• Anonym (Adam % Eva)

Dags att slå hål på en myt

I många trådar om otrohet förekommer kommentaren att när den otrogne mannen säger att "min fru förstår mig inte" eller "nin fru och jag har slutat ha sex"  Det är oftast sant.

De som påstår något annat måste vara helt verklighets frånvända. 

Väldigt få män gör sig omaket att bedrar sin fru utan anledning. De är trötta på att runka i ensamhet och längtar efter närhet till en annan människa. 

Att få tillgång till ett normalt sexuellt liv borde vara en mänsklig rättighet.

• Svar på tråden Dags att slå hål på en myt
  • Anonym (QX)
    Anonym (Adam % Eva) skrev 2023-10-06 06:49:26 följande:

I många trådar om otrohet förekommer kommentaren att när den otrogne mannen säger att "min fru förstår mig inte" eller "nin fru och jag har slutat ha sex"  Det är oftast sant.

Väldigt få män gör sig omaket att bedrar sin fru utan anledning. De är trötta på att runka i ensamhet och längtar efter närhet till en annan människa. 

Ja! Har några killkompisar som inte vågat komma ut ur garderoben    Vet du någon man, kanske du, som vill ge dem lite mänskliga rättigheter?
  • felicityporter

Är du seriös? Vill dessa otrogna män ha ett sexliv trots att deras fruar vill kan de antingen PRATA med sina fruar om problemet så att de tillsammans kan arbeta på att få igång sexlusten och sexlivet igen, antingen själva eller med hjälp av terapi. 

Skulle inte det fungera står det dessa män (och kvinnor för den delen) fritt att lämna sina fruar/män så att de kan hitta någon som vill ha sex med dem INNAN de går så långt att de är otrogna.

Det är fanimig inte synd om otrogna människor (män såväl som kvinnor). Det finns ALLTID ett val.

• felicityporter

Angående ditt sista stycket: hur menar du att det skulle fungera i praktiken? Om ingen vill ha sex med personen ifråga då?
  • Anonym (mikrootrogen)
    felicityporter skrev 2023-10-06 07:06:10 följande:

Är du seriös? Vill dessa otrogna män ha ett sexliv trots att deras fruar vill kan de antingen PRATA med sina fruar om problemet så att de tillsammans kan arbeta på att få igång sexlusten och sexlivet igen, antingen själva eller med hjälp av terapi. 

Skulle inte det fungera står det dessa män (och kvinnor för den delen) fritt att lämna sina fruar/män så att de kan hitta någon som vill ha sex med dem INNAN de går så långt att de är otrogna.

Det är fanimig inte synd om otrogna människor (män såväl som kvinnor). Det finns ALLTID ett val.

Kvinnor upplever att det är synd om dom, som inte känner sig sedda, och som inte får uppleva mer spänning och äventyr.
  • Anonym (QX)

Eller så backar vi lagstiftningen och inför samma lagar som i länder långt bort. 

Att det inte går att bli fäld för våldtäkt av sin make/maka. Bara att bonka på och ta sina mänskliga rättigheter 

• Anonym (Ha)
    Anonym (QX) skrev 2023-10-06 07:17:00 följande:

Eller så backar vi lagstiftningen och inför samma lagar som i länder långt bort. 

Att det inte går att bli fäld för våldtäkt av sin make/maka. Bara att bonka på och ta sina mänskliga rättigheter 

Det beror på i vilken riktning vi vänder oss till., I vissa länder är lagstiftningen hård mot otrogna för att inte nämna utfrysningen. 
  • Anonym (QX)
    Anonym (Ha) skrev 2023-10-06 07:27:15 följande:
    Det beror på i vilken riktning vi vänder oss till., I vissa länder är lagstiftningen hård mot otrogna för att inte nämna utfrysningen. 
    Jo, men om man har rätt att ha sex med sin make/maka skulle ingen behöva vara otrogen.
  • Anonym (Ann)

Och myten du vill slå hål på är att män är otrogna pga att de får för lite sex hemma, antar jag med tanke på att det är långt ifrån en allmängiltig sanning.

Utifrån egen erfarenhet handlar det ofta om en av två saker för män som är otrogna:
    A: De vill ha spänning, och bekräftelse vardagslivet rullar på och istället för att prata med sin partner, anstränga sig eller göra något för henne tar de den enkla vägen, går ut på Tinder, får bekräftelse och spänning den vägen. De är avundsjuka på barnen som får kvinnans uppmärksamhet och istället för att avlasta kvinnan så de får mer tid ihop, sitter de och tycker synd om sig själva. Vissa av dess skyller säkert på att de fått för lite sex hemma, utan att fundera över varför.

B: De har en övertro till sig själva, att de är guds gåva till kvinnligheten, att de kan komma undan med vad som helst och att ingen förstår vad de sysslar med. 

Av de som jag vet varit otrogna på mitt jobb tillhör alla kategori B, (säljyrke, kan höra ihop)

Inom vänkretsen har jag två vänner som råkat ut för typ A och jag själv för en typ B.

• Lynx123

Man "behöver" aldrig vara otrogen, lika lite som man "behöver" vara elak. Det finns alltid ett val och det förstår en vuxen, mogen människa. Att ens tänka att sex med andra borde vara en rättighet tyder på ett ganska problematiskt sinnelag.

• Anonym (Hanna)

Och det kan de också få, om de är redo att ta reda på orsaken varför frun inte längre har lust och vara redo att genomgå förändringar så hon kan åter känna kärlek och åtrå till honom? men här brukar många män vara lata och ointresserade.

Kanske lägga ner spelkonsolen på kvällen och hjälpa henne ladda den där diskmaskinen eller plocka fram barnens kläder och packa deras gympapåsars, eller logga deras fritidstider? Så finns tid och ork för frun att vara ner och känna att allt inte vilar på henne att fixa?
Svar på tråden Dags att slå hål på en myt