Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Han runkar bakom min rygg

Det där låter inte som någonting att bygga vidare på och blanda för guds skull inte in några barn i erat dysfunktionella förhållande.

Så svaret på din fråga är att lämna eftersom förhållandet gör dig olycklig.

• Anonym (M)
    Anonym (R) skrev 2023-12-05 19:19:21 följande:

Jag har börjat gå på spinning två dagar i veckan. Hoppas på att få upp lite mer flås och bli smidigare i kroppen. har nyligen blivit diagnostiserad med artros. Jag vill orka med ett barn men är ledsen över att tjata på honom och hitta torkade papper i papperskorgen. Som om jag inte fattar .. blir så less!! 

Vill du verkligen sätta ett barn till världen under de här förutsättningarna? Förhållandet är ju supertrasitt, och tro inte för en sekund att ett barn kommer lösa problemen.
  • Anonym (M)
    Anonym (R) skrev 2023-12-05 21:20:10 följande:
    Tror man kan komma varandra närmre i och med ett barn 
    Och så har många trott före dig, men det stämmer inte. Du utsätter barnet för en tillvaro med problem. Problemen ska man lösa innan man skaffar barn.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mami) skrev 2023-12-06 10:22:48 följande:

Skaffa barn SJÄLV 
    Blanda inte in ngn mansbebis som du måste dras med resten av livet

Håller med. Om nu TS print ska ha barn så låt den åtminstone slippa den där sopan till far.
  • Anonym (M)

Det är hans kuk och han har rätt att göra vad han vill med den. Kanske stoppa den i någon annan rentav.

• Anonym (M)

Alltså dels så kanske han är otrogen.

• Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-06 20:31:25 följande:
    Så bara för att han runkar (vilket han har rätt till) så är det synonymt med att han skulle vara otrogen? 
    Han har väl lika mycket rätt att vara otrogen, om man ska resonera så. Han måste ju inte följa TS önskemål, han skiter ju i relationen på så sätt. Han bryr sig inte vad hon vill. Det var bara en gissning att han kanske är otrogen också.
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-06 20:56:52 följande:
    Så enligt dig är det synonymt med att vara otrogen. Bra då vet vi det. 
    Va? nej jag kanske skrev att han är otrogen
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-06 21:20:26 följande:
    Synonymt alltså. Bra då vi det

synonymt med vad? skrev inget om synonymt men om du tycker det så
  • Anonym (M)
    Anonym (Realist) skrev 2023-12-07 08:36:10 följande:
    Vad?
    Menar du att man inte ska sätta barnet främst om man adopterar ett barn?
    Det är ok att adoptera ett barn för att tillgodose kvinnans egna känslor?
    Ja för då gör man ju ändå någonting gott. Det finns fler barn utan föräldrar i världen än det finns de som adopterar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-15 01:41:43 följande:
    Adopterad här.

Så tänkte min adoptivmorsa med. Tyvärr ansåg hon sig vara så jävla god i kombination med psykiskt sjuk så det blev inte bra. Slutade med tortyr samt daglig misshandel och försök med sex av mig som 6 åring. 

Nej, de som adopterar endast för att stilla sina egna känslor samt anser sig göra en god gärning ska inte adoptera. 
    du missade nämligen det viktigaste... Att barnet behöver få och bli älskad. 

Inte på något psykos liknande sätt utan helt och rent genuint. 

Låter som ett extremfall

Sen har jag inte sagt att man ska göra det av anledningen att stilla sina känslor, vad det nu är för känslor du syftar på

• Anonym (M)
    Ascendere skrev 2023-12-15 01:48:02 följande:

Din sambo runkar och du gråter? Låter som ett kanonförhållande 

Osmaklig och nedvärderande kommentarer 

det här bidrar ingenting till diskussionen 
Svar på tråden Han runkar bakom min rygg