Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Hjälp jag slog min hund

Har grannar som passar sina vuxna barns hundar regelbundet.
    De (hundarna) har alltid varit opålitliga och känts instabila.
    Grannarna i sig är riktigt trevliga.
    MEN. idag skulle jag åka och handla, en hund stod kopplad på trappan men när jag gick förbi dörren gjorde den andra, okopplad, ett utfall mot mig. Sprang ut ur huset och kom rakt emot mig skällandes med munnen öppen för bett.
    Jag är inte hundrädd men, händer samma sak igen så kommer jag att sparka skiten ur hundjäveln. Den kommer att dö eller bli riktigt skadad.
    Varför kan inte folk ha pli på sina hundar?
    Inte ett ord till ursäkt heller.

• Anonym (?)

Så kan man tycka men de här hundarna har en historia av taskigt beteende.
    Ger de sig på mig igen så dör de, Är upp till ägaren att sköta sina djur och hålla dem under uppsikt.
    Annars tar jag över, har inga problem med det!Älskar katter och hundar men har gränser.

• Anonym (?)
    felicityporter skrev 2023-10-26 21:25:25 följande:

Snälla nu, sluta, andas! Du blev rädd och förvirrad och visste inte vad du skulle göra och agerade i affekt. Det händer! I synnerhet med stora hundar! Försök vara snäll och förlåta dig själv. En gång är ingen gång. Ta lärdom av detta och försök gå i en kurs med din hund så att ni båda har det trevligare. Jag lovar det finns bra hundtränare därute som kan visa dig och hunden bättre sätt i framtiden. Älskar du hunden behöver den absolut inte bli omplacerad!

Det är tyvärr inre EN gångt, samma hundar men olika människor. Blir jag jagad igen som idag så dör hundjäveleln - enkeltet.
    Sparkar skiten ur den  och knäcker nacken på den.
    Jag är vuxen men den kan ge sig på ett ett barn.
    Hat inga problem med att städa undan  hundjäveln.
  • Anonym (?)
    Jemp skrev 2023-10-26 22:28:21 följande:

Du behöver se till att få bra hjälp med hunden. 

Inte mitt problem tyvärr.
    Jag kan ju inte ansvaras för ägarna. 
    Har inga problem med att ta jycken av daga. Som sagt, om det händer ett barn?
    Håll pli på jycken eller begrav den!
    Har påggott så många år, snart har stubinen brunnit ut. och då är det gonatt.
    Jag kan till och med ringa polisen på mig själv - inga problem
    Hundfan är inte frisk och ska bara dö!
  • Anonym (?)

Jag gillar verkligen djur men - de kommer att dö om de försöker mot mina barn en gång till. Ägarna verkar inte bry sig alls.

• Anonym (?)
    gör när den sjunker med den lilla rodbåten.. 
    ????Du anar inte hur mycket allvar jag menar. Har stått ut me ddetta i sååå många år så nu är det faktiskt do - or die - på riktigt.
    Har redan baseball-trät och är helt bekväm men att använda det. Dessutom , sparkar jag gärna om det händer igen.
    Inte hundens fel men, jag attackerar problemet där det visar sig.
    Vill ägarna se sin hund spöad med ett baseboll-trä?? Ta tag i problemet innan!!
    Jag eller andra ska inte behöva lida för att du inte kan sköta ditt djur.
  • Anonym (?)
    Anonym (Heddiz) skrev 2023-10-26 23:32:57 följande:
    Jag tycker ff inte det är något du behöver ha dåligt samvete över..Det är ändå en mänsklig reaktion att reagera om man blir biten/attackerad..Herregud, hunden bet dig först, det var ju inte tvärtom...då hade jag förstått om du hade haft dåligt samvete...

Får man fråga vad det är för ras, eller raser i hunden?

Ja vissa hundar kan "gå igång" på att man säger åt dom..

Det KAN ju bero på olika saker, men har ni provat att aktivera hunden på olika sätt generellt (inne och/eller ute) och kanske precis innan promenad..

Hundar brukar lugna ner sig om dom får mer aktiveringar, lite olika beroende på ras/raser vad som passar hunden, då..

Men ngr ex som passar dom flesta hundar är bla - Nosework, lydnad, spår, cirkuskonster och beroende på ras någon mer fysisk aktivitet, som tex att träna agility, cykla med hunden, osv.. 

Absolut, men - nu har jag levt med dessa hundar omkring mig i över 15-20 år utan att något blivit bättre.
    En attack till så dör jycken - inga problem från min sida. Basebollträ, sparkar eller bruten nacke, hunden ska dö!
  • Anonym (?)
    ViltHane skrev 2023-10-26 23:53:21 följande:
    Ja, du är så häftig som kan va så arg, och vågar ge dig på en liten hund...........................
    Är ingen liten hund, och har inga problem alls med att spöa på den.
    En blandning av schäfer och något annat ska inte ge sig på mig eller någon annan.
    Då smäller det kan jag lova. 
    Inte hundens fel men den får betala för ägarnas försumlighet. 
  • Anonym (?)
    ViltHane skrev 2023-10-27 00:05:36 följande:
    Fan så cool! Med en pinne ska du våga göra nått åt saken också..

Du måste vara riktigt jävla hård.. 
    Behöver ingen pinne.
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2023-10-27 00:07:00 följande:
    Behöver ingen pinne.
    Har utbildning att ta både människor och djur an daga.
Svar på tråden Hjälp jag slog min hund