Inlägg från: Anonym (Lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lis)

Soc?

Du kan ju ringa din handläggare och prata enskilt.

Har man tex en partner som utövar psykiskt våld kan det ju vara svårt att prata öppet om man träffas tillsammans. En mer erfaren handläggare kan märka att det är något som inte stämmer medan en yngre mer oerfaren person lättare missar tecken på att ena parten kanske ljuger, förskönar mm

• Anonym (Lis)
    Anonym (Nisse) skrev 2023-10-30 09:59:53 följande:
    Du är något på spåren. Problemet är om jag har ett sådant möte med en handläggare så vill jag inte ha öppet att det kommer ut typ ett protokoll på vårt samtal. Jag vill mer kunna smygtipsa om var dom "ska gräva" så att säga. Jag kan även ha viss avvikande åsikt, men med min respektive blir det känsligt att hårt peka ut viss problematik.
    Ni kanske skulle vända er till familjerådgivningen för att få stöd i ert föräldraskap samt förhållande.
    Det kanske inte känns lika utpekande som att ta upp situationen med soc? Eller om soc tipsar om föräldragrupper så gå det.

Men jag tror det är viktigt att ni har diskussionen annars tror jag du kommer komma till punkten då du känner att du behöver avsluta relationen. Kan ni inte prata om det och jobba på det kommer det ju aldrig bli bättre.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Nisse) skrev 2023-10-30 11:10:30 följande:
    Problemet med FR är att min resp. inte vill.

Tillbaks till upplägget med soc. Om vi nu antar att det har kommit in en till anmälan på oss som kommer att resultera i ett samtal. Kan jag ta ett snack i förväg med dom som gör att dom förhåller sig mer skeptiska? T.ex. preppa dom med frågeställningar....där dom inte bara sväljer svaren. Men resp. är mästare på att låta trovärdig och som någon sa, om soc är överarbetade så kommer det låta som alltsom ser dåligt ut just är extrema tillfälligheter.

Du borde ju kunna ringa och önska att ni ska ha separata samtal med dem då du tycker det är svårt att tala öppet ihop.

Försök annars få fram din åsikt i gemensamma samtal, då märker ju handläggaren hur ert samarbete eller brist på det ser ut. Föreslår de föräldrautbildning så ställ dig väldigt positiv till det, eller efterfråga det om de inte tar upp det.

Svårt att ge mer konkreta råd när vi inte vet vad det gäller.

Svar på tråden Soc?