Inlägg från: Anonym (Natt-tankar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Natt-tankar)

Saknar dig

Jag saknar också en viss man. Fast jag kom aldrig så långt med honom som du gjorde med "din". Du har i alla fall minnena. Jag gjorde mig mest löjlig inför honom, tror jag... Så du "vinner" över mig i alla fall. Jag skulle ha varit glad över bara några nätter av det du beskriver, med honom som jag tänker på nu...

• Anonym (Natt-tankar)
    Anonym (Collection) skrev 2023-10-18 17:46:17 följande:
    Blev aldrig nåt, jag var olyckligt kär. Men jag saknar henne. Drömde om henne inatt, varför ska man plågas så? Rynkar på näsan
    Jag drömde också om "min" i går natt. En sådan där självförnedrande dröm som gick ut på att han aldrig kunde vilja ha mig. Ja, varför ska man plågas så - år efter år..?  Gråter
  • Anonym (Natt-tankar)
    Anonym (Collection) skrev 2023-10-19 06:52:44 följande:
    Jag trånade efter en annan tjej i 3 år och tror jag hamnade in nån slags psykos. Jag blev besatt av henne. Hon höll mig på avstånd och jag tyckte det var jobbigt när hon pratade om andra killar hon träffade. Efter att vi avslutat kontakten så fortsatte jag att drömma om henne i flera år. Ibland kändes det som att jag var inne i drömmen även när jag var vaken. Jag plågades av drömmarna, kände vemod, men det var en slags bitterljuv njutning. Jag kan fortfarande sakna drömmarna. Helt sjukt.
    Jo. Man fortsätter att mata känslorna - fast det inte är vettigt, det skulle gå över mycket fortare om man slutade göra det - för att det ändå ger en slags vemodig glädje. Ett livsinnehåll som är bättre än total tomhet och inga känslor alls.

Det finns dessutom mycket material om och av "min" på internet (fast han inte är någon kändis). Mycket från hans jobb och hans hobby, där han medverkar. Och så kan jag läsa vad han skriver på Facebook... Jag tycker att han alltid skriver så klokt och vackert och insiktsfullt - ofta med en liten humoristisk knorr på slutet!  Gråter
Svar på tråden Saknar dig