• sara8888

41 år med BF slutet på Maj 2024

Hej,

Jag är gravid i v 11 med mitt och min mans 3:e barn. Vi har två barn sen tidigare som är 11&14 år.

Har inte riktigt landat i detta och försöker hitta glädjen och ljuspunkterna med ett börja om. Livet va ju alldeles perfekt innan detta plus på stickan. Barnen vet om bebisen och är otroligt spända och glada över detta barn.

Nån mer som är 40+ och gravid med en sladdis?

• Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024
  • sara8888

Hej MariaNathalie!

Va roligt att du skriver! vi är i exakt samma vecka och datum 😀
    har du berättat för barnen?
    bor du i Stockholm?

• MariaNathalie

Jag har inte talat om för barnen än. Eftersom jag haft 4 missfall så är jag super skraj att säga något och så skiter det sig. Ska vänta till kub. 
    Jag bor i  västerås 
    Hur mår du? Har dina symtom trappats ner? 

• sara8888

vet inte om symptomen trappats ned direkt? lite kanske. Men minns att när jag va gravid med mina pojkar så kunde jag ta extra gravtest i typ v 9 bara för att jag inte hade några symptom alls typ för att kolla om
    jag verkligen va gravid 😅, men denna gång har inte varit kul. Mår så illa och har väldig avsky för viss mat. 

men om du går in i vecka 12 och allts såg bra ut för bara ett par veckor sen så kan du nog vara lugn! håller tummarna för er såklart! 

• Hannis1983

Här är en till, 40 år gravid i vecka 11. Har tre grabbar på 16, 10 och 7 år. Två bonus på 9 och 7 år. 

Bor dock inte i Stockholm 🙂

• sara8888

Hur har det gått för dig MariaNathalie?

jag gjorde kub testet idag och fick 1/67 så väldigt hög risk 😩

mina känslor är överallt just nu. Gick vidare med nipt och får svar inom 2 lååååånga veckor antar jag 

• Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-16 13:57:16 följande:

mina känslor är överallt just nu. Gick vidare med nipt och får svar inom 2 lååååånga veckor antar jag 

Oj vad jobbigt ❤️ jag tänker ändå att dom flesta som får dåliga poäng får bra sen på nipt. Så jag håller tummar o tår för dig 
  • Willsam
    sara8888 skrev 2023-11-16 15:17:42 följande:

Tack 😩. Känns så konstigt allting bara

Ja jag förstår det. ❤️ men är ofta väldigt missvisande med kub. Undrar varför man inte får göra nipt direkt istället. Det skapar sån oro o den där väntan känns ju oändligt lång. 

• MariaNathalie
    sara8888 skrev 2023-11-16 13:57:16 följande:

Hej Sara 

Allt har gått bra! Gjorde också kub den 16 och allt såg fint ut. Fick låg risk. 

Jag håller alla tummar för dig att Nipt ger dig fina resultat. Har också hört att många fått helt annat resultat på Nipt. 

stora kramar 2 v år lång väntan förstår dig. Men ibland går det fortare och få resultatet också har jag hört! 

• sara8888

Hej,

va fina ni är med era heja rop 😅

jag har valt att se detta med lite olika ögon. 1/67 är ju endast 1,5% risk att det ska vara något fel, och slapp jag pröjsa för nipt själv 🙈

är det fel på barnet så får jag helt enkelt ta ställning då. Kanske är meningen att jag inte ska börja om, utan faktiskt släppa och gå vidare. 

men man undrar ju vad som gör att jag får så dåliga resultat. det enda jag kan tänka mig är att jag är gammal. Men ni är ju lika gamla lixom 😅

är fullt frisk, vältränad och har ett bra levene. kan det påverka att min man är 43 oxå? Så ingen av oss är ju unga lixom.

denna graviditet har varit allt från mysig tyvärr. Känner inget lyckorus alls, försöker att hitta lyckan hela tiden. har mest mått illa och har ett extremt dåligt humör. Vet inte om nån av er lider av Pms annars? Men det gör jag och denna graviditet är 1000g värre än PmS, stackars min fam. Och ett dåligt kub test på det stillade inte min oror direkt.

sorry för långt och beklagande meddelande. Vill inte påverka er negativt. Men behövde skriva av mig. 

Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024