Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

Han runkar bakom min rygg

Min sambo runkar bakom min rygg. Spelar ingen roll hur mycket jag gråter eller säger till. (kom på honom nyligen
    han har även pikat om min vikt. Vi ska skaffa barn men bli ju svårt när man inte ligger. vi har försökt två år snart och nu finns inget sexliv kvar. han tar även till porr ibland vilket gör att jag se svart!! vad göra?? 

• Svar på tråden Han runkar bakom min rygg
  • Anonym (R)

Någon med tips ?? 

• Anonym (R)

Tack för era svar
    Jag undrar om någon varit med om samma sak. Jag vill verkligen ha barn och börjar bli till åren. Är det någon som provat familjeterapi eller sexualrådgivning här på forumet och har erfarenhet att dela med sig av? Jag tror att detta med vikten är någonting han gärna skyller på. det råde en stor smalhets i samhället. jag har kanske gått upp mellan 10-15 kg i trivselvikt efter 10 år tillsammans. ingenting ovanligt i 40-årsåldern tänker jag? Min mamma och syster hade inte ens noterat detta! 

• Anonym (R)
    Anonym (Ff) skrev 2023-10-31 18:58:13 följande:

Det låter inte som att han vill skaffa barn tyvärr. Problemet är ju inte att han runkar, utan att ni inte har sex. Om du dessutom är 40+(?) borde ni ju verkligen ligga i (ursäkta ordvitsen) om ni vill skaffa barn på naturlig väg.

Gällande trivselkilona tycker jag generellt inte att man ska ändra sig för någon annans skull utan bara sin egen - så om du trivs med hur du ser ut och han inte gör det låter det bara som ännu en orsak till att ni borde gå vidare och hitta någon ni trivs bättre med på varsitt håll.

Jag joggar en gång i veckan, går på spinning en gång i veckan och rider en gång i veckan. Jag har svårt att träna obegränsat pga diskbråck och slitna knäleder. Jag har svårt att tro att min viktuppgång skulle vara problemet. Är 177 cm lång och väger kring 90 kg. Det är väl inte hela världen? 

Han har valt mig i vetskapen kring mina hälsoproblem med ryggen och benen. Jag vet att det börjar bli bråttom med att skaffa barn pga åldern. Jag upplever att det enbart är jag som fått planera allting. Jag har tagit till mig om råden och inte lagt överdrivet fokus kring befruktning utan piffade faktiskt till mig häromkvällen. Föreslog att han skulle köpa ett par flaskor vin (alkoholfritt till mig mtp att försöka bli med barn). Hade köpt hem räkor och köpt ett snyggt underklädesset. Väntade tålmodigt i soffan. Han kom hem senare än tänkt och jag försökte förföra honom. Men det hela föll platt och han sa att han kände sig febrig. Vad gör jag för fel? 

• Anonym (R)

Och som om det inte vore nog har jag igen kommit på honom med att låsa in sig på toaletten. Börjar känna att detta naggar på självkänslan. 

• Anonym (R)
    Anonym (Realist) skrev 2023-11-06 08:35:25 följande:
    Som sagt:
    Rent generellt finns det nog knappast någon enda man i 40-års åldern som har en äkta och stark s k barnlängtan.
    Så är det märkligt att han varit med på tåget från början och uppgett att han vill göra detta. 
  • Anonym (R)

Jag har börjat gå på spinning två dagar i veckan. Hoppas på att få upp lite mer flås och bli smidigare i kroppen. har nyligen blivit diagnostiserad med artros. Jag vill orka med ett barn men är ledsen över att tjata på honom och hitta torkade papper i papperskorgen. Som om jag inte fattar .. blir så less!! 

• Anonym (R)
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 21:00:34 följande:
    Vill du verkligen sätta ett barn till världen under de här förutsättningarna? Förhållandet är ju supertrasitt, och tro inte för en sekund att ett barn kommer lösa problemen.
    Tror man kan komma varandra närmre i och med ett barn 
  • Anonym (R)
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 21:28:55 följande:
    Och så har många trott före dig, men det stämmer inte. Du utsätter barnet för en tillvaro med problem. Problemen ska man lösa innan man skaffar barn.
    Jag börjar bli till åren och vill verkar inte gå genom hela livet och inte vara mamma. Han har sagt åtskilliga gånger att han är med på resan och det har gått flera år. Jag har bokat tid på en klinik där vi har tid om lite drygt två veckor. Som jag förstått det behöver man inte ha samlag för att det ska fungera. Gällande vårt kärleksliv kan jag bara hålla med flera här att när man är i relation bör man inte gå iväg i sin ensamhet och onanera istället. Jag har sagt till, kommit på honom, bönat och bett för att sedan komma på honom igen med bilder i telefon, surfplatta o dyl. Nu måste jag fundera i banor att huvudsaken är att jag får till ett barn. Jag är över 40
    år och har inga barn. 
  • Anonym (R)

Nu har han börjat använda sig av porr med unga kvinnor i. Jag skäms. Sist vi skulle gå på ivf-kliniken, valde han att skylla på halsinfektion. Jag behöver fler tips på hur jag kan få igång kärlekslivet igen. Föreslå internetpaus? 

Svar på tråden Han runkar bakom min rygg