• Anonym (Anonym)

Flickvän sen 10 år otrogen.

Hej. Sitter mitt i nyheten om att min flickvän sen 10 år har varit otrogen. 
    Hon har en historia med beroende och kraftig alkoholdrickning. På söndag som var mötte hon en vän ute för middag, vilket spårade ut helt och hållet. Hon och denna väninnan har sen tidigare en tendens att dricka tills de stupar. Nu hamnade de på efterfest med droger. Min flickvän kysste då en annan man och mottog oralsex från honom också. 

Det är första gången hon är otrogen, vi upplevde för 6 veckor sedan vårat andra missfall. 
    Jag är helt förstörd. Vet inte vad jag ska ta mig till. Gråter och gråter. Hon säger hon har kraftiga blackouts från kvällen, och den ända anledning till att hon visste att hon fått oralsex va för att jag fick henne till att kontakta dom honvar på efterfest med.Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort? 

• Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-21 15:22:50 följande:

Uppdatering utav situationen.  Vi går nu parterapi. Min flickvän har ju sen tidigare ett beroende som vi pratat mycket om osv. Händelsen från kvällen uppger att hon inte kommer ihåg så mycket. Hon har varit på övergreppssamtal där de anser att detta är ett övergrepp och inte frivilligt. Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 

Älskar henne massor men till tider i löpet av dygnet svirrar tankarna runt och jag vet inte ut eller in. 

Hon har lovat att sluta dricka, möta densamma kompisen hon var ute med den kvällen och hon betalar för parterapin. 

Tycker ni detta låter vettigt? Bör man fortsätta? 

Varför fortsätter du i tråden när du vägrar ta till dig vad i princip alla här råder dig till?? 

NEJ!! Det låter inte vettigt. NEJ!!! Du bör inte fortsätta.

Men du verkar vara ordentligt medberoende, så du kommer antagligen fortsätta med den här kvinnan, som kommer fortsätta bedra dig livet ut. 
  • Tyra myra
    Anonym (suck) skrev 2023-10-25 11:26:20 följande:
    Är inte det ganska självförklarande?

Tycker du det ser ut som att TS mår bra av det hon gör? Inte så mycket va?
    Men du propagerar ändå för att hans ska vara kvar i en relation med henne för att "hjälpa henne" men menar ändå att det inte alls är att sabba sitt liv?
    Propagerar alls inte för att han ska stanna i relationen MEN det är ett val han måste göra. Att fråga skribenterna på FL är inte att ta något eget beslut. Han måste ta det själv, eftersom han tror att det är det rätta. Inte för att FL anser det,

Tar man inte egna beslut utan lutar sig mot vad andra tycker är risken att man ångrar sig mycket större. 
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-25 13:27:09 följande:
    Propagerar alls inte för att han ska stanna i relationen MEN det är ett val han måste göra. Att fråga skribenterna på FL är inte att ta något eget beslut. Han måste ta det själv, eftersom han tror att det är det rätta. Inte för att FL anser det,

Tar man inte egna beslut utan lutar sig mot vad andra tycker är risken att man ångrar sig mycket större. 
    Tyra myra skrev 2023-10-22 22:16:15 följande:
    Vad säger att han förstör sitt liv genom att förmå henne att behandla sitt missbruk??

I en relation tänker man inte enbart på sig själv.

Det är ingenting som säger att han kommer att fortsätta med henne, Men att avsluta relationen på grund av otrohet när problemet är missbruk brukar inte fungera för någon av parterna
    Minnet verkar vara väldigt kort hos dig när det passar Tyra.

Nej du sitter absolut inte baaara snackar om att TS behöver göra ett val du sitter och propagerar för att TS ska göra valet att vara kvar i relationen och som du så fint kallar det "förmå henne att behandla sitt missbruk"... för.... "i en relation tänker man inte enbart på sig själv"

Som sagt ditt sätt att argumentera är lika falskt som dina värderingar. Du kläcker ur dig saker som du sen förnekar med väldigt lama argument.
  • Tyra myra
    Anonym (suck) skrev 2023-10-25 13:50:34 följande:
    Tyra myra skrev 2023-10-22 22:16:15 följande:
    Vad säger att han förstör sitt liv genom att förmå henne att behandla sitt missbruk??

I en relation tänker man inte enbart på sig själv.

Det är ingenting som säger att han kommer att fortsätta med henne, Men att avsluta relationen på grund av otrohet när problemet är missbruk brukar inte fungera för någon av parterna
    Minnet verkar vara väldigt kort hos dig när det passar Tyra.

Nej du sitter absolut inte baaara snackar om att TS behöver göra ett val du sitter och propagerar för att TS ska göra valet att vara kvar i relationen och som du så fint kallar det "förmå henne att behandla sitt missbruk"... för.... "i en relation tänker man inte enbart på sig själv"

Som sagt ditt sätt att argumentera är lika falskt som dina värderingar. Du kläcker ur dig saker som du sen förnekar med väldigt lama argument.
    Nej, du förstår nog inte hur relationer fungerar,

Eftersom det finns känslor kvar "han älskar henne massor" så behöver ingen propagera för att han ska stanna. 
    Han kommer att stanna så länge han inte tar ett eget beslut. Detta är vad vi benämner en del av medberoende. 

Jag har inte som vana att propagera för eller mot någonting alls. Jag försöker bara förklara hur vi människor brukar fungerar i olika situationer. 

Om man menar allvar med att hjälpa TS bör man känna till hur medberoende fungerar och stödja hans väg ur det.

Detta har absolut ingenting med värderingar att göra. Det handlar om kunskap och erfarenhet.

Att du angriper mig och anser mig vara falsk och att ha tunna argument får stå för dig. 
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-25 14:10:10 följande:
    Nej, du förstår nog inte hur relationer fungerar,

Eftersom det finns känslor kvar "han älskar henne massor" så behöver ingen propagera för att han ska stanna. 
    Han kommer att stanna så länge han inte tar ett eget beslut. Detta är vad vi benämner en del av medberoende. 

Jag har inte som vana att propagera för eller mot någonting alls. Jag försöker bara förklara hur vi människor brukar fungerar i olika situationer. 

Om man menar allvar med att hjälpa TS bör man känna till hur medberoende fungerar och stödja hans väg ur det.

Detta har absolut ingenting med värderingar att göra. Det handlar om kunskap och erfarenhet.

Att du angriper mig och anser mig vara falsk och att ha tunna argument får stå för dig. 
    Och du har tydligen väldigt svårt att stå för vad du skriver... du skrev ju bevisligen att du tyckte TS skulle vara kvar i relationen för att hjälpa henne, men det gjorde du sen om till att du "bara menar att han ska göra ett val"... och när det motbevisas så börjar du prata om att andra "bara inte förstår sig på relationer"

Jag "angriper" inte dig, jag bemöter dina argument.
  • Tyra myra
    Anonym (suck) skrev 2023-10-25 15:15:31 följande:
    Och du har tydligen väldigt svårt att stå för vad du skriver... du skrev ju bevisligen att du tyckte TS skulle vara kvar i relationen för att hjälpa henne, men det gjorde du sen om till att du "bara menar att han ska göra ett val"... och när det motbevisas så börjar du prata om att andra "bara inte förstår sig på relationer"

Jag "angriper" inte dig, jag bemöter dina argument.
    Kan du visa var jag skriver att TS ska var kvar i relationen.  Jag skriver ingenting om jag tycker han ska var kvar eller ej. Du menar att om jag inte skriver att han ska lämna så menar jag att han ska stanna?  Var är den logiken?  

När man är i en relation och säger att man älskar sin partner som har problem brukar man vilja hjälpa denne att komma till behandling för sina problem. Men detta innebär icke att man automatiskt stannar i relationen, detta borde du nog förstå. 

Det är du som argumenterar med mig och påstår att jag ska vara falsk mm 
    Jag behöver inte motbevisa någonting utan står helt och fullt för vad jag skriver.
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-25 15:46:01 följande:
    Kan du visa var jag skriver att TS ska var kvar i relationen.  Jag skriver ingenting om jag tycker han ska var kvar eller ej. Du menar att om jag inte skriver att han ska lämna så menar jag att han ska stanna?  Var är den logiken?  

När man är i en relation och säger att man älskar sin partner som har problem brukar man vilja hjälpa denne att komma till behandling för sina problem. Men detta innebär icke att man automatiskt stannar i relationen, detta borde du nog förstå. 

Det är du som argumenterar med mig och påstår att jag ska vara falsk mm 
    Jag behöver inte motbevisa någonting utan står helt och fullt för vad jag skriver.
    Det har jag redan gjort, läser du öht det som skrivs?

Ja det ÄR faktiskt väldigt falskt att skriva saker och sen förneka att man skrivit det.
  • Tyra myra
    Anonym (suck) skrev 2023-10-25 16:08:38 följande:
    Det har jag redan gjort, läser du öht det som skrivs?

Ja det ÄR faktiskt väldigt falskt att skriva saker och sen förneka att man skrivit det.
    Läs inlägget jag skrev #36

Var skriver eller antyder jag att hen inte ska lämna?  

Det är väl detta inlägg du hänvisar till antar jag 
    Att jag också har skrivit att jag tycker att han ska ta råd av någon han litar på istället för råden han får på FL är väl vad som retat upp dig men seriöst...  Vem avslutar en relation på uppmaning av FL ?
  • molly50
    Anonym (suck) skrev 2023-10-22 22:58:44 följande:
    Lycka till med att få Tyra Myra att fatta det, hon är de otrognas skyddshelgon och det är ALLTID alla andra som ska anpassa sig efter allt vad otrogna människor kan tänkas hitta på.

I nån tråd satt hon och propagerade för att det var ok att blåsa en man på faderskap så kvinnan skulle slippa stå för att hon legat med nån annan och det var oklart vem som var pappan.

Hon kommer vrida och vända på allt som skrivs i det absurda
    Ok. Ja,sådant ska ju inte stå oemotsagt. 
  • Ordinär Man

Här har vi en flickvän som tar droger, super sig redlös, samtidigt som hon är gravid.

På Familjeliv är största problemet att hon var otrogen, även om det mer mer sannolikt verkar vara ett övergrepp.

Familjeliv är förutsägbart.

Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.