Hjälp jag slog min hund
Har du inte gjort "värre" än så mot en så pass stark hund som bet dig först så är det ju ingenting som hunden kommer ta skada av på något sätt!
Jag har själv haft flera stora brukshundar och dom flesta av dom 10 hundar jag haft har "bara" nafsat som valp nafs..
Förutom en, som jag skaffade när han var 6 månader från uppfödaren...
När vi gick ut en gång bara han och jag så vände han sig om på tomten och attackerade mig, ordentligt alltså, det gjorde skit ont och han fortsatte bara att attackera och jag höll på att tappa balansen, så jag reagerade instinktivt och sparkade bort honom...(jag hann tänka att jag sparkar så han inte blir skadad) men jag kände mig tvungen att göra så för att få bort honom från mig och för att markera att "nu har du gått FÖR långt..
Efter det så attackerade han inte mig någon mer gång och blev den bästa, snällaste hund vi någonsin haft...
Så alla kan självklart reagera om man blir biten av en så stor hund..det är inget konstigt alls, tycker jag..
Du kanske skulle behöva markera på något sätt istället för att bara ignorera hunden när den får sina "utbrott"
Jag menar inte att du ska slå eller sparka hunden, men på något sätt markera att hunden ska sluta genom att tex ta tag i hunden, gärna INNAN den får sina bitutbrott..
Sen är det ju bra med förebyggande träning/lydnads träning och olika aktiviteter som kan lugna ner hunden lite..