• Anonym (Anonym)

Flickvän sen 10 år otrogen.

Hej. Sitter mitt i nyheten om att min flickvän sen 10 år har varit otrogen. 
    Hon har en historia med beroende och kraftig alkoholdrickning. På söndag som var mötte hon en vän ute för middag, vilket spårade ut helt och hållet. Hon och denna väninnan har sen tidigare en tendens att dricka tills de stupar. Nu hamnade de på efterfest med droger. Min flickvän kysste då en annan man och mottog oralsex från honom också. 

Det är första gången hon är otrogen, vi upplevde för 6 veckor sedan vårat andra missfall. 
    Jag är helt förstörd. Vet inte vad jag ska ta mig till. Gråter och gråter. Hon säger hon har kraftiga blackouts från kvällen, och den ända anledning till att hon visste att hon fått oralsex va för att jag fick henne till att kontakta dom honvar på efterfest med.Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort? 

• Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.
  • Anonym (suck)
    molly50 skrev 2023-10-22 22:50:14 följande:
    Lever man i en relation med någon som missbrukar och är otrogen så måste man kanske sätta sig själv och sitt eget välmående i första hand.
    Lycka till med att få Tyra Myra att fatta det, hon är de otrognas skyddshelgon och det är ALLTID alla andra som ska anpassa sig efter allt vad otrogna människor kan tänkas hitta på.

I nån tråd satt hon och propagerade för att det var ok att blåsa en man på faderskap så kvinnan skulle slippa stå för att hon legat med nån annan och det var oklart vem som var pappan.

Hon kommer vrida och vända på allt som skrivs i det absurda
  • Tyra myra
    Anonym (suck) skrev 2023-10-22 22:45:17 följande:
    Ja man gör ju inte det och det gäller ju även henne inte bara TS eller hur? Och hon verkar ju inte tänka speciellt mycket på någon annan än sig själv, men det spelar dig tycligen ingen roll.

Det du propagerar för är att han ska offra sitt välmående för henne.
    Självklart ska ingen offra sitt eget välmående för någon annan.

Varför fortsätta en relation som inte ger någonting?
  • Tyra myra
    Anonym (suck) skrev 2023-10-22 22:58:44 följande:
    Lycka till med att få Tyra Myra att fatta det, hon är de otrognas skyddshelgon och det är ALLTID alla andra som ska anpassa sig efter allt vad otrogna människor kan tänkas hitta på.

I nån tråd satt hon och propagerade för att det var ok att blåsa en man på faderskap så kvinnan skulle slippa stå för att hon legat med nån annan och det var oklart vem som var pappan.

Hon kommer vrida och vända på allt som skrivs i det absurda
    Något helgon är jag knappast. Intressant att du ser otrogna som en homogen grupp människor, likt tjuvar, mördare, mm.  

Om du anser att otrogna inte kan ha alkoholproblem så måste du förklara dig.

Om du anser att otoheten är ett större problem än alkoholproblemet så måste du förklara dig.

Om du anser att otroheten inte har med alkoholproblemet så måste du förklara dig.

Eftersom du helgonförklarat mig avstår jag från ytterligare inlägg i tråden
  • Tyra myra
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-21 15:22:50 följande:

Uppdatering utav situationen.  Vi går nu parterapi. Min flickvän har ju sen tidigare ett beroende som vi pratat mycket om osv. Händelsen från kvällen uppger att hon inte kommer ihåg så mycket. Hon har varit på övergreppssamtal där de anser att detta är ett övergrepp och inte frivilligt. Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 

Älskar henne massor men till tider i löpet av dygnet svirrar tankarna runt och jag vet inte ut eller in. 

Hon har lovat att sluta dricka, möta densamma kompisen hon var ute med den kvällen och hon betalar för parterapin. 

Tycker ni detta låter vettigt? Bör man fortsätta? 

Det är något du själv måste avgöra. Ingen här på FL kan ta det beslutet åt dig.

Här är man mest intresserad av att argumentera mot varandra och kan inte sätta sig in i din situation. Behöver du råd, gå till en vän eller släkting som du vet bryr sig om dig.
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-22 23:57:33 följande:
    Något helgon är jag knappast. Intressant att du ser otrogna som en homogen grupp människor, likt tjuvar, mördare, mm.  

Om du anser att otrogna inte kan ha alkoholproblem så måste du förklara dig.

Om du anser att otoheten är ett större problem än alkoholproblemet så måste du förklara dig.

Om du anser att otroheten inte har med alkoholproblemet så måste du förklara dig.

Eftersom du helgonförklarat mig avstår jag från ytterligare inlägg i tråden
    Nej verkligen inte, dina värdeingar är ju så sjuka de kan bli

I denna tråd argumenterar du för att TS ska sabba sitt liv för att hon ska få det bra
  • Tyra myra
    Anonym (suck) skrev 2023-10-23 00:10:55 följande:
    Nej verkligen inte, dina värdeingar är ju så sjuka de kan bli

I denna tråd argumenterar du för att TS ska sabba sitt liv för att hon ska få det bra
    Du påstår att jag argumenterar för att TS ska sabba sitt liv. Men du talar inte om HUR vad jag skriver skulle sabba dennes liv. Du besvarar inte heller mina frågor. 

Därför kan jag inte anta annat än att du gör antaganden, eftersom det finns någon/några här på FL som fått på hjärnan att jag skulle propagera för otrohet. Något som är helt felaktigt.

Jag förkastar självklart otrohet, det hör inte hemma i en relation. Men jag ser inte på de som varit otrogna som om de är onda människor.

Detta har retat upp en och annan. Jag respekterar alla människor även de som inte kan skilja på sak och person. 

Fundera över hur vad jag skrivit skulle sabba TS liv. Att flickvännen får hjälp med sitt alkohol/drog problem saboterar väl inte TS liv. Om TS väljer att stanna eller avsluta med flickvännen på grund av otroheten är ett val hen måste göra utifrån sin verklighet
  • Anonym (Jessica)

Uppdatering utav situationen.  Vi går nu parterapi. Min flickvän har ju sen tidigare ett beroende som vi pratat mycket om osv. Händelsen från kvällen uppger att hon inte kommer ihåg så mycket. Hon har varit på övergreppssamtal där de anser att detta är ett övergrepp och inte frivilligt. Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 

Älskar henne massor men till tider i löpet av dygnet svirrar tankarna runt och jag vet inte ut eller in. 

Hon har lovat att sluta dricka, möta densamma kompisen hon var ute med den kvällen och hon betalar för parterapin. 

Nej
  • Anonym (Jessica)

Det tycker jag inte du borde.

• Tyra myra

Svarar på detta en gång till eftersom jag tänkt ett varv till.  

För det första tycker jag nog att om du känner dig osäker på detta bör du tala med någon du har förtroende för. Du behöver prata för att få ordning på dina tankar.

När du ställer frågan här på FL får du svar från personer som aldrig varit i din situation, inte känner dig eller din flickvän. 

Personligen tycker jag att ni är en bit på vägen men det är du själv som måste ta beslutet att lämna eller inte. Kanske handlar det om huruvida din flickvän kommer att hålla sitt löfte till dig om att sluta dricka eller ej. 

Frågan om det var övergrepp eller ej är nog mer viktig för henne än för dig. 

Hoppas att det ordnar upp sig för er båda
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-23 10:28:05 följande:
    Du påstår att jag argumenterar för att TS ska sabba sitt liv. Men du talar inte om HUR vad jag skriver skulle sabba dennes liv. Du besvarar inte heller mina frågor. 

Därför kan jag inte anta annat än att du gör antaganden, eftersom det finns någon/några här på FL som fått på hjärnan att jag skulle propagera för otrohet. Något som är helt felaktigt.

Jag förkastar självklart otrohet, det hör inte hemma i en relation. Men jag ser inte på de som varit otrogna som om de är onda människor.

Detta har retat upp en och annan. Jag respekterar alla människor även de som inte kan skilja på sak och person. 

Fundera över hur vad jag skrivit skulle sabba TS liv. Att flickvännen får hjälp med sitt alkohol/drog problem saboterar väl inte TS liv. Om TS väljer att stanna eller avsluta med flickvännen på grund av otroheten är ett val hen måste göra utifrån sin verklighet
    Är inte det ganska självförklarande?

Tycker du det ser ut som att TS mår bra av det hon gör? Inte så mycket va?
    Men du propagerar ändå för att hans ska vara kvar i en relation med henne för att "hjälpa henne" men menar ändå att det inte alls är att sabba sitt liv?
Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.