Och myten du vill slå hål på är att män är otrogna pga att de får för lite sex hemma, antar jag med tanke på att det är långt ifrån en allmängiltig sanning.
Utifrån egen erfarenhet handlar det ofta om en av två saker för män som är otrogna:
A: De vill ha spänning, och bekräftelse vardagslivet rullar på och istället för att prata med sin partner, anstränga sig eller göra något för henne tar de den enkla vägen, går ut på Tinder, får bekräftelse och spänning den vägen. De är avundsjuka på barnen som får kvinnans uppmärksamhet och istället för att avlasta kvinnan så de får mer tid ihop, sitter de och tycker synd om sig själva. Vissa av dess skyller säkert på att de fått för lite sex hemma, utan att fundera över varför.
B: De har en övertro till sig själva, att de är guds gåva till kvinnligheten, att de kan komma undan med vad som helst och att ingen förstår vad de sysslar med.
Av de som jag vet varit otrogna på mitt jobb tillhör alla kategori B, (säljyrke, kan höra ihop)
Inom vänkretsen har jag två vänner som råkat ut för typ A och jag själv för en typ B.