Dags att slå hål på en myt
Nä sexliv är ingen rättighet, men det är å andra sidan inte trohet heller.
Nä sexliv är ingen rättighet, men det är å andra sidan inte trohet heller.
Du skriver "Det är faktiskt en mänsklig rättighet att ha rätt i sexuellhälsa! Den som nekar en annan människa ett sexuellnärhet är knappast en god människa" vilket tyder på att du anser sex vara en mänsklig rättighet. Tyder också på att du tycker att den som inte vill ha sex gör något fel.
sex är ingen jävla mänsklig rättighet. Skulle det bli som du vill så innebär det också att någon har sex mot sin vilja.
Jag antar att du är snubben som startade incel-tråden också där du anser att regeringen vill att sexkvoter ska införas.
Du och jag tolkar nog TS lite olika. Ja, TS pläderar för att alla borde få tillgång till intimitet och fysisk närhet. Så far håller oxå jag med. Är okej till den utsagan i den bästa av världar. So far so good.
Dilemmat uppstår om frun eller mannen som valt bort samlivet ska tvingas till sex enbart för att möta partnerns behov. Den ena av parterna skulle i så fall forceras till något hen absolut inte vill. Frågan är då hur lösa motsättningen och konflikten i de motsatta behoven?
Problemlösningen handlar om total öppenhet. Mellan kvinnan och mannen. Hur tacklar vi bäst våra skilda behov? a) försöka på nytt, b) separera, c) acceptera separata äventyr vid sidan av?
Otrohet som rättighet är inget som någon kan förnekas om diskussionen varit uppe på bordet, MEN då talar vi om ett öppet förhållande med aktiva svängdörrar på glänt ut ur äktenskapet.
Kallar man sex för "en mänsklig rättighet" så handlar det om att sex har en hierarkisk högre ordning än att någon annan inte vill ha sex. Du kan inte komma från det. Dvs någons vilja att inte vilja ha sex är underordnat, dvs att någon har sex mot sin vilja.
Jag tror att ts egentligen vill att sex ska uppfattas som en mänsklig rättighet (och ja, denne skriver ju det klart och tydligt) snack om otrohet eller annat är egentligen inte ämnet som ts vill prata om. Det är bara "placeholders" för att legitimera att ts anser att "sex är en mänsklig rättighet" vilket också är en helt absurd sak att försöka få medhåll med. Alla som diskuterar "placeholdern" väljer också att legitimera diskussionen "sex som en mänsklig rättighet"
Vad är "mänskliga rättigheter" för dig då? Om man betecknar sex som en "mänsklig rättighet" så betyder det att det ligger i någons rätt att bli tillhandahållen det. Det är inte en "mänsklig rättighet" att få tillgång till en annan heller för att ens partner inte släpper till.
Du lägger till "samtyckande vuxna" inte ts.