• SGIOJaknlm2XD

    Kapselmaskin?

    Jag har länge funderat på att skaffa en kapselkaffemaskin för att kunna njuta av en variation av drycker hemma. Jag har tidigare bott på hotell där man kunde få ut flera koppar kaffe ur en kapsel.

  • Svar på tråden Kapselmaskin?
  • SGIOJaknlm2XD
    KatarinaNyström skrev 2023-10-09 11:33:03 följande:

    Köp en vanlig kaffebryggare och lär dig uppskatta riktigt kaffe istället. Kom igen, väx upp. Skrattande


    Rynkar på näsan
  • Tow2Mater

    Man kan ju ha båda.

    Har en Kruger, men det blir bara en kopp per kapsel. Bra när man bara vill ha en kopp. Och olika smaker. Ska man ha flera koppar kan man brygga vanligt.

  • Tow2Mater
    KatarinaNyström skrev 2023-10-09 12:16:45 följande:
    Det finns många kapselmaskinen i nätet testgurun.com/basta-kapselmaskinen/  Och om du oroar dig för kostnaden nu, vänta bara tills du ser hur mycket du spenderar på kapslar varje månad.
    Hmm.. kanske jag missforstått vad ni kallar kapselmaskin.... Trodde det var en sån som brygger en kopp.
  • FtS70

    Jag har två som nämns i testet, den dyraste och en billig. Båda funkar bra och när de går sönder köper jag nog bara en ny billig. En bra idé om man orkar är att köpa återanvändbara kapslar som man kan fylla med sitt favoritkaffe.

  • KatarinaNyström
    FtS70 skrev 2023-10-09 16:59:52 följande:

    Jag har två som nämns i testet, den dyraste och en billig. Båda funkar bra och när de går sönder köper jag nog bara en ny billig. En bra idé om man orkar är att köpa återanvändbara kapslar som man kan fylla med sitt favoritkaffe.


    Jag har många penga Cool
  • Sunflora

    Jag har en Dolce Gusto som jag trivs jättebra med, det finns många olika sorters kaffedrycker att välja på som säljs i vanliga affärer. För mig är det inte istället för en kaffebryggare utan ett komplement. 

  • KatarinaNyström
    Sunflora skrev 2023-10-20 15:50:22 följande:

    Jag har en Dolce Gusto som jag trivs jättebra med, det finns många olika sorters kaffedrycker att välja på som säljs i vanliga affärer. För mig är det inte istället för en kaffebryggare utan ett komplement. 


    Dolce Gusto vs Nespresso?
Svar på tråden Kapselmaskin?