- 

Den lilla tjejen verkar skör och det är tveksamt om hon passar på landet, hon är lite av en känslomässig dramaqueen. Tror också att han väljer Ida.Jhannis skrev 2023-12-04 23:41:40 följande:Jens är velig han verka gilla alla lika. Han tycker att den lilla tjejen är vacker (och det är hon), men undra om han har känslor för henne...Den jag tror han har känslor för är (Teskedsgumman) kommer inte i håg namnet. Den lilla tjejen verkar skör och det är tveksamt om hon passar på landet, hon är lite av en känslomässig dramaqueen. Tror också att han väljer Ida.Jhannis skrev 2023-12-04 23:41:40 följande:Jens är velig han verka gilla alla lika. Han tycker att den lilla tjejen är vacker (och det är hon), men undra om han har känslor för henne...Den jag tror han har känslor för är (Teskedsgumman) kommer inte i håg namnet.
- 

Instämmer, jag tolkade hans skrytande som självironi, han bjöd på sig själv. Men vi får väl se. Erik är dock storfavorit.molly50 skrev 2023-12-06 22:39:27 följande:Så olika man kan tolka saker. Instämmer, jag tolkade hans skrytande som självironi, han bjöd på sig själv. Men vi får väl se. Erik är dock storfavorit.molly50 skrev 2023-12-06 22:39:27 följande:Så olika man kan tolka saker.
 Jag tolkade det mer som att han skämtade.
 Kanske lite överdrivet,men ändå skämtsamt.
- 

Det är synd om Jens som inte var beredd på att Ida skulle säga nej, även om de enligt media redan kommit överens om att han skulle rösta ut henne. Men det tog mycket värre på honom att Alexandra fick för sig att bo på hotell. Hon var hans favorit. Så nu är det kört för honom, även om Alexandra mot förmodan skulle stanna på gården. Han varken kan eller ska lita på henne och det kommer inte att hålla. Och den andra kvinnan insåg att hon var andrahandsvalet och hennes känslor svalnade redan i sista inslaget i går, när Jens sökte ensamheten istället för hennes famn. 

Jag skrev redan i början av serien att Jens var den som kvinnor riskerade att lämna frivilligt. Tyvärr hade jag rätt, han är en vanlig trevlig kille som inte är så verbal eller bra på att uttrycka känslor. Men att påstå att stadsbor är mer verbala och sociala än lantisar är bara dumt. Finns det någon verbalare och socialare än Micke?
- 

När någon lämnar frivilligt borde de andra tänka "jippie, en konkurrent mindre". Men kvinnor verkar tänka tvärtom, "vad är det för fel på honom, vad vet hon som vi inte vet". Sen börjar de fundera, övertänker, letar fel och ofta slutar det med att flera eller alla lämnar. Lite konstigt tycker jag. 
- 

Att säga något sånt som "blivande fru" på allvar är ju så dumt, verklighetsfrånvänt och skrytsamt att jag har svårt att tro att någon skulle göra det på allvar. I synnerhet när de vet att de är på TV...Nandez skrev 2023-12-07 17:13:03 följande:Självironi vet jag inte om det var, hans prat om sin blivande fru och så uppfattade jag inte som så Att säga något sånt som "blivande fru" på allvar är ju så dumt, verklighetsfrånvänt och skrytsamt att jag har svårt att tro att någon skulle göra det på allvar. I synnerhet när de vet att de är på TV...Nandez skrev 2023-12-07 17:13:03 följande:Självironi vet jag inte om det var, hans prat om sin blivande fru och så uppfattade jag inte som så
- 

Håller med, jag har läst att de bröt reglerna och hade kontakt mellan Sundbyholm och ankomsten till gården fast det är förbjudet. Och att produktionen övertalade Alexandra att ta in på hotell istället för att åka hem direkt. Inga goda förutsättningar för fortsatt relation, men bra för produktionen som får två tjejer kvar.Nandez skrev 2023-12-07 17:19:39 följande:Det ligger nog mer bakom Alexandra och Jens dejtande än vi vet. Skulle inte förvåna mig om Produktionen övertalade Alexandra att stanna kvar och att hon kunde bo på hotell. Fick en känsla av att hon ville åka hem på en gång Håller med, jag har läst att de bröt reglerna och hade kontakt mellan Sundbyholm och ankomsten till gården fast det är förbjudet. Och att produktionen övertalade Alexandra att ta in på hotell istället för att åka hem direkt. Inga goda förutsättningar för fortsatt relation, men bra för produktionen som får två tjejer kvar.Nandez skrev 2023-12-07 17:19:39 följande:Det ligger nog mer bakom Alexandra och Jens dejtande än vi vet. Skulle inte förvåna mig om Produktionen övertalade Alexandra att stanna kvar och att hon kunde bo på hotell. Fick en känsla av att hon ville åka hem på en gång

Ja, Jens är en trevlig och gullig kille.

Håller med om att det är dumt att påstå att stadsbor är mer verbala och sociala än lantbor. Det stämmer ju inte
- 

Klart det inte gäller alla, men faktum är att det hänt ett antal gånger i BSF:s historia!Nandez skrev 2023-12-07 17:36:27 följande:Att alla kvinnor skulle vara likadana är befängt. Jösses, vilket trams och undrar vem som övertänkter här Klart det inte gäller alla, men faktum är att det hänt ett antal gånger i BSF:s historia!Nandez skrev 2023-12-07 17:36:27 följande:Att alla kvinnor skulle vara likadana är befängt. Jösses, vilket trams och undrar vem som övertänkter här

Ida kände ganska säkert att Jens inte var intresserad av henne och att hans fokus var Alexandra, det är svårt att dölja förälskelse
- 

Antingen det är Jimmy eller Erik eller båda är det lite märkligt att vara svartsjuk då dejterna är styrda av produktionens regelverk, det är inget som t ex Mimmi kan göra något åt. Alla som deltar vet vad som gäller och att ändå visa svartsjuka är ett dåligt tecken.molly50 skrev 2023-12-07 17:50:34 följande:Ja,vi uppfattar saker olika. Antingen det är Jimmy eller Erik eller båda är det lite märkligt att vara svartsjuk då dejterna är styrda av produktionens regelverk, det är inget som t ex Mimmi kan göra något åt. Alla som deltar vet vad som gäller och att ändå visa svartsjuka är ett dåligt tecken.molly50 skrev 2023-12-07 17:50:34 följande:Ja,vi uppfattar saker olika.
- 

Nej och det kan också vara att de följer varann. De har kanske funderat på att lämna och när en vågar säga det vågar de andra också. Det är inte fel att åka hem i förväg om känslorna saknas, lika bra att riva av plåstret innan ännu fler känslor uppstår hos bonden. Men produktionen gillar det INTE...Nandez skrev 2023-12-07 18:50:07 följande:Det är trots allt inte så många kvinnor Nej och det kan också vara att de följer varann. De har kanske funderat på att lämna och när en vågar säga det vågar de andra också. Det är inte fel att åka hem i förväg om känslorna saknas, lika bra att riva av plåstret innan ännu fler känslor uppstår hos bonden. Men produktionen gillar det INTE...Nandez skrev 2023-12-07 18:50:07 följande:Det är trots allt inte så många kvinnor
- 

Det var väl Mimmi som berättade att hon även hade känslor för Erik? Det var därför det blev så sent innan de kom - sa de iaf...molly50 skrev 2023-12-13 20:58:22 följande: Det var väl Mimmi som berättade att hon även hade känslor för Erik? Det var därför det blev så sent innan de kom - sa de iaf...molly50 skrev 2023-12-13 20:58:22 följande:Tycker det var fult av Erik att berätta för Jimmy att Mimmi även hade känslor för honom. 
 Bara onödigt och känns som att han bara ville sätta griller i huvudet på Jimmy.
 Som att Erik var säker på att han skulle välja honom.
 Men nu valde hon Jimmy istället.

Mimmi valde rätt då hon kände mest för Jimmy, hon kunde då inte välja på annat sätt. Men jag tror inte det håller och det har inte att göra med att han är stadskille och inte van vid gård. Mimmi behöver ingen dräng, hon har pappa till hands - än så länge. Men det Mimmi sa att de skulle ta det lugnt och fortsätta dejta låter oroväckande. De är bägge i 30-årsåldern och har ingen tid att förlora, de borde bo hos varann på helgerna och känna hur det fungerar att vara ihop på riktigt.
 Nu kanske hon menade så, men det lät lite fjortis, som att bara träffas och ha kul.