Inlägg från: Anonym (Skaffa hjälp....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skaffa hjälp....)

Hjälp jag slog min hund

Anonym (?) skrev 2023-10-26 23:35:44 följande:
    gör när den sjunker med den lilla rodbåten.. 
    ????Du anar inte hur mycket allvar jag menar. Har stått ut me ddetta i sååå många år så nu är det faktiskt do - or die - på riktigt.
    Har redan baseball-trät och är helt bekväm men att använda det. Dessutom , sparkar jag gärna om det händer igen.
    Inte hundens fel men, jag attackerar problemet där det visar sig.
    Vill ägarna se sin hund spöad med ett baseboll-trä?? Ta tag i problemet innan!!
    Jag eller andra ska inte behöva lida för att du inte kan sköta ditt djur.
    Men snälla du, gör en anmälan då, eller sjutton. Vad är mest traumatiserade för dina barn tror du? Att en hund skäller och ser läskig ut eller att deras förälder slår ihjäl hundar med baseballträ?
    Ta en valium, ett varmt bad och tänk över dina problem.....

Vad är det för hundar exakt? Ganska sällsynt att stora hundar blir 20 år.... och varför inte vara flytta isf?

Anonym (Heddiz) skrev 2023-10-27 00:53:22 följande:
    Det är nog en varg han menar...dom kan bli 20+ år..

Det är väl därför han inte vågat skydda sina barn, när vargen har kommit och bitit dom..

Dom slutade väl tro på honom efter att han stått och ropat "vargen kommer" om och om igen när ingen varg kom..😁
    Ja men då förstår jag!!!
    Undrar hur han skulle resonera om han var u min situation? Min 1 årige son slängde sig bakom och skallade mig så jag har en fläskläpp större än hans ego.... tycker han att jag borde hämta slagträ tror du? Så ingen annan råkar ut för samma?
    Herregud vilken mentalitet....
    Han kanske är särbegåvad
    Anonym (....) skrev 2023-10-27 10:33:47 följande:

En hund (ingen balp) som bits ska avlivas. Punkt. 

Fast just nu handlar det ju om en valp. Så din kommentar har ju ingen nytta här.

Emotionell mognad: Du vet att din hund har nått emotionell mognad när den slutar agera som en valp eller tonåring och helt går in i rollen som vuxen hund. Vanligtvis är emotionellt mogna hundar mindre distraherbara, bättre på att lyssna och lyda och har ett lugnare och mer avslappnande uppförande. Den exakta tiden för denna milstolpe skiljer sig men de flesta hundar når emotionell mognad vid sin andra födelsedag."
    Anonym (....) skrev 2023-10-27 12:35:24 följande:
    Nej, det handlar om en hund som är 1 år, dvs ingen valp. 

Emotionell mognad: Du vet att din hund har nått emotionell mognad när den slutar agera som en valp eller tonåring och helt går in i rollen som vuxen hund. Vanligtvis är emotionellt mogna hundar mindre distraherbara, bättre på att lyssna och lyda och har ett lugnare och mer avslappnande uppförande. Den exakta tiden för denna milstolpe skiljer sig men de flesta hundar når emotionell mognad vid sin andra födelsedag.

Anonym (....) skrev 2023-10-27 14:58:58 följande:
     Nej, det är inge vad vara jag tycker. Det är något vettiga hundägare vet och agerar efter. Hundar som bits ska avlivas. 

Valpar kan bitas och nafsas men det ska växa bort när de blir 1 år och har de inte gjort det och hunden fortsätter att bitas ska den avlivas för något blir allvarligt skadad. Punkt. 
    Du är ju helt från vettet😂😂
    Tänk om man kunde resonera likadant med vissa här på fl... avliva de som inte är vettiga, för när man är över 18 ska idiotin växa bort?
    Punkt.
    Anonym (op) skrev 2023-10-28 17:01:27 följande:
    Jag har inte fått hjälp med mina hundar, men min mamma var ju hundcoach/instruktör så hon dresserade även oss barn som små ;) till att kunna träna hundar. Vi växte upp på diverse brukshundsklubbar. Brukshundsklubben är ju också en form av hjälp det betyder ju inte att man inte själv gjort det huvudsakliga arbetet med hunden själv. 

Ingen har uppfostrat en hund åt mig. Ingen har gjort någon form av skitgöra åt mig faktiskt, vare sig i livet eller med hundar, förstår inte var du fått det från. 

Det vettiga vore egentligen att inte hoppa på folk utan använda oss av varandras erfarenheter istället.
    Ja, om din mamma "dresserade" er så gjorde hon uppenbarligen fel med både barn och hundar.
    Man kan lära en gammal hund sitta, men kan man lära en gammal man vad som är rätt och fel?
    Det är frågan....

Du måste förstå att folk reagerar när dina erfarenheter är att döda hundar i onödan.
    Sjuk jävel.
    Anonym (Hatar mig själv) skrev 2023-10-28 18:10:12 följande:
    Ja. 

Hunden har varit lite mer hanterbar sen händelsen, har tagit till mig tips i tråden och kunnat bryta beteendet när jag sett att hon är på väg att tappa det så det har inte blivit några jobbiga attacker, peppar peppar 
    Vad skönt att höra!
    Lycka till
Svar på tråden Hjälp jag slog min hund