Människor som firar brutalt terrorangrepp
www.expressen.se/nyheter/hamas-blodiga-attacker-firades-i-svenska-stader/ Borde dessa gripas för främjande av terror? Utvisas? Vad tycker ni?
www.expressen.se/nyheter/hamas-blodiga-attacker-firades-i-svenska-stader/ Borde dessa gripas för främjande av terror? Utvisas? Vad tycker ni?
Israel/Palestina är ju ett extremt krigiskt land, precis som de flesta länder i Mellanöstern. Tyvärr firas det på alla sidor när bomber faller i dessa kretsar. Om de bör gripas eller utvisas för det vet jag inte.
Jag tenderar att skita i det hela. You live by the sword, you die by the sword. Tråkigt, men sant. Och det gäller båda sidor.
Israel/Palestina är ju ett extremt krigiskt land, precis som de flesta länder i Mellanöstern. Tyvärr firas det på alla sidor när bomber faller i dessa kretsar. Om de bör gripas eller utvisas för det vet jag inte.
Jag tenderar att skita i det hela. You live by the sword, you die by the sword. Tråkigt, men sant. Och det gäller båda sidor.
Hemskt men knappast värre än demonstrationer av NMR, vilket också förekommer.
Det är numera olagligt att gå med i terrorstämplade organisationer, men den demonstration räcker inte för att bekräfta det. Yttrandefriheten är stark i Sverige och ska vara. När det är tillåtet att bränna koraner, kan vi inte klaga på att andra nyttjar sin lagstadgade yttrandefrihet.
Att hylla våld skulle möjligen kunna ses som uppvigling, men bara om man direkt uppmanar till (fortsatt) våld.
Jag hörde av en vän igår att när hon hade åkt med färdtjänst, så hade chauffören börjat prata om hur bra det här var att Hamas hade angripit Israel. Han sa att han var från Tunisien. Min vän var bara chockad, och höll förstås inte med honom. Kanske trodde han att han skulle få medhåll eftersom hon också såg ut att vara arab (hon är från Iran).
Om det hade varit jag - jag hade ringt hans chef. Jag tycker hen borde veta att de har en extremist som förare, och en som dessutom besvärar sina kunder med extremist-snack. Men hon var väl rädd för mannen och ville inte göra det. Obehagligt!
Det sägs ibland att man kan ej likställa Hamas med den palestinska civilbefolkningen men vilka är det som är ute på gatorna; hurrar på, firar och delar ut godis till barnen efter terrorangreppet? Dessa människor marineras i rasistiskt hat mot judar från de föds.