Inlägg från: Anonym (QX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (QX)

Dags att slå hål på en myt

Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 06:49:26 följande:
    Dags att slå hål på en myt

I många trådar om otrohet förekommer kommentaren att när den otrogne mannen säger att "min fru förstår mig inte" eller "nin fru och jag har slutat ha sex"  Det är oftast sant.

De som påstår något annat måste vara helt verklighets frånvända. 

Väldigt få män gör sig omaket att bedrar sin fru utan anledning. De är trötta på att runka i ensamhet och längtar efter närhet till en annan människa. 

Att få tillgång till ett normalt sexuellt liv borde vara en mänsklig rättighet.

Ja! Har några killkompisar som inte vågat komma ut ur garderoben    Vet du någon man, kanske du, som vill ge dem lite mänskliga rättigheter?
  • Anonym (QX)

Eller så backar vi lagstiftningen och inför samma lagar som i länder långt bort. 

Att det inte går att bli fäld för våldtäkt av sin make/maka. Bara att bonka på och ta sina mänskliga rättigheter 

• Anonym (QX)
    Anonym (Ha) skrev 2023-10-06 07:27:15 följande:
    Det beror på i vilken riktning vi vänder oss till., I vissa länder är lagstiftningen hård mot otrogna för att inte nämna utfrysningen. 
    Jo, men om man har rätt att ha sex med sin make/maka skulle ingen behöva vara otrogen.
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 14:59:37 följande:
    Du talar om fega personer. Tror du inte att båda parter i ett äktenskap/förhållande är lika angelägna att hålla uppe skenet inför omvärlden? Man vill inte skiljas på grund av många orsaker. Man samäger, man uppfostrar sina barn tillsammans, man vill inte ändra på vad som fungerat och varit bekvämt under lång tid. 
    Det är inte att gå bakom ryggen när partnern är medveten om att den andra saknar sex och närhet. Kan man inte själv ge det så måste man låta någon annan göra det.
    Förstår inte problemet. Bara att säga till sin partner att då det inte blir sex hemma och det är en mänsklig rättighet att ha sex så kommer jag leta efter det på annat ställe. Sen får partnern välja vad som ka göras.
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:05:38 följande:
    Man "behöver" inte neka sin partner sex. Man "behöver" inte tvings sin partner att leva so en munk/nunna.
    Det är väldigt omoget och narcissistiskt.  Det är faktiskt en mänsklig rättighet att ha rätt i sexuellhälsa!  Den som nekar en annan människa ett sexuellnärhet är knappast en god människa
    Jag saknar sexuell närhet! Släpper du till röven eller är du omogen och narcisisistisk?
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:45:05 följande:
    Vad anser du om hustrun som vill ha kvar äktenskapet men inte samlivet?
    Då är det upp till partner att ge ett val. Han kommer leta sex utanför och hon får välja om det ska bli skiljsmässa eller inte.
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 15:56:52 följande:
    Nu är ni där igen. Förstår ni inte att verkligheten består av en mängd förhållanden  där sex är ett avslutat kapitel för den ena men inte den andre. De har pratat och  pratat eventuellt också gått i terapier.  Sexet har inte återkommit
    och ingen av dem vill separera. 
    Det är företrädesvis dessa män/kvinnor som söker närhet hos andra. Det är de som säger att de inte har något sexliv!  Varför tror ni inte på dem!
    Jag tror på dem.  Valet är enkelt.  Tala  om för partnern att nu blir det sex på annat ställe. 
Svar på tråden Dags att slå hål på en myt