Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Hjälp jag slog min hund

En hund (ingen balp) som bits ska avlivas. Punkt. 

• Anonym (....)
    Anonym (Skaffa hjälp....) skrev 2023-10-27 12:20:17 följande:
    Fast just nu handlar det ju om en valp. Så din kommentar har ju ingen nytta här.
    Nej, det handlar om en hund som är 1 år, dvs ingen valp. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Heddiz) skrev 2023-10-27 13:20:42 följande:
    Det är ju en unghund i "trotsåldern" och hunden biter ju inte pga aggression, utan för att den vill leka..

Dra inte alla hundar över en kam!.
    En hund som är 1 åt och uppåt ska aldrig bita, oavsett orsak. En hund som biter ska avlivas. Punkt slut. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Heddiz) skrev 2023-10-27 14:54:20 följande:
    Vadå "ska" avlivas..Det bestämmer ju inte du...

Det är bara vad DU tycker, men det är sällan fallet ska du veta att man avlivar en hund som biter pga att den är som en trotsig "tonåring"...eller bara vill leka.

Jag ser hundar som levande varelser med känslor, precis som människor..och unghundar kan precis som barn göra fel utan att dom ska riskera att bli avlivade hemma hos mig iaf..
     Nej, det är inge vad vara jag tycker. Det är något vettiga hundägare vet och agerar efter. Hundar som bits ska avlivas. 

Valpar kan bitas och nafsas men det ska växa bort när de blir 1 år och har de inte gjort det och hunden fortsätter att bitas ska den avlivas för något blir allvarligt skadad. Punkt. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skaffa hjälp....) skrev 2023-10-27 15:14:29 följande:
    Du är ju helt från vettet😂😂
    Tänk om man kunde resonera likadant med vissa här på fl... avliva de som inte är vettiga, för när man är över 18 ska idiotin växa bort?
    Punkt.
    Sedan när blev människor liksställt med hundar?

Du verkar inte förstå det allvarliga i att hundar fortsätter att bitas i tonåring/vuxen ålder. Jag hoppas på riktigt att du inte har hund. 
  • Anonym (....)
    ViltHane skrev 2023-10-27 15:27:53 följande:
    Du behöver inte oroa dig för att delta i tråden något mer, hon har dödat valpen nu på ditt bevåg. Känns det lite bättre? Kan du gå tryggt ute på kvällen. Efter lite valp mord. 
    Valp mord? Det är en 1-årig hund som biter, och de ska avlivas. Det är mord att avliva hundar som bkter ytan det är det rätta att göra. Sorligt att du inte förstår det. 

Men ja, jag sover tryggt om natten när jag vet att bitande hunder är avlivade och inte utgör något fara för barne eller vuxna. Gör inte du? 
  • Anonym (....)
    ViltHane skrev 2023-10-27 15:50:47 följande:
    Hundar blir inte vuxna förens dom är 2,5 år. Punkt.

Så vad du snackade om är valpmord. Punkt.

Förvånar nog ingen om du sover igenom natten eftersom du är en så uppenbar idiot. Punkt. 
    Nej, jag pratar om att man ska avliva en hund som fortfarande bits efter 1 års ålder. Det är det enda rätta att göra. 
  • Anonym (....)

Heddiz: Har uppenbarligen haft fler hundar än dig och har dessutom större hundvana. 

Rädd? Nej, varför skulle jag vara rädd för en hund som avlivats? 

• Anonym (....)
    ViltHane skrev 2023-10-27 16:11:18 följande:
    Ja, du pratar om att avliva en hund som fortfarande är valp, för att den håller på och leker och har kul, i åldern utav 1 år.. 

Förstår om du kunde sova gott om natten, medans "alla dina hundar" led och förmodligen var deprimerade. För du vet väl vad man säger? Ignorance is bliss.. Eller hur dumbom?
    Nej, jag parar fortfarande om en vuxen hund. Inte en valp under 1 år. 

Mina hundar biter inte i vuxen ålder. Och om de gör det så blir det avlivning. 
  • Anonym (....)
    ViltHane skrev 2023-10-27 16:15:00 följande:
    Din idioti och närvaro, gör förmodligen dina hundar deprimerade. 
    Inte det minsta. 
Svar på tråden Hjälp jag slog min hund