vad ska man kalla det om någon hänvisar till Adam och Eva och hur dåliga kvinnor jämt har varit, eller att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män är bara en bråkdel av allt han skriver bara i den här tråden. Vet inte om vanligt kvinnohat klassificerar sig som mobbning. särskilt snällt är det inte. Han utmålar sig som ett offer och känner sig därför ha rätt till att skriva precis vad han vill.
    nu börjar jag känna igen dej, tror jag, fultolkaren?
  • ClumsySmurf
    Slagen dam skrev 2023-10-05 06:46:52 följande:

    Till ClumsySmurf:

    Jag vidhåller min bedömning att många av trådarna 2022-08-01 till 2023-07-11 var trolltrådar, men det verkar som om den som skrev trolltrådarna har lugnat sig och inte får samma näring. Nu om folk ens svarar i de jämförelsevis få trolltrådarna är det oftast ett så vänligt svar att det är svårt för trollet att göra något av svaren.


    Du anklagar KD för att vara ett troll i den här tråden.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Behövs_intemycket) skrev 2023-10-05 08:13:01 följande: #173
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-05 00:22:39 följande:
    Det är moderator som bedömer om en text är kränkande eller inte och man får inte skriva vad som helst till folk härinne. Hat och hets är inte tillåtet som sagt. Något att tänka på innan man postar sina svar. 
    Jag pratar om de som "försvunnit" utan att vare sig ha sysslat med hat eller hets.
     
    en av de som försvann hade länkat till sin 'blogg' i sidfoten
    vad kallar du det markerade?
    Charlotte Evert

    Denna träskpadda är admin för sajten/ diskussionsforumet Familjeliv.se, som hon styr med järnhand. Skriver man minsta lilla som kan råka reta upp eller förarga någon medlem eller admin själv (det behöver inte röra sig om personpåhopp utan endast att man säger sin åsikt eller sina tankar) så får man en varning och blir avstängd från forumet 1 dag - 1 vecka.  Efter ett antal varningar blir man avstängd permanent. Som du säkert kan förstå varnars även alla som inte skriver politiskt korrekt, då Familjeliv.se är ett utpräglat forum för vänstermänniskor, feminister, sossar, miljömuppar och Liberaler / centerpartister. Ska du tycka något som går emot PK (av svenska etablissemanget godkända åsikter och tankar) får du uttrycka dig väldigt försiktigt. Det är ofta omöjligt att hålla balansgången och veta vad man får och inte får skriva på detta diskussionsforum.


     


    Ofta händer det att medlemmar får varningar utan att inlägget det hänvisas till har innehållit någon form av personpåhopp, kränkning eller otrevligt bemötande. Det räcker alltså med att en person subjektivt blir förargad på något någon har skrivit, så tas inlägget bort och den som skrev det får en varning.


    Vi har inte många diskussionsforum i Sverige där man kan diskutera allt mellan himmel och jord. Det enda alternativet tycks vara Flashback, där ordet är helt (nåja) fritt och alla åsikter tillåts.


    Som jag personligen ser det ska det vara lite hetta i debatten och om man inte ens får kalla någon "idiot" för att man tycker att personen är det, så är yttrandefriheten inte mycket värd. Det ska vara lite hårda ord ibland (inte hela tiden) och pajkastning när det hettar till. Det gör debatten så mycket mer underhållande och människans personlighet kommer fram mer om denne tillåts uttrycka sig mer fritt och inte så hämmat och försiktigt.


     


    Denna Charlotte Evert har förargat många människor med sina borttagningar av inlägg utan förklaring och sina varningar och avstängningar av folk  som inte tycker och tänker "rätt".


     


    Nu har hon tydligen också skaffat skyddad adress. Tänkte med mitt team göra en påhälsning hos henne och över en kopp kaffe diskutera yttrandefriheten på Familjeliv.s, men hon är tydligen för feg för att våga stå för vad hon gör. Det skulle jag också vara om jag var hon. För vi vet ju alla att karman slår tillbaka när den elaka minst anar det.

    bildkallan.n.nu/blogg
    www.familjeliv.se/forum/thread/82418466-vad-ar-avtandande-hos-kvinnor/1/nick/82420806


     


  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2023-10-05 18:26:19 följande: #190
    Anonym (Flippen) skrev 2023-10-05 15:40:03 följande:
    Med hänvisning till inläggen jag citerade där Adam och Eva tas upp som ett exempel på hur kvinnor är onda eller det andra exemplet där någon säger att det ligger i en kvinnas natur att förlöjliga män. Hur ser kvinnohat ut i din bok? Måste någon uttryckligen skriva "jag hatar kvinnor" för att det ska klassificeras som kvinnohat? vad tror du?
    Tja, på FL - spelar det så stor roll? Man kan väl få lov att hata allt möjligt. Bara det inte ger sig uttryck till personliga påhopp, förföljelser med trakasserier, eller relaterat till verkliga livet. Man kan väl få hata kvinnor, hata män, hata barn, hata kristna, hata köttätare. (Men inte invandrare, HBTQXYZ eller muslimer som grupper naturligtvis.;)
    Jag fick 24h forumban och en varning när jag svarade på ditt inlägg och skämtade om vänsterfeminister och att det kanske inte är PMS, men det bekräftar ju bara att de saknar humor.
Svar på tråden Mobbning på FL?