Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Hjälp jag slog min hund

Snälla nu, sluta, andas! Du blev rädd och förvirrad och visste inte vad du skulle göra och agerade i affekt. Det händer! I synnerhet med stora hundar! Försök vara snäll och förlåta dig själv. En gång är ingen gång. Ta lärdom av detta och försök gå i en kurs med din hund så att ni båda har det trevligare. Jag lovar det finns bra hundtränare därute som kan visa dig och hunden bättre sätt i framtiden. Älskar du hunden behöver den absolut inte bli omplacerad!

• felicityporter

ViltHane kom med ett mycket lugnt och sansat svar, lyssna på det! Jag själv är långt ifrån hundmänniska då jag haft katter i hela mitt liv och således svårt att läsa hundars signaler på samma vis. Blev dock ofrivilligt en extramatte åt en stor socialt osäker rottweilerhona på 7 år och det är svårt ibland! Men det går! Gör så gott du kan och var snäll både mot dig själv och hunden när det blir fel, eftersom det är din hund har du dessutom alla möjligheter att söka professionell hjälp, vilket jag definitivt skulle göra om det vore min egen hund. Kramar! Det kommer gå jättebra!

• felicityporter
    Anonym (?) skrev 2023-10-26 22:23:27 följande:
    Det är tyvärr inre EN gångt, samma hundar men olika människor. Blir jag jagad igen som idag så dör hundjäveleln - enkeltet.
    Sparkar skiten ur den  och knäcker nacken på den.
    Jag är vuxen men den kan ge sig på ett ett barn.
    Hat inga problem med att städa undan  hundjäveln.
    Jag svarade TS inte dig! Och du bör låsas in om du nu är så instabil, du är ju precis lika illa som hundarna du ogillar om inte värre eftersom du borde ha mer i hjärnan än en hund. Jisses!
  • felicityporter
    ViltHane skrev 2023-10-26 22:38:19 följande:
    Själv är jag uppväxt med hundar men det är likadant för mig med katter.

Ett ex hade en utekatt som hon inte vässade klorna på så att den skulle kunna klättra i träd. Denna satte klorna rakt in i min hand när den låg i min famn och jag klappade den. Har nog aldrig varit så sur eller blivit så förådd av ett djur som jag blev då.

Men istället för att låta ilskan ta över så googlade jag problemet. Och tydligen är det så på katter, att dom kan bli klappade över magen en liten stund och ha det gott. Sen ifrån ingenstans så kickar deras naturliga instinkt in.. Då magen är en av dom sköraste områden på ett kattdjur. Så egentligen var det inte kattens fel, utan min ovana med katter som var problemet..

Allt sånt här det handlar om hur van man är med djuret.. Och nu förstår man nästan lite varför kattägare bara klappar en liten stund, innan dom släpper ner kattdjuret eller låter den vandra iväg igen. 

Det är ingenting du behöver vara orolig för TS. Du är bara ovan med hur det är man ska göra med det nya djuret. Det tar lite tid och kan säkert gå lite fortare och säkrare till om man får hjälp med lite träning. 
    Jag blir jätteglad av att höra detta ska du veta! Så många människor blir helt förfärade av kattera beteenden utan att undersöka saken närmare och utan vilja att hitta vad det är som gick fel. Eloge till dig, tack! Jag är som sagt i motsatt situation och hundvärlden är så kolossalt annorlunda mot kattvärlden att det känns övermäktigt stundvis, men jag läser mig in på hundar och deras beteenden och anpassar mig därefter.
Svar på tråden Hjälp jag slog min hund