Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Bonde söker fru 2023

FtS70 skrev 2023-10-19 17:51:30 följande:

Jag uppfattade det som att Jens valde bort henne, ja. Lika gott kanske om man inte fått till en dejt under den tiden.

Med tanke på det var det nog något annat än kärlek som höll dem samman. Men lite konstigt att hon anmälde sig då, hon kände nog mer än han. 
  • Tecum
    Jhannis skrev 2023-11-01 23:29:56 följande:
    Jag tror att det andra tjejerna känner att Jens gjort fel.
    Inte säkert att det är en fördel heller, om det inte klickar som han tänkt blir de andra än mer intressanta. Tror knappast att han bestämt sig redan.

Men han måste ju fått grönt ljus från TV4-teamet, ett så tydligt regelbrott kan annars leda till uteslutning. Jag misstänker att man tvärtom uppmanat honom att göra så för att få mer drama och bättre TV. Så det kan blir jobbigt på gården.

Å andra sidan är det ett test för övriga tjejer, vilka tål detta utan att gnälla och vilka tjurar och skapar drama? Kam underlätta valen för Jens...
  • Tecum
    Less is more skrev 2023-11-02 12:41:13 följande:

Anna visste säkert vad hon gjorde. Killar gilmar när man visar sig lite svag. Då kan man få lite special treatment. Då får hon vara ensam med honom på kuppen.

Ja det funkar på många killar, till en viss gräns. Osjälvständiga våp är inget hit. Men en man vill känna att han är nyttig och kan hjälpa.
  • Tecum

Mimmi väljer mellan Jimmy och Erik, de andra är tyvärr bara utfyllnad. Om det sen är ett klokt val återstår att se... Vad tycker ni tjejer om Erik, jag tycker att han är både för smörig och för på. Rabblar komplimanger av alla krafter. Han påminner mig om den typ vi sett i BSF förr, den som vill vinna till varje pris men inte bryr sig om partnern är kamerorna är borta. Om Mimmi varit min dotter hade jag hoppats att hon inte skulle välja Erik, jag litar inte på honom.

Micke är lite av en gåta, alla hyllar honom som om han vore Guds gåva till kvinnorna, ändå har han inte haft någon relation efter att hustrun gick bort. Låter han tjejerna få för mycket att säga till om i kärleken? Har de velat ha pappa för sig själva? Det är okej att de får träffa kvinnorna men att låta dem påverka valet låter inte sunt. De är vuxna och har passerat bonusmammastadiet, nu är det Mickes känslor som gäller. 

• Tecum
    Less is more skrev 2023-11-09 19:46:50 följande:
    Spännande. Jag tycker istället tvärtom - att Erik verkar vara en reko kille. Jag tror de har bra kemi och tycker om varandra. Vi får se!
    Jag tror att hon väljer Erik. Om det sen håller i längden är en annan sak.
  • Tecum
    molly50 skrev 2023-11-22 21:01:30 följande:
    En lite dålig egenskap,enligt mig.
    Men det kan ju bara vara tillfälligt också.
    Ja, ännu en varningsflagg på Erik. Men det kan också vara TV4 som vinklar det.
  • Tecum
    molly50 skrev 2023-11-22 21:00:34 följande:
    Jag skulle nog ha lite svårt att våga ta för mig. 
    Jag också, jag är inte den typen.

De personer som inte tar för sig har det svårare i BSF och det märks mer och mer för varje säsong. Jag tror det beror på att de bönder som ställer upp i programmet är utåtriktade och sociala, annars hade de inte platsat, eller ens vågat söka. Och kaka söker maka, de attraheras av personer som är som de själva då de hinner lära känna någon på djupet.
  • Tecum

Erik sa i en artikel att han inte alls är svartsjuk utan att det är TV4 som vinklar det. Vi får väl se.

• Tecum
    Henke81 skrev 2023-11-27 09:38:24 följande:

Varför håller alla på Erik?

Undrar jag också? Han känns smörig och tillgjord när han strösslar med komplimanger och de förlorar liksom i värde när det blir för mycket.

Men som sagt, jag har hört  av tidigare deltagare hur TV4 jobbar i programmet så jag litar inte på det man ser.
  • Tecum

Valen gick som väntat. Martin var körd från början, lite synd om honom som hade stora förhoppningar och känslor för Mimmi, men om han sett vad vi tittare sett var det givet att hennes favoriter är Erik och Jimmy. Intressant att Erik slirade på frågan om sin svartsjuka, han tyckte det är "naturligt" i vissa lägen och tog inte tydligt avstånd. Men Mimmi är så kär att hon överser med det.

Bra att Micke valde bort den uppskruvade Kari, det hade inte blivit bra. Micke känns lite mesig, varför sa han inte ifrån till Jenny när de var iväg så länge? Han borde förstått att det skulle bli dålig stämning. Jenny är taktisk och lockade med cafékonceptet och fick med honom på att smida gemensamma planer. Hon ligger bäst till just nu.

Svar på tråden Bonde söker fru 2023