• Anonym (Lisa)

Soc?

Om din sambo slätar över era problem måste ju du tala klarspråk. de kan inte läsa tankar. 

Du har ett eget ansvar också, om era barn inte mår bra så kan du lämna honom. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Nisse) skrev 2023-10-30 09:54:35 följande:
    Jag, "Nisse", är kille och min respektive är tjej. 
    Jag vet att jag kan lämna, men tror inte jag klarar av det av flera skäl. Det kommer att ta slut på mig helt. Jag måste få det att funka via soc.
    Då får du tala klarspråk med soc. Ta ditt ansvar som förälder, 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Nisse) skrev 2023-10-30 11:56:18 följande:
    Jag kan ta konflikter, men vill ogärna gå in i en som känns fruktlös.
    Så du vill inte lösa problemet? På något sätt ska soc förstå fast ingen av talar klarspråk?

Istället för att vara en ansvarstagande förälder så skyller du på soc. Tycker du agerar lika dåligt som din partner. Stackars era barn. Ingen ser till deras intressen. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Nisse) skrev 2023-10-30 11:10:30 följande:
    Problemet med FR är att min resp. inte vill.

Tillbaks till upplägget med soc. Om vi nu antar katt det har kommit in en till anmälan på oss som kommer att resultera i ett samtal. Kan jag ta ett snack i förväg med dom som gör att dom förhåller sig mer skeptiska? T.ex. preppa dom med frågeställningar....där dom inte bara sväljer svaren. Men resp. är mästare på att låta trovärdig och som någon sa, om soc är överarbetade så kommer det låta som alltsom ser dåligt ut just är extrema tillfälligheter.
    Varför inte testa med att säga sanningen?
Svar på tråden Soc?