• Cinapuffen

BIM november

Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM november
  • MagganTop
    Em16 skrev 2023-11-23 17:05:21 följande:

Ni som har plussat innan. Vid vilken äl dag har ni fått plus ? Jag tog ett imorse och är äl+9 och det var neg. Jag har barn sen tidigare och vet då att jag var sjukt osäker på när äl var så vet inte riktigt när jag plussade till äl.

Så. Vid vilken äl dag plussade ni ?

Har två barn. Plussat äl +11 båda dem gångerna (vilket är bim-2 för mig)
  • Constanza

Hej, hur gör ni andra som väntar på Bim när det gäller alkohol? Tar ni nåt glas eller kör ni helt alkoholfritt? Är så kluven i frågan. har bim nästa helg och ska på middag i helgen och jag vet inte om jag borde dricka 😅

• bebissugen91
    Constanza skrev 2023-11-23 17:59:40 följande:

Hej, hur gör ni andra som väntar på Bim när det gäller alkohol? Tar ni nåt glas eller kör ni helt alkoholfritt? Är så kluven i frågan. har bim nästa helg och ska på middag i helgen och jag vet inte om jag borde dricka 😅

Jag avstår helt 😊 
  • tjatalagom

Drack ett glas eller två När vi var på middag. om ägget fäst får den sin näring från gulesäcken och inte moderkakan och navelsträngen än.
  • Bär

Enligt FF appen så är jag på ÄL+9 idag, men jag har inga symptom. 
    Jag har inte ens brytt mig om att beställa nya graviditetstester, för känner att det är att kasta pengarna i sjön för det kommer bara vara negativt. 

Ja, jag är lite bitter just nu. Vi är inne på försök nr 7 efter missfaller vi fick i vecka 14.
    Hade jag inte fått det missfallet hade vi suttit här med en bebis. Den tanken gör så ont att jag vill lägga mig i sängen och aldrig kliva upp.

• Natalina1451
    Em16 skrev 2023-11-23 17:05:21 följande:

Ni som har plussat innan. Vid vilken äl dag har ni fått plus ? Jag tog ett imorse och är äl+9 och det var neg. Jag har barn sen tidigare och vet då att jag var sjukt osäker på när äl var så vet inte riktigt när jag plussade till äl.

Så. Vid vilken äl dag plussade ni ?

när jag plussade nu i sommar var det på äl +9 
    tog ett test på +8 också och då var det negativt, på +9 tog jag ett tidigt test från abblo pharma Som var positivt o sen ett digitalt testa tidigt från clearblue som bekräftade det. 

• EFW

Jag dricker inte alls längre, inte för eventuell grav utan mer för att det är giftigt (toxiskt) och påverkar ägg kvaliten. Är redan äldre så vill ju maxa chanserna samt minska risken för missfall så klart 😊
  • amiilee
    Bär skrev 2023-11-23 18:37:11 följande:

Enligt FF appen så är jag på ÄL+9 idag, men jag har inga symptom. 
    Jag har inte ens brytt mig om att beställa nya graviditetstester, för känner att det är att kasta pengarna i sjön för det kommer bara vara negativt. 

Ja, jag är lite bitter just nu. Vi är inne på försök nr 7 efter missfaller vi fick i vecka 14.
    Hade jag inte fått det missfallet hade vi suttit här med en bebis. Den tanken gör så ont att jag vill lägga mig i sängen och aldrig kliva upp.

❤️❤️❤️ Kram! Det är för tidigt att ge upp. De flesta har inga symtom såhär tidigt.
  • Anonym (2a försöket efter missfall)
    Natalina1451 skrev 2023-11-23 17:00:15 följande:

Jag testade svagt positivt förra måndagen, då hade jag också starkt ägglossningstest. 

jag tog ett nytt graviditetstest nu i måndags och då var det negativt men med det här ovan starka ägglossningstestet i samma kiss. 

tog tyvärr inget test däremellan så ingen aning när det försvann helt, men det Var som sagt väldigt svagt i måndags.

tempar du också? Har du slutat blöda? 
    har du slutat blöda skulle jag köra på med sex varannan dag iaf så gör det ju inget om du inte hittar ägglossningen med test då har ni safeat upp så där finns spermier om ett ägg kommer, om du fortfarande blöder får du nog känna efter själv vad som känns bra. 

jag blöder fortfarande lite men fick ok från läkaren ändå. 

Okej låter rätt likt hur det var för mig.

Ja jag tempar men det är en riktig berg-och-dalbana haha, sover så dåligt just nu med så får inte ut något av det tyvärr. Slutade blöda ca 1v efter, sen hade jag som bruna flytningar 1.5v till ungefär. Blev inte så mycket sex då jag inte kände mig så fräsch under den tiden hahaTungan ute

Ca 30 dagar har gått sedan skrapning, positiva äl-test sedan dess och ännu ingen mens i sikte. Blir spännande detta haha.. Skrattande

Vill bara bli gravid igen, NU!Hjärta
  • Em16

Har för mig att man inte delar blod förens v.6 jag hade tagit ett glas eller 2 för att njuta en eventuell sista gång innan graviditet 
Svar på tråden BIM november